Volkswagen Polo 1.8 Turbo GTI (2006)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Polo 1.8 Turbo GTI |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand laatst | 55.000 km |
ERVARINGEN
De Polo GTI bevalt eigenlijk al vanaf het moment dat we hem uit de garage reden. Het is een bijzondere vertoning (je hebt erg veel bekijks) en hij rijd enorm lekker. Het geluidje uit de uitlaat is ook erg mooi.
De Polo GTI is een perfect autootje om rustig mee te rijden, maar kan ook goed gebruikt worden om eens lekker het leven van grote BMW’s, Alfa’s e.d. zuur te maken. Hij hangt enorm lekker aan het gas en hij schakelt erg lekker en kort. Ik had verwacht dat je het idee zou hebben dat je in een een kart zou rijden, maar zijn rijeigenschappen doen zeker niet onder voor een Golf. Hij voelt zeker niet klein en daardoor vaak onveilig aan.
Het interieur is erg mooi en strak afgewerkt. Het middenconsole is een mooi geheel door de radio en de airco. De 3D tellers in het dashboard zijn ook goed leesbaar en geven je een net een ander gevoel dan de standaard tellers in een Polo. De stoelen zitten erg goed (veel steun) en de ruitjesbekleding is natuurlijk erg mooi.
Het exterieur valt op door de GTI grille, de spoilers en de skirts aan de zijkant. Het is allemaal precies goed en valt niet te veel op (zoals bij de Cup Edition (=eigen mening..).
Het verbruik is bij normaal rijden ongeveer 1 op 11. Dit verbruik stijgt wel snel als je het gaspedaal goed intrapt. Dan stijgt het naar ongeveer 1 op 8. Maar dat mag je wel verwachten bij een GTI.
De eerste 6500 kilometer zijn verlopen zonder enige problemen en het blijft een lekker snel en pittig karretje!
Momenteel staat er bijna 14.000 km op en is de GTI een jaar oud. Het is en het blijft een leuk en lekker karretje. Je blijft er ook bekijks mee hebben en je krijgt regelmatig leuke opmerkingen van mede POLO-rijders.
Er staat nu 28.000 km op en deze zijn net zo verlopen als de eerste 14.000 km, geweldig! Nog steeds geen problemen, kraakjes, piepjes of wat dan ook. Op naar de eerste 30.000 km beurt...
Kilometerstand 30.000 km
De GTI heeft nu zijn eerste beurt gehad. Geen bijzonderheden bij de beurt. Wel een dure beurt (€ 365,00 !). Maar we kunnen er weer 30.000 km mee door tot de volgende beurt.
PROBLEMEN
Tot nu toe zijn er geen problemen geweest!
En ook na 14.000 km zijn er nog steeds geen problemen. Er is zelfs geen overmatig olieverbruik o.i.d. te constateren, TOP!
Na 30.000 km nog steeds geen problemen!
Tijd voor een nieuwe Polo....
- 55.000 km
Vandaag hebben we onze GTI ingeruild voor een nieuw model Polo. We hebben deze keer gekozen voor een luxe uitvoering i.p.v. een GTI. Het is daarom een Highline geworden met erg veel opties. De nieuwe Polo wordt begin 2011 geleverd, dus onze GTI zal dan te koop zijn bij de VW dealer in Roosendaal.
Tot op dit moment zijn er nog steeds geen problemen geweest met de Polo. Het blijft een fijn karretje om lekker mee rond te rijden en zo nu en dan eens lekker gas te geven. Als ik de kwaliteit van deze Polo vergelijk met onze eerdere Golf IV, dan moet ik concluderen dat de Polo van betere kwaliteit is.
Voor wat betreft het verbruik staat het gemiddelde nu op ruim 1 op 12 en dat vind ik een mooi gemiddeld verbruik voor een GTI, waarmee toch regelematig redelijk wordt doorgereden en waarmee veel kilometers in de stad worden gereden.
We zullen zeker nog genieten van de laatste kilometers in deze auto!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.