Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Volkswagen
  • Golf Variant

Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI 115pk BlueMotion Connected Se (2016)

autoreview

4
Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI 115pk BlueMotion Connected Se (2016)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringGolf Variant 1.0 TSI 115pk BlueMotion Connected Se
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf6 km
KM-stand laatst680 km
Lezerswaardering: 74%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Golf Variant 1.0 TSI Connected Series DSG

  • 680 km
  • 18 juli 2016

Omdat ik me zoveel plezier hier de reviews lees, vond ik dat ik nu zelfs eens iets moest plaatsen. En vorige week mijn nieuwe golf in ontvangst genomen dus dit is het moment!

1. De weg naar de bestelling

Twee jaar geleden mijn Mercedes c180 opgehaald, maar vanaf het begin problemen gehad. Krakende raamrubbers, tikkend dashboard, bonkende vering en krakende versnellingspook. Premium onwaardig. En slechte service bij de dealer. "The best or nothing" is de slogan van Mercedes. Voor mij werd het dus nothing. En na twee jaar ellende de auto terug laten nemen door de leasemaatschappij.

Een illusie armer, dus op zoek naar een nieuwe leasewagen. Voor de Mercedes heb ik privé een BMW 5 gereden en daarna VW Passat CC als leaseauto gehad. Wilde alleen nu fors minder per maand uit gaan geven dan ik aan de Mercedes had uitgegeven. Had het volgende verlanglijstje:
- Automaat
- Voldoende ruimte voor twee jonge kindjes
- Voldoende luxe aan boord
- Voldoende vermogen ( en dan toch kiezen voor een 1.0 hoor ik jullie denken ;), daarover later meer.
- 21% bijtelling vanwege mijn wens minder te gaan betalen

In vogelvlucht waarin ik heb proefgereden:
1) BMW 225xe: zeer fijn rijdende auto, maar te kleine achterbak en een beetje tuttig uiterlijk.
2) Passat GTE: enorm ruime auto, maar krakend open dak bij proefrit en vond hem niet geweldig rijden. Vooral het opvangen van energie bij loslaten gas en daarmee sterk afremmen kon ik niet aan wennen.
3) Audi A3 1.4 COD Limousine: geweldig interieur, prachtige lijnen, maar opties zeer prijzig en achterbak relatief klein. Ook pittige motor.
4) VW Golf Variant 1.4 125 pk: fijne degelijk rijdende auto met zeer veel ruimte. Viel me op hoe "premium" de auto voelde.

Toen gaan rekenen in de leasecalculator. Passat werd me te duur, A3 was me te klein dus de Golf bleef voor mij over. Toen viel mijn oog in de calculator op de 1.0 Connected Series DSG. Zeer aantrekkelijk in de lease. Veel opties standaard. Positieve ervaring in proefrit met de 1.4. Maar een 1.0 loeimotortje?? Nee. Daar moest ik echt even aan wennen. Ik zag mezelf niet direct tegen mijn vrienden zeggen dat ik een grasmaaier motortje had gekozen... Maarja, die prijs.. Toch maar naar A point gereden en een proefrit gemaakt. En wat bleek..Superstille krachtige motor. In combinatie met DSG echt heel comfortabel. Pakt heel snel op en voor je het weet rijdt je 140. Zonder de radio harder te moeten zetten. Thuis gekomen vol in de reviews en testen gedoken, om te zien of mijn ervaring ook door anderen werd gedeeld. Dat bleek zeker zo te zijn. Heb geen slechte review gelezen bij de toonaangevende autokenners in binnen - en buitenland.

Ik was eruit. Dit werd hem. Nu de kleur en opties nog kiezen. Daar ben je snel mee klaar, want veel opties zijn er niet aangezien er alles aan gedaan wordt het gewicht van de auto laag te houden. Maar goed, het standaard pakket van de connected is zeer rijkelijk. Een greep uit het pakket: navigatie, el ramen, regensensor, dimmende binnenspiegel, achteruit rij camera, el. spiegels, gekoeld hanschoenenkastje (jaja, je zal maar zonder zitten) , in delen neerklapbare achterbank, bagagenet etc..

Als extra opties:
- Xenon Plus verlichting
- Executive Plus pakket (groter nav. scherm)
- Spiegelpakket
- Getint glas
- Volkswagen sound system

En de kleur is reflexzilver geworden.

2. Het ophalen en rijden

Onlangs mijn auto bij A point Amsterdam opgehaald en dat was een feestje. Doek over de auto bij afleveren en zeer uitgebreide instructies. Bloemen en wijn en het feest was compleet.

Dus hup de weg op met mijn nieuwe wagen. En ik vind hem oprecht mooi. Met zijn standaard sportonderstel is hij 1,5 cm lager en dat maakt