Volkswagen Polo 1.4 16V 100pk Highline (2003)

autoreview

Volkswagen Polo
Volkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen PoloVolkswagen Polo - interieur

Signalement

UitvoeringPolo 1.4 16V 100pk Highline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Toen de nieuwste Polo net op de markt was zagen mijn vriendin en ik er een rijden. Een paarse met 5-spaaks LM-wielen. Zag er geweldig uit. Een tijd later kreeg ik een andere baan, met leaseauto. Keuze was uiteindelijk snel gemaakt. Een paarse met 5-spaaks LM-wielen met 100 pk motor.

PLUS:
- 16v plaatje op kofferklep
- cruisecontrol
- mooie lijnvoering
- fijne sportstoelen
- fijn sportonderstel (af fabriek)
- regensensor en automatisch dimmende binnenspiegel

MIN:
- remmen, net als bij vorige Polo"s
- vreselijk krakende portierrubbers
- voelt niet als 100 pk
- handbediende airco
- prijs
- dwarsrichelgevoeligheid
- sterk bekrachtigde stuurbekrachtiging

PROBLEMEN

Er zijn twee soorten problemen, te weten met de auto als met de dealer.

PROBLEMEN MET DE AUTO:
- na drie maanden in bezit tot op heden vreselijk krakende portierrubbers bij afremmen, accelereren, hobbels in de weg en stuurverdraaiingen. Er zit schijnbaar erg veel torsie in de carrosserie.
- motorstoringen. Lambda regelbereik cilinderrij 1 buiten bereik. Je voelt een schok, je toerental valt ineens weg en en komt weer terug. Zowel bij gas los, gas erop als bij gebruik van cruisecontrol. Als je dit meerdere keren meemaakt zonder passagier(s) ga je twijfelen aan jezelf...

PROBLEMEN MET DE DEALER:
- na vervanging van motorsoftware (ivm motorstoringen) en banden (± 55k km) ineens geen airco en cruisecontrol meer, krassen op velgen waarvan de banden waren verwisseld (is inmiddels opgelost). Na de vervanging van software nog wel dezelfde symptomen waargenomen, nu echter elke keer zonder storingslampje, dus kan dealer ook niet meer zoeken naar oorzaak van storing (’heel vervelend voor u, meneer’)
- bij datzelfde bezoek aangegeven dat olie moest worden bijgevuld. Twee dagen later lampje: oliepeil te laag.
- Zes keer bij garage geweest voor portierrubbers. Morgen voor de zevende (en hopelijk laatste) keer.
- Auto is een week bij dealer geweest om motorstoring te proberen te reproduceren. In die week is mijn auto bij Six-Flags geflitst. Ook is de auto op twee dagen gesignaleerd bij de McDrive. Boete is overigens na een aantal telefoontjes door dealer betaald.

Mocht ik in de toekomst toch nog Volkswagen willen rijden, dan zoek ik een andere dealer. Maar waarschijnlijk ga ik toch eerst eens kijken bij Toyota of Honda.

5,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Volkswagen Polo

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.