Volkswagen Polo 1.4 16V 75pk Highline (2002)

autoreview

Volkswagen Polo
Volkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen Polo - interieur

Signalement

UitvoeringPolo 1.4 16V 75pk Highline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf7 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De huidige kilometerstand is geen typefoutje en het is ook nooit de bedoeling geweest om met deze auto zoveel kilometers te rijden maar door allerlei omstandigheden (opstarten eigen bedrijf) is het toch gebeurd. Na de diefstal van onze bedrijfsaudi in Polen zijn we verder gegaan met onze Polo. Vandaag heb ik met tranen in mijn ogen afscheid genomen van onze toet. Toen ik vanmorgen naar de dealer reed dacht ik nog: ’waar ben ik mee bezig’. Deze auto rijdt nog zo goed na zoveel kilometers.

Even in het kort de dingen die mij zijn opgevallen na 4 jaar. De kraakjes in de deuren, het aflegvakje op het dashbord, in de voortrein (ook na een fabrieksupdate) zijn niet weg te krijgen. De auto heeft last van torderen en dat merk je vooral wanneer je de eerste versnelling niet kunt inleggen als je half op een drempeltje staat (uiteraard heeft het ook met slijtage te maken). Opvallend veel steenslag op de motorkap en op de voorruit (vooral de eerste twee jaar ontstaan). De voorruit is twee keer vervangen als gevolg van steenslag waarbij het opvallend is dat de grootste schade is ontstaan zonder dat er ander verkeer in de buurt was (het lijkt alsof de auto zelf kiezels op de voorruit gooit?). Misschien wordt dit veroorzaakt door de spatlappen (origineel VW). Heel positief ben ik over het verbruik van benzine en olie 1 op 20 was geen uitzondering maar gemiddeld 1 op 18,5 over de totale afstand vind ik niet slecht (leuk 900km op een volle tank Argos 95) olie bijvullen hebben we alleen tijdens het inrijden gedaan 1 liter long life. Verder alleen tijdens de beurten om de 30.000 (tot 40.000) kilometer (oeps niet altijd op tijd z’n beurtjes gehad).

PROBLEMEN

Geen gekke dingen wel een rare kachel/airco soms tijdens een rit opeens bloedheet in de auto maar na het uit en weer aanzetten probleem opgelost en in het begin snel kapotte H7 lampjes (wel snel geleerd hoe je die zelf kunt vervangen!). Een keer een melding gekregen dat er iets met het motormanagement was maar ook dit was weer verholpen na uit en weer aan. Overigens is bij de eerstvolgende beurt de software geüpdate.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Polo

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.