Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI 115pk BlueMotion Connected Se (2016)

autoreview

Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI 115pk BlueMotion Connected Se (2016)

Signalement

UitvoeringGolf Variant 1.0 TSI 115pk BlueMotion Connected Se
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf6 km
KM-stand laatst680 km
Lezerswaardering: 74%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Golf Variant 1.0 TSI Connected Series DSG

  • 680 km

Omdat ik me zoveel plezier hier de reviews lees, vond ik dat ik nu zelfs eens iets moest plaatsen. En vorige week mijn nieuwe golf in ontvangst genomen dus dit is het moment!

1. De weg naar de bestelling

Twee jaar geleden mijn Mercedes c180 opgehaald, maar vanaf het begin problemen gehad. Krakende raamrubbers, tikkend dashboard, bonkende vering en krakende versnellingspook. Premium onwaardig. En slechte service bij de dealer. "The best or nothing" is de slogan van Mercedes. Voor mij werd het dus nothing. En na twee jaar ellende de auto terug laten nemen door de leasemaatschappij.

Een illusie armer, dus op zoek naar een nieuwe leasewagen. Voor de Mercedes heb ik privé een BMW 5 gereden en daarna VW Passat CC als leaseauto gehad. Wilde alleen nu fors minder per maand uit gaan geven dan ik aan de Mercedes had uitgegeven. Had het volgende verlanglijstje:
- Automaat
- Voldoende ruimte voor twee jonge kindjes
- Voldoende luxe aan boord
- Voldoende vermogen ( en dan toch kiezen voor een 1.0 hoor ik jullie denken ;), daarover later meer.
- 21% bijtelling vanwege mijn wens minder te gaan betalen

In vogelvlucht waarin ik heb proefgereden:
1) BMW 225xe: zeer fijn rijdende auto, maar te kleine achterbak en een beetje tuttig uiterlijk.
2) Passat GTE: enorm ruime auto, maar krakend open dak bij proefrit en vond hem niet geweldig rijden. Vooral het opvangen van energie bij loslaten gas en daarmee sterk afremmen kon ik niet aan wennen.
3) Audi A3 1.4 COD Limousine: geweldig interieur, prachtige lijnen, maar opties zeer prijzig en achterbak relatief klein. Ook pittige motor.
4) VW Golf Variant 1.4 125 pk: fijne degelijk rijdende auto met zeer veel ruimte. Viel me op hoe "premium" de auto voelde.

Toen gaan rekenen in de leasecalculator. Passat werd me te duur, A3 was me te klein dus de Golf bleef voor mij over. Toen viel mijn oog in de calculator op de 1.0 Connected Series DSG. Zeer aantrekkelijk in de lease. Veel opties standaard. Positieve ervaring in proefrit met de 1.4. Maar een 1.0 loeimotortje?? Nee. Daar moest ik echt even aan wennen. Ik zag mezelf niet direct tegen mijn vrienden zeggen dat ik een grasmaaier motortje had gekozen... Maarja, die prijs.. Toch maar naar A point gereden en een proefrit gemaakt. En wat bleek..Superstille krachtige motor. In combinatie met DSG echt heel comfortabel. Pakt heel snel op en voor je het weet rijdt je 140. Zonder de radio harder te moeten zetten. Thuis gekomen vol in de reviews en testen gedoken, om te zien of mijn ervaring ook door anderen werd gedeeld. Dat bleek zeker zo te zijn. Heb geen slechte review gelezen bij de toonaangevende autokenners in binnen - en buitenland.

Ik was eruit. Dit werd hem. Nu de kleur en opties nog kiezen. Daar ben je snel mee klaar, want veel opties zijn er niet aangezien er alles aan gedaan wordt het gewicht van de auto laag te houden. Maar goed, het standaard pakket van de connected is zeer rijkelijk. Een greep uit het pakket: navigatie, el ramen, regensensor, dimmende binnenspiegel, achteruit rij camera, el. spiegels, gekoeld hanschoenenkastje (jaja, je zal maar zonder zitten) , in delen neerklapbare achterbank, bagagenet etc..

Als extra opties:
- Xenon Plus verlichting
- Executive Plus pakket (groter nav. scherm)
- Spiegelpakket
- Getint glas
- Volkswagen sound system

En de kleur is reflexzilver geworden.

2. Het ophalen en rijden

Onlangs mijn auto bij A point Amsterdam opgehaald en dat was een feestje. Doek over de auto bij afleveren en zeer uitgebreide instructies. Bloemen en wijn en het feest was compleet.

Dus hup de weg op met mijn nieuwe wagen. En ik vind hem oprecht mooi. Met zijn standaard sportonderstel is hij 1,5 cm lager en dat maakt het best sportief om te zien. De 16 inch wielen passen er prima bij. (had liever 18 inch gehad maar was met bijtelling en moeilijk doende leasemaatschappij niet mogelijk). Maar tevredenheid siert de mens. Auto is echt erg stil en de motor stelt niet teleur. Pakt goed op, heeft meer dan voldoende koppel en topsnelheid van 204 km/u is ook niets om je voor te schamen. Meer dan voldoende ruimte achterin.

3. Wat maakt me zo blij met de auto?
- Zoals gezegd het rijden. Ligt goed op de weg, is stil en heeft voldoende power.
- de Xenon Plus maakt hem stoerder en heeft echt goede lichtopbrengst
- het sound system is zeer de moeite waard, heldere klanken en als je wilt zware bassen. En vervormt nooit.
- De achterbak is geweldig.
- Alles is echt zeer intuïtief te bedienen. Dat hebben ze echt knap gedaan. Telefoon wordt direct herkend, contacten geïmporteerd en zeer eenvoudig om 5 nummers in scherm te zetten die je veel belt. Navigatie is fluitje van een cent en DAB+ zorgt voor kraakhelder geluid.
- Groot navigatie scherm is zeker een aanrader. Staat mooier en is zeer goed af te lezen.
- Verder zorgt de DSG elke dag voor een glimlach op mijn gezicht, wil nooit meer anders.

4. Is er dan niets te zeuren?

Nou heel weinig eigenlijk. Vind dat de DSG wel erg zuinig schakelt soms. In de zesde versnelling bij 50 km/u. Dat zorgt nog wel eens voor een brom. De oplossing hiervoor is of een klein beetje gas bijgeven of de auto in de sportstand zetten. Verder trilt de auto wat nadat het start stop systeem hem weer aanzet. En is de auto wat hard geveerd achter.

Maar nogmaals, deze "zeur" punten nemen mijn glimlach niet weg. Kortom, een zeer tevreden golf rijder hier! Vind het tot nu toe elke dag een plezier om de auto in te stappen, mijn muziek aan te zetten en gas te geven.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.