Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI 140pk Comfortline (2006)

autoreview

Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI 140pk Comfortline (2006)

Signalement

UitvoeringPassat Variant 2.0 TDI 140pk Comfortline
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf55.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Bij aanvang van de nieuwe baan eerst een maand in de golf gereden. Die moest eruit dus mocht ik in de Passat (bussinessline).

Eerste indruk:

Wat een giga bakbeest...! Ik mocht de Passat ophalen bij een collega waarna een rit van meer dan een uur rijden voor de boeg lag. M.a.w. ff goed uitproberen. Na even te rijden kwam het eerste oordeel. Na de golf is deze auto een stuk stiller, rijdt veel comfortabeler, en zit met name veel comfortabeler. Hij gedraagt zich rustig en het is heerlijk om een 6-bak aanboord te hebben. Bij hogere snelheden wordt het rustiger en rijdt de auto 2300rpm bij 130kmph. Dat is even een genot op de lange afstanden.

Ik ben (nog) niet in het bezit van een gezin en dus moet ik de auto alleen delen met mijn metgezel, waardoor een zee aan ruimte (die ik nauwlijks benut) overblijft... Ook waar normaal het reservewiel ligt zit nog een enorme bak waar ik mijn kleine reiskoffer nog prima in kwijt kan raken. Ook voor medepassagiers is ruimte over wanneer ik met mijn 1,95mtr languit achter het stuur zit. Dat heb ik nog niet vaak meegemaakt.

Qua rijgedrag is het een heerlijke reiswagen, het navigatiesysteem werkt prima (geen uitblinker), de stoelen zitten heerlijk en de ruimte om mij heen is in overvloed.

In Januari ben ik vanuit Belgie naar Zwiterland gereden. Heerlijk alleen door Frankrijk. Hier komt niet alleen het comfort prettig naar voren, maar ook het zeer lage verbruik. 1200 km op 1 tank. Bijna van Nederland naar Belgie (weekendje) door naar wintersport op 1 tank.

De cruiscontrol is echt top!! zo hoort een CC te werken, ook de boardcomputer werkt top en raakt niet snel van slag, de dashboardkasten zijn zeer ruim te noemen en overal in de auto zijn meer dan voldoende opbergvakken.

Eigenlijk heeft de auto 1 groot nadeel: het is geen auto voor iemand van 29 jaar, zonder kinderen en zonder de nood naar ruimte. Het geluk is echter aan mijn zijde, na een half jaar werken is er ruimte voor nieuwe mensen bijmijn huidige werkgever en mag ik een langverwachte wens in vervulling laten komen. Een nieuwe Alfa 159SW. Daarover meer als hij er is. Was de Passat maar wat platter en sportiever. Ook zou het schelen als je hem iets minder zou zien.

PROBLEMEN

Parkeersensoren werken niet naar wens. Bij nakijken bleek dat er 1 kapot is, waardoor het complete systeem vande leg is.
Airco begon te stinken na pas 60000 km, dat is toch slordig.
Automatische handrem: wie dit verzonnen heeft.....? wat een verschikkelijk waardeloos systeem.... Doe mij maar een gewone handrem.
De stuurinrichting heeft een lichte slag. Bij hogere snelheden waan je je net BA van the A-team in z’n busje. Constant corrigeren.
Dashboard kraakt. Voor een auo van 41k is dit heel slordig. Mag niet...
Met 25% bijtelling word je niet vrolijk van een auto als dit.
Kofferbak: als iets diep in de kofferbak ligt moet ik in de auto kruipen om het eruit te halen... Mischien zeik ik, echter dat schiet het mijninziens zijn doel voorbij.

Ongeacht bovenstaande kritiek is het een aanrader. Voor mensen die alleen in Nederland rijden en geen aanhanger hoeven te trekken is de 105pk dnek ik voldoen. De 140pk is een beetje te veel van het goede en komt niet optimaal tot zijn recht. (wel leuk in de bergen overigens, dan wil de Passat echt knallen en komt de turbo echt los)

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.