Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BlueMotion Highline (2010)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Golf Variant 1.6 TDI 105pk BlueMotion Highline |
---|---|
Versnellingen | 7, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2010 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand laatst | 15.000 km |
- 2.500 km
op 6 april mijn Golf VI Variant opgehaald. Gekozen voor deze auto omdat er een kleine op komst is en dan is een station wel heel erg handig. Gelet op de ervaringen met gedownsizede auto's geen moment getwijfeld over de bluemotion uitvoering, zeker omdat die ook nog een als enige diesel-automaat in de 20%-regeling viel toen ik de auto bestelde.
Heb wel wat lang op de auto moeten wachten (eind november besteld...), maar wat een heerlijke auto is het.
De 7-versnellings DSG is echt fenomenaal. De auto schakelt heerlijk soepel, haast onmerkbaar. Als je hem op z'n staart trapt gaat ie nog steeds goed vooruit, hoewel mijn vorige auto net ff iets meer pit had (150 PK toen tegenover 105 PK nu)
De afwerking is typisch VW: uitstekend!
Heb het executive plus pakket er op laten zetten, met multimedia aansluitbox, dus heerlijk navigeren terwijl ik naar m'n iPod luister!
De RNS510 laat zich makkelijk bedienen, alhoewel je wel last hebt van zonlicht in het scherm. Het was mooier geweest als VW net als bijvoorbeeld Audi het scherm los van de bediening in het dashboard had geplaatst, dan hadden ze er een kapje overheen kunnen zetten om het zonlicht tegen te houden.
Ik zal binnenkort nog wat foto's toevoegen en updates geven.
Oh ja, het verbruik. Met mijn (stevige) rijstijl en daartussen helaas een hoop files heb ik toch nog een mooi verbruik gerealiseerd over de afgelopen paar weken: 5,7 l./100 km.
Denk dat als alles wat meer ingereden is, het nog zeker naar beneden zal gaan.
update
- 15.000 km
3 maanden en 12500 km verder even een update.
Ben nog steeds meer dan tevreden over mijn auto. elke dag weer een plezier om in te rijden.
Het start-stopsysteem werkt perfect. Sta je stil bij het stoplicht dan slaat de motor keurig af en bij het loslaten van de rem slaat ie weer aan. Als je de rem net niet helemaal indrukt (dus net voorbij de kruipstand) dan blijft de motor gewoon draaien en dat is in de file wel erg handig als je geen zin hebt om het systeem uit te schakelen.
Heb de laatste 12.500 km mijn normale rijstijl aangehouden en het verbruik is inmiddels op 5.1/100 gekomen. Ik rijd vrij veel snelweg (dus ook veel file) en houd mij aan de snelheid (bepaald met een los navigatiesysteem, op de digitale teller ca 5 km te hard), maar stoplichtsprintjes blijven natuurlijk altijd leuk.
Wat vervelend is, noem het maar vervelend, dat als je het beeldscherm van de RNS510 op automatisch zet en ook de verlichting op automatisch, bij 150 km/u het beeldscherm op de nachtstand schiet omdat dan de koplampen aangaan.
Heb nog niet gevonden hoe ik dit kan omzeilen.
met 14000 km bij garage geweest om serviceinterval te laten resetten, die gaf aan dat ik bij 15000 km al een beurt moest. Dit hoeft echter pas bij 30000 km.
Verder geen problemen gehad of rare geluidjes gehoord, dus nog steeds happy met de auto
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.