Volkswagen New Beetle 2.0 Highline (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | New Beetle 2.0 Highline |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand bij aanschaf | 100.860 km |
KM-stand laatst | 100.860 km |
- 100.860 km
Bij het zoeken naar een nieuwe auto kwam deze Beetle langs.
Heb het altijd wel een leuke auto gevonden maar nooit het geld ervoor overgehad.
Onder tussen was de situatie anders en kon ik me de auto(ook door een hele goede deal bij de dealer) me wel veroorloven.
Dit was in november 2011. De betreffende auto was toen 11,5 jaar oud.
Maar gelijk de minpunten:
Ja het is niet echt een praktisch ding, je kan niet met 4 volwassenen naar frankrijk(of je moet gaan zonder bagage en met rug pijn voor diegene die veroodeeld zijn tot de achterbank)
De bagage/kofferbak ruimte is op zijn minst erg klein te noemen.
Ook achterin is het comfort voor een volwassen niet om erg over te spreken.(klein en niet hoog)
Daarbij is het verbruik voor een "moderne" auto hoog te noemen. Voor zijn 1203 kg en een (te) sterke 2.0 liter motor haalt hij als ik echt ruinig rij een verbruik van 1 op 10.5.(en dan komt ie 70% van zijn tijd op de 80-100km wegen)
Wat ik al aanhaalde, zijn te sterke motor is af en toe erg leuk, jonge jongentjes in een golfje uit het jaar prik rij je zoek(vooral leuk bij het type gassen aan het stoplicht), maar dan is je brandstofverbruik ook gelijk naar een dieptepunt gezakt.
Verder doe je met de 2.0 liter motor weinig tot niets.
Daarbij loopt de motor ook heel snel hoog in de toeren. Bij 120km p/u is het motor geluid flink te horen en is als je het niet gewent bent je eerste reactie ook om door te schakelen omdat je het idee hebt dat je nog in zijn 4e versnelling rijd.
Dan de pluspunten:
Ik heb geen winterbanden onder mijn Beetle zitten, en toch geen problemen gehad met de gladheid/sneeuw door het keurig ondervangen van het ESP systeem.
Ook is het zit comfort in de beetle voorin uitstekend te noemen, je heb de ruimte en hebt ook het idee van een ruime auto(mede door het grote dashbord)
De audio instalatie die standaard wordt geleverd voldoet prima. Ook de mogelijkheid tot ombouwen naar een Ice-link(I-pod houder) zijn er en dit is erg prettig wanneer je CD-wisselaar er niet inzit, die is namelijk €600 bij de dealer terwijl een veel meer van deze tijd Ice-link er al voor €150,- inzit
Het mindere zicht van deze auto om je heen(kleine buitenspiegels en flinke voorstijl) daar ben je zo aan gewent
Hij heeft een comfortabel wegcomfort, stuurt prettig en is niet zo stug in de vering als bv een golf.
Veel voorkomende problemen:
Koplamp kapot, deze zijn erg simpel zelf te wisselen, schuifje omhoog, de hele unit eruithalen en je kan je lampje vervangen. Klusje van 3 minuten zonder dat je gereedschap oid nodig hebt.
Interieur verlichting, ook deze zijn uitstekend zelf te vervangen, je kan de knoppen er met een platte tang(waterpomp oid) eruit trekken en dan het lampje vervangen
Onderplaat(beschermplaat motor), is een ander verhaal, deze laat snel los, de mijne is al een keer terug geweest en nu zit ie weer los.(volgens meerdere gebruikers een bekend probleem)
Al met al een auto dat echt een hebbeding moet zijn. Ga je voor de looks, heb je een leuke spaarcent over en kan je in de maand genoeg missen voor wegenbelasting, verzekering en bandstofverbruik dan zeg ik meteen DOEN!
Maar wil je een zuinige en vooral praktische auto dan zou je verder moeten kijken.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.