Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI 140pk Comfortline (2008)

autoreview

Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI 140pk Comfortline (2008)

Signalement

UitvoeringPassat Variant 2.0 TDI 140pk Comfortline
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf3 km
KM-stand laatst700 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 700 km

Op 21 juni jl. onze nieuwe Passat Variant 2.0 TDI Comfortline opgehaald bij de dealer.

Gekozen voor de kleur Moccab./antr. met Verona zwarte bekleding.
Verder gekozen opties: alarm, autohold, Navi RNS510, getinte ramen achter, LM-velgen, mistlampen, multifunct.stuurwiel en executive plus pakket. Deze aanvullingen op de comfortline maken de auto zeer compleet.

De auto is afgeleverd volgens de specificaties van ’modeljaar 2009’. Dit houdt onder andere in dat de parkeersensoren (voor&achter) zichtbaar zijn op de RNS510. Verder niets dan positieve geluiden. De eerste km’s staan er op, nu gaan we de auto pas echt ontdekken.

**Update 25 augustus; 7.000km**
Inmiddels zijn we 2 maanden en 7000 kilometer verder. De auto bevalt nog steeds. Geen rammels of kraken in het interieur. Wegligging en rijervaring subliem, komt waarschijnlijk mede door de 2.0TDI. De commonrail is hele verbetering t.o.v. de vorige generatie diesels met pompverstuivers. Veel stiller en gelijkmatiger trekkracht. Autohold is erg prettig, dit ondanks de vele kritieken in de papieren Autoweek. Werkt perfect bij helling/heuvel/bergen.

Ander voordeel is de lakkleur. Hoewel je Moccabrown/antraciet steeds meer tegenkomt vind ik het persoonlijk mooier dan zwart. Je ziet er minder op en het blijft een \"exclusieve\" uitstraling hebben. Samen met het chroom van de comfortline en de donker getinte ramen, een sjieke auto!

PROBLEMEN

  • 700 km

Tot nu toe geen problemen. Kan ook haast niet, gezien de huidige tellerstand van 700 km. Klein nadeel is de telefoonvoorbereiding, hier is niet voorzien in de mogelijkheid om de telefoon op te laden, wat een gemis kan zijn. Bleek achteraf een verkeerde houder in te zitten die niet oplaadde. Inmiddels verholpen en het laden lukt ook.

**Update 25 augustus; 7.000 km**
Nog steeds geen technische problemen. Wel blijkt de RNS510 navigatie erg gewild. Deze is dus inmiddels gestolen. Het \"standaard\"alarm werkt alleen op de portieren ed.dus het dievengilde kon ongemerkt haar gang gaan. Tip: kies je voor de RNS510, kies dan ook voor alarm plus, al dan niet in één pakket.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.