AutoWeek 15 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische rijden
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease vergelijker
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 15 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Volkswagen
  • Golf Variant
27

autoreview

Volkswagen Golf Variant 1.2 TSI Highline (2011)

bord4kop
  • bord4kop8
  • Review
5 januari 2011 om 12:21
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringGolf Variant 1.2 TSI Highline
Versnellingen7, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand laatst11.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

VW Golf 6 Highline Variant

  • 5 januari 2011

De auto:

Ik heb besteld de volgende configuratie:
* Golf 1.2 TSI Variant
* DSG automaat
* Highline
* Deep black parel effect (Waarom heeft de Golf geen mooie donkerblauwe kleur meer in haar gamma? zonde!)
* Licht & Zicht I en II
* Winterpakket
* Executive pakket
* Telefoon premium
* 35% getinte ramen

Hij is op 11 oktober besteld en was op 13 januari in NL. Op 18 januari stond ie bij de dealer. En op 28 januari heb ik hem in ontvangst genomen.

de ervaringen:

De golf zit heerlijk. Eigenlijk de voornaamste reden dat ik deze auto heb gekozen. Verder is hij lekker stil en alles voelt heerlijk aan, precies op zijn plek en stevig. Bovendien geen 'plastic fantastic' look en feel.


Over verbruik en betrouwbaarheid kan ik nu nog niets zeggen. Dat komt de volgende keer.

De eerste kilometers

  • 400 km
  • 31 januari 2011

Ik had nog geen meter gereden met een Golf, ook geen proefrit. Via internet besteld, dus de 1e kennismaking was best spannend..

Nou, het valt me helemaal niet tegen!
Het is maar een 1.2-tje en ik had geen schokkende prestaties verwacht.
Maar het valt echt heel erg mee! Wat zeg ik; hij rijdt heerlijk. Goed, als je echt snel weg wil, trap je het pedaal wel tegen de bodem, maar dan gaat ie ook echt wel!
Je krijgt dan een heerlijk racy geluidje op de koop toe!

Het comfort is dik in orde, alles voelt goed, degelijk en zit op precies de goede plek. Gewoon waar je het verwacht. Geen omkijken naar.
Ook de menu structuur van Navigatie / CD / Audio / Telefoon is helder en overzichtelijk. Net als die van de boordcomputer.

Er zijn een paar instellingen die je kunt doen om e.e.a naar eigen wens te 'fine-tunen'.

Door de gekozen uitvoering en de extra 's heb je echt een luxe gevoel bij de auto.
Highline + Licht en zicht I (standaard bij highline) en II + executive pakket + winterpakket + premium telefoon pakket + getinte ruiten achter maakt het echt af.

Pluspunten:

* DSG is een heerlijke automaat.
* In de S stand lekker 'race' geluidje
* Bedieningsgemak; alles zit waar je het verwacht
* Stuurbediening en boordcomputer weergave
* Alles voelt goed, stevig en degelijk aan
* Highline + Licht en zicht I & II + winter pakket + executive pakket + telefoon premium plus pakket is een uitstekende lekker luxe combinatie
* Cornsilk beige + pareleffect zwart + chroom + donkere achterruiten + lichtmetaal is erg fraai
* Lekker stil, je hoort alleen de banden (Pirelli)
* Auto licht (sensor)
* Auto regen (sensor)
* (Buiten) Verlichting in de spiegels als je instapt
* En verlichting bij de voetenruimte
* En "interieur / sfeer" verlichting (net als in de BMW)
* alles bij elkaar geeft deze config een lekker luxe gevoel en uitstraling
* USB aansluiting onder de armsteun voor muziek op een stickje
* Motor is verbazingwekkend krachtig! Zeker voor een 1.2-tje (ik heb vorig jaar 6 maanden een V70 met 200PK gehad, dus ik weet wel wat power is!)

