Volkswagen Passat Variant 1.9 TDI 105pk Comfortline (2006)

autoreview

Volkswagen Passat Variant
Volkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat VariantVolkswagen Passat BlueMotionVolkswagen Passat BlueMotionVolkswagen Passat BlueMotionVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat - interieurVolkswagen Passat BluemotionVolkswagen Passat Bluemotion

Signalement

UitvoeringPassat Variant 1.9 TDI 105pk Comfortline
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 60.000 km

Sinds 8 maanden in bezit mooie zwarte passat variant comfortline met de mokka bekleding. Zeker met al dat chroom is het een knappe verschijning, alhoewel sommige er alleen in begraven willen worden. Voorheen reed ik tijdelijk in een Peugeot 407. Ik moet zeggen dat die auto spoeler in de omgang is en wat makkelijker en sneller door het dagelijkse verkeer beweegt. De volkswagen is vooral wat stugger. Ervaring met volkswagen leert dat de soepelheid met de jaren komt. Dus ik kijk al uit naar de 100.000 km.

Ik ben zeer tevreden met de auto. De wagen voldoet volledig aan mijn verwachtingen en tot nu heb ik geen problemen gehad. Nieuwe kopers wil ik vooral aanraden de ’auto hold’ te bestellen (€ 75). Dit systeem maakt het erg makkelijk weg te rijden op heuveltjes. Eerlijk gezegd zou ik niet weten hoe dat zou moeten zonder dat knopje. Je kan toch moeilijk telkens die knop op het dashboard gebruiken.

Deze zomer met ons vijfjes op vakantie geweest. Koffer vol en koffer op het dak. De wagen gaat het allemaal gemakkelijk af.

Opties die ik nog zou overwegen zijn: zwaardere motor want de 105 PK diesel gaat wel, maar iets meer power zou fijn zijn. Tunning tot 130 pk is misschien een optie. Ledere stuur misschien.

Update per maart 2008:
De passat is nog steeds een heerlijk fijn rijdende auto. De Diesel komt al aardig los, maar het moet nog beter kunnen. Voor de rest is de auto werkelijk waar probleemloos. Wel heb ik begin 2007 een roetfilter laten monteren.Ik rij voorlopig weer verder. Januari 2010 komt er pas weer een nieuwe. Misschien wel zo’n mooie cc.

Update per september 2008:
Mijn vrouw heeft onlangs een nieuwe leaseauto mogen ontvangen. Ruimer en groter dan deze en de passat is daardoor veroordeeld tot uitsluitend zakelijke kilometers. De wagen rijdt nog perfect. Kilometerstand is voor een diesel nog laag 75000. Misschien dat ik wel een paar jaartjes aan het lease contract knoop. De auto bevalt goed. Van tunning heb ik maar afgezien.

PROBLEMEN

  • 60.000 km

geen blijvende, sommige lossen zich naar een paar dagen zelf weer op.

update maart 2008: Tot nu toe geen enkele storing gehad. De auto doet probleemloos zijn werk.

Update September 2008: Last van cuppen de banden (zegt de dealer), mag ze helaas van de leasemaatschappij nog niet laten vervangen. Oplossing is er niet. Dan de radio maar wat harder. Electronische rem kan soms niet worden geactiveerd. Meestal is het na enige tijd van zelf opgelost.

Update Oktober 2008: De blaadjes vallen weer van de bomen en misschien ligt het aan mij, maar ik ben de wagen wel zat aan het worden. Het cuppen van de banden wordt steeds vervelender. Het is nu duidelijk hoorbaar en gaat ten koste van het comfort. Sinds kort heb ik ook een rateltje rechtsvoor. Het is alleen hoorbaar als je stilstaat. Verder heb ik nu ook last van een krakende voortrein. Iedere drempel gaat gepaard met een hoop gekraak. De dealer zegt niets te kunnen doen. Nu het \'s ochtends weer wat kouder wordt lijkt de diesel meer herrie te maken dan voorheen. Dan heb ik sindskort ook te maken met een trillend stuur bij 120-130 km p/u. Misschien ook wel door de cuppende banden. Begin november maar eens 4 nieuwe banden laten monteren. Misschien dat het helpt. Ik zit trouwens te denken om maar eens michelin te laten monteren. Wellicht geeft dat meer comfort. Heeft iemand daar al ervaring mee?

ingeruild

1-1-2009 ingeruild voor een mercedes. sorry wolfsburg. Desalniettemin zeer tevreden over de wagen. Fijne wagen, goede looks... de volgende eigenaar veel plezier gewenst

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.