Volkswagen Passat Variant 1.8 5V Trendline (1999)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Passat Variant 1.8 5V Trendline |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 215.000 km |
KM-stand laatst | 235.000 km |
rijdt heerlijk.....maar.........!!!
- 235.000 km
Na 3 Japanners een keer gekozen voor een Europeaan, vanwege zijn ruimteaanbod en luxe, en 5-cilinder motor is het deze Passat Variant geworden. Ik heb hem exact 2 jaar gehad, en in deze 2 jaar meer dan €. 2.000,- aan kosten gehad, vele malen meer dan ik met de Japanners gewend was. Oa. nieuwe homokineten, diverse draagarmen, nieuwe koplampunits (verweerd), lambdasondes en waterpomp (panne in Duitsland) kwamen voorbij. Uiteindelijk van alles geprobeerd om de auto vlekkeloos te laten rijden, maar hij bleef soms afslaan en schokken, zelfs met RON 98-benzine en reinigende toevoeging erbij. Soms ging het EPC-lampje branden, dan viel het motorvermogen weg, gelukkig kon je dan direct weer starten (ook bij 160 km/h, met volle auto richting Kroatie met het hele gezin ;-)). Maar ergens zat een onbalans, of vervuiling in de motor, en dat was er niet uit te krijgen (oa gasklephuis gereinigd). Al met al een auto waar ik geen vertrouwen meer in had, zonde want verder reed hij heerlijk, stabiel, ook op hoge snelheid, climate control was super, alles paste erin. Wellicht met dieselmotor een betere keus, maar mijn ervaring met de 1.8 5-cil is niet best.....
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.