Volkswagen Passat Variant 1.6 Trendline (2005)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Passat Variant 1.6 Trendline |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2005 |
Jaar van aanschaf | 2013 |
KM-stand bij aanschaf | 139.000 km |
KM-stand laatst | 194.000 km |
VW Passat Variant 1.6 Fsi Trendline
- 194.000 km
Na drie jaar en (bijna) 55K rijden toch maar eens een review plaatsen. Ik maak veelvuldig gebruik van reviews van anderen, dus ik mag er zelf ook wel eens eentje plaatsen.
Het betreft een VW Passat Variant 1.6 Fsi Trendline. Gekocht bij de dealer en afkomstig van de eerste eigenaar die de auto bij de betreffende dealer nieuw gekocht had. Het is de (bijna) absolute basisversie die van dit model is geleverd. Merk je dat? Op onderdelen wel, maar over het grote geheel gezien, nee.
Optioneel zit er bij mij nog af fabriek radio en een climate control op. Dat maakt het alweer iets luxer. Eerlijk gezegd mis ik alleen een zelf dimmende binnenspiegel, stuurwielbediening en (mits goed werkend) een regensensor.
Algemeen gebruik
Het is een grote auto, alles kan mee. Duidelijk verhaal. Weggedrag is prima, maar ook niet meer dan dat. Je merkt dat je met een grote zware wagen onderweg bent, de Focus deed dat toch ietsje beter. Alles heeft zijn prijs blijkbaar.
Geluidsniveau in de auto is prima. Evenzo voor het veercomfort. Soeverein zoeven over de snelweg. In woonwijken met veel drempels en veel bochtjes ed. is ie minder op zijn plek.
Qua verbruik zit ik met een normale rijstijl rond de 1 op 13. Met normaal bedoel ik net iets te hard maar geen duitse snelheden. Lijkt me prima waarde.
Gezien het toch wat beperkte vermogen win je geen enkele stoplichtsprint. Wel zo rustig eigenlijk. Dwingt je tot onthaasten. Zou voor een volgende keer toch wat meer vermogen willen hebben. Voor als ik een keer niet wil onthaasten zeg maar. Maar meekomen met het verkeer en af en toe wat versnellen is geen enkel probleem. Bergen nemen wanneer volgeladen op weg naar Frankrijk gaat hem eveneens prima af. Dat houdt niet over natuurlijk, maar hij bedwingt elke berg. Al dan niet met een aanloopje :).
Onderhoud
Auto met garantie gekocht en onder garantie nog wel wat zaken laten vervangen/ repareren. Niks bijzonders, denk wat regulier onderhoud zo hier en daar dat met het oog op de naderende verkoop niet meer is uitgevoerd. Of niet belangrijk werd geacht. O.a. de klepperende airco, bekend fenomeen bij Passats van dit type.
Na de garantie vrijwel geen problemen gehad.
Na 55K gereden slechts de EGR klep, de bobines (afgesleept door VW assistance), de knop van de elektrische handrem en de bougies moeten laten vervangen. Verder alleen de olie, filters en wat dies meer zij bij de reguliere beurten. Verder niks, helemaal niks! Voor een auto met bijna 200K op de teller lijkt dat me een meer dan prima resultaat. Afkloppen nu...
Resume: uitstekend in elkaar geschroefde wagen die je met prima comfort probleemloos en vrij zuinig van A naar B brengt. No nonsense als het ware.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren