Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI 140pk Comfortline (2006)

Volkswagen Passat Variant
Volkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat BlueMotionVolkswagen Passat BlueMotionVolkswagen Passat BlueMotionVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat BluemotionVolkswagen Passat Bluemotion

UitvoeringPassat Variant 2.0 TDI 140pk Comfortline
Bouwjaar2006

Het heeft even geduurd voordat ik mijn definitieve keuze heb gemaakt. Wegens het aantal km’s per jaar 60.000 was diesel vd werkgever verplicht. Maar ik wilde ook perse een automaat door het grote fileleed op de nederlandse wegen. Ook moest ie ruim zijn met 5de deur , anders past de labrador er niet in. Veel leuks in diesel automaat en dan nog enigzins betaalbaar valt er niet te kiezen. Franse merken vielen af die hebben slechts 4 traps automaat. Peugeot 407 SW heeft nu een 6 traps automaat, mooie auto, maar te kleine kofferbak. Dus de keuze viel uiteindelijk op de passat Variant comfortline met DSG bak. Mooie kleur gekozen derbygreen (heel donker groen) mokka bekleding en 17 inch velgen.
Nog geen moment spijt gehad. OK de bijtelling tikt wel aardig aan, maar als je zoveel op de weg zit is dat wel de moeite waard. Ik heb er nu 4500 km mee gereden in 5 weken. Ik heb nog niets negatiefs kunnen ontdekken. Geen rammeltje kunnen ontdekken zoals ik las bij een andere review vd passat. Hij is stil trekt als een tierelier, schakelt heel snel en de stoel zit perfect en zijn zeer goed deels elektrisch te verstellen. Krijg veel positieve reacties mn op de kleur.

Na 30.000 km moet ik zeggen dat ik toch wel teleurgesteld ben in de kwaliteit van Volkswagen. De volgende problemen hebben zich voorgedaan

Eerste 10.000km hoog olie verbruik; na elke 5000km 1 liter olie. Is beter geworden

Na ongeveer 10.000km begon de auto te piepen bij het optrekken. De garage heeft er naar gekeken, heeft een turboslang vervangen, maar dat heeft tot nu toe niets geholpen. Bij verder onderzoek zou het dashbord eruit moeten en zou ik de auto een week kwijt zijn. Heb ik nog niet gedaan.

Bij een hevige regenbui is het rechter achterlicht volgelopen met water. Is onder garantie vervangen.

Bij ongeveer 25.000 km begon de auto hevig te roken en hield in. Bleek een kapotte turboslang te zijn. Weer naar de garage.

Bij 30.000km hoorde ik een zoemend geluid opkomen bij het rijden. Blijkt een kapotte wiellager te zijn die bij de komende beurt op 15 augustus wordt vervangen.

Al met al niet wat ik van een degelijk Duits product zou verwachten.

Voor de dealer niets dan lof. Steeds goed opgepakt.

Wat mij verder irriteert is het late oppakken van de motor bij het optrekken. Je moet steeds flink op het gas trappen en dan met enige vertraging schiet de auto plots als een raket ervandoor. Een geleidelijke opbouw van het vermogen is mij liever, maar dit zit blijkbaar in het karakter van de turbo diesel motor.