Wat me minder bevalt:

* De "geborsteld aluminum" achtige 'sierlijsten' op het dashboard en deuren: dit staat totaal niet bij de rest
* De navigatie mist functionaliteit, vind ik:
1. -> zelf POI weergave instellen (nu alleen benzine stations, Parkeerplek en VW garages)
2. -> stem aanpassen (die half belgische dame vind ik redelijk irriterend)
* spiegel inklappen met knopje.. Ik had dat graag op de sleutel/afstandbediening gehad
* STOP knopje voor de USB afspelen (Audio).
* Boordcomputer niet in Nederlands, de RNS 310 is gewoon wel in NL.

Iets meer ervaring

  • 1.000 km
  • 9 februari 2011

Opmerkelijk hoe goed de auto bevalt. Ik rijd vrijwel iedere dag 200km en het comfort is subliem. Nergens last van, ik stap fris en zonder rugpijn uit de auto.

Een leuke gadget is de voice command;
Je drukt op het knopje met de 'microfoon' op het stuur en je zegt: "Call + (de naam zoals hij in het telefoonboek van je GSM staat)" En hij gaat bellen. Je hoeft het systeem niets te leren, alles gaat automatisch.
Een klein nadeel is wel dat je de opgeslagen naam soms iets moet 'ver-engelsen'. Het systeem is namelijk in het engels (of duits, of frans, chinees, spaans, etc) maar niet in het NL. Dit is ook lastig bij het voorlezen van SMS-jes. Die worden dus ook in de gekozen taal voorgelezen, daar heb je dus meestal niets aan. Maar goed, een SMS kun je ook lezen in de boordcomputer.

Wegligging:
Ook hier weer comfort troef. Hobbels en drempels 'pakt' ie precies goed. Je voelt dat je ergens overheen rijdt, maar geen deinen, of rare bewegingen.
In -te- Snelle bochten reageert hij zoals een Golf. Gek genoeg is dat in al die jaren vrijwel hetzelfde gebleven. Alleen bij ieder model weer net iets beter / veiliger. Je kan verbazend hard door bochten.
De auto blijft lang voorspelbaar; maar als het 'op' is dan glijdt hij over de voorwielen. Laat je ineens het gas los, dan wil de achterkant naar buiten. Maar de ESP grijpt tijdig in.

Overig:
Bij vriesweer is de auto behoorlijk snel op temperatuur. De ruiten zijn verbazend snel ontdooit, met wat hulp van de uitstekende ruitenwissers en -verwarmde- sproeiers (winterpakket). Stoelverwarming (winterpakket) is natuurlijk ook een hele grote plus. Alleen het stuur voelt de eerste meters vrij koud aan.

De auto is goed overzichtelijk. Zicht rondom is prima. De Citroen C4 (tijdelijke voorloop auto) had hier wat van kunnen leren. Fietsers 'verdwenen' in de A-stijl. Bij de golf heb je daar geen last van. Inparkeren gaat ook makkelijk. Je hebt bij de Golf een goed idee hoeveel ruimte er nog rond de auto is.

11.000 Km

  • 11.000 km
  • 9 mei 2011

Zo ruim over de 10 duizdend kilometers en ik heb de auto goed leren kennen. Ik ben nog steeds erg tevreden. Alles werkt gewoon heel goed, geen rammels, dingen die loslaten of eraf vallen. En zo hoort het ook natuurlijk.

Ik vermeld dit omdat bij collega 's / vrienden dat helaas niet zo vanzelfsprekend is (ook nieuwe auto 's, andere merken).

Wegligging en bochtengedrag is gewoon erg goed. Voorspelbaar met meer dan genoeg grip. Zeker voor een voorwielaandrijver met de motor voorin en best een lange 'kont' en weinig gewicht achter.

De Motor verbaasd me nog steeds; een 1200 CC-tje maar echt voldoende kracht voor inhaal manoeuvres en alleen luid (maar niet hinderlijk) bij volgas. Een dwerg aan de anabolen.

Verbruik is in orde, ik rij een automaat en niet per sé zuinig, maar kom op zo 'n 1 op 16 a 17 uit. Met cruisecontrol en 80 a 90 is het +/- 1:23!

Onderhoud enzo: Niets

Waar ik nog niet over uit ben; de navigatie..
Ja, Hij werkt prima, is snel, doet het goed, zeker met de aanwijzingen op het display tussen de 'klokken'.
Hij past de route ook snel aan als je "zelf beter weten" of als er file of vertraging is.
Maar ik zou toch wel iets meer 'saus' op het ding fijn vinden.
Ik zou gewoon POI 's (en flitskasten) willen zien of kunnen laden.
En wat me stoort: Ik wil de gehele en complete tekst zien!
Als een naam van een POI niet op het scherm past, krijg je slechts een gedeelte te zien; bijvoorbeeld: "Chinees Restaura.. " Tja, welk van de 3 is het dan?

De Motor verbaasd me nog steeds; een 1200 CC-tje maar echt voldoende kracht voor inhaal manoeuvres en alleen luid (maar niet hinderlijk) bij volgas. Een dwerg aan de anabolen.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de Volkswagen Golf
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

INFO
Volkswagen
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI 110pk (5D/6H)
€ 399
Stel samen ▸
Yourlease
Volkswagen Golf 1.0 TSI 110pk Life (5D/6H)
€ 464
Stel samen ▸
XLEasy
Volkswagen Golf 1.0 TSI 90pk (5D/6H)
€ 359
 
Arval
Volkswagen Golf 1.0 TSI 110pk Life (5D/6H)
€ 444
 
Volkswagen Golf in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    1.2 TSI CUP Edition | Automaat | Navi

    Volkswagen Golf 1.2 TSI CUP Edition | Automaat | Navi

    • 2014
    • 47.444 km

    € 14.650

    Cabriolet 1.4 TSI DSG-Aut. (118kW / 160pk) ** Bi-XENON, NAVI, LEDER, 18-inch LMV, PDC V&A ** 1e EIG - UNFALLFREI ** ** INFORMEER OOK NAAR ONZE AANTREKKELIJKE FINANCIAL-LEASE TARIEVEN **

    Volkswagen Golf Cabriolet 1.4 TSI DSG-Aut. (118kW / 160pk) ** Bi-XENON, NAVI, LEDER, 18-inch LMV, PDC V&A ** 1e EIG - UNFALLFREI ** ** INFORMEER OOK NAAR ONZE AANTREKKELIJKE FINANCIAL-LEASE TARIEVEN **

    • 2013
    • 97.996 km

    € 16.900

    Cabriolet 1.4 TSI (118kW / 160pk) ** Bi-XENON, NAVI, LEDER, 18-inch LMV, PDC V&A ** Vol. Dealer Onderh - UNFALLFREI ** ** INFORMEER OOK NAAR ONZE AANTREKKELIJKE FINANCIAL-LEASE TARIEVEN **

    Volkswagen Golf Cabriolet 1.4 TSI (118kW / 160pk) ** Bi-XENON, NAVI, LEDER, 18-inch LMV, PDC V&A ** Vol. Dealer Onderh - UNFALLFREI ** ** INFORMEER OOK NAAR ONZE AANTREKKELIJKE FINANCIAL-LEASE TARIEVEN **

    • 2012
    • 89.998 km

    € 15.900

Meer Volkswagen Golf occasions

Lezersreacties (27)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volkswagen Golf specificaties
  • Volkswagen Golf occasions
  • Volkswagen Golf video's
Advies en informatie
  • Volkswagen Golf tests
  • Volkswagen Golf gebruikersreviews
  • Volkswagen Golf index
PREMIUM
Kia Ceed Sporty Wagon - Peugeot 308 SW - Volkswagen Golf Variant

Kia Ceed Sporty Wagon - Peugeot 308 SW - Volkswagen Golf Variant

Op het AutoWeek-forum staan regelmatig verzoeken om hulp bij de keuze van een gebruikte auto....

Lees meer
 

Volkswagen Golf reviews

  • Review
    Volkswagen Golf (2010)

    Volkswagen Golf (2010)

    7
    • 22 augustus 2020
  • Review
    Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT Highline (2011)

    Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT...

    5
    • 20 januari 2020
  • Review
    Volkswagen Golf Variant 1.2 TSI BMT Highline (2011)

    Volkswagen Golf Variant 1.2 TSI BMT Highline...

    1
    • 23 oktober 2019
  • Review
    Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT Highline (2013)

    Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 105pk BMT...

    2
    • 17 december 2018
  • Review
    Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk Highline (2010)

    Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk Highline...

    1
    • 15 april 2018
  • Review
    Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk Comfortline (2011)

    Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk Comfortline...

    • 12 januari 2018
  • Review
    Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk Highline (2010)

    Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk Highline...

    • 14 december 2016
meer reviews
Volkswagen Sharan 2.8 V6 4Motion - 2006 – 472.882 km - Klokje Rond

Volkswagen Sharan 2.8 V6 4Motion - 2006 – 472.882 km - Klokje Rond

Soms weet je niet hoe een Klokje Rond-aflevering gaat lopen. Bij een auto die al veertien jaar...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Autonieuws
    Prijs Volkswagen Golf R bekend

    Prijs Volkswagen Golf R bekend

    70
    • 25 maart 2021
  • Autonieuws
    Volkswagen Golf R Variant betrapt bij de Nürburgring

    Volkswagen Golf R Variant betrapt bij de...

    24
    • 23 maart 2021
  • Review
    Volkswagen Golf 1.5 eTSI 150pk Style (2021)

    Volkswagen Golf 1.5 eTSI 150pk Style (2021)

    2
    • 13 maart 2021
  • Review
    Volkswagen Golf 1.4 eHybrid 245pk GTE (2021)

    Volkswagen Golf 1.4 eHybrid 245pk GTE (2021)

    22
    • 9 maart 2021
  • Review
    Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI 130pk R-Line (2021)

    Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI 130pk...

    4
    • 6 maart 2021
  • Review
    Volkswagen Golf Variant 1.9 SDI (1999)

    Volkswagen Golf Variant 1.9 SDI (1999)

    4
    • 4 maart 2021
  • Autonieuws
    Volkswagen Golf GTI Clubsport 45 viert jubileum

    Volkswagen Golf GTI Clubsport 45 viert...

    41
    • 26 februari 2021
Merk
Merk
  • Autonieuws
    Goede én slechte nieuwe Euro NCAP-resultaten

    Goede én slechte nieuwe Euro NCAP-resultaten

    73
    • 14 april 2021
  • Autonieuws
    'Elon Musk wilde Volkswagen-topman Diess als Tesla-CEO'

    'Elon Musk wilde Volkswagen-topman Diess...

    43
    • 13 april 2021
  • Autonieuws
    Volkswagen moet financieringsrente sjoemeldiesels compenseren

    Volkswagen moet financieringsrente sjoemeldiesels...

    50
    • 13 april 2021
  • Autonieuws
    Volkswagen laat ID6 zien

    Volkswagen laat ID6 zien

    62
    • 9 april 2021
  • Review
    Volkswagen ID3 58kWh 1st Plus (2020)

    Volkswagen ID3 58kWh 1st Plus (2020)

    11
    • 3 april 2021
  • Autonieuws
    Volkswagen koopt milieu-krediet van Tesla in China

    Volkswagen koopt milieu-krediet van Tesla...

    51
    • 2 april 2021
  • Autonieuws
    Volkswagen Arteon plug-in hybride op de prijslijst

    Volkswagen Arteon plug-in hybride op de...

    34
    • 1 april 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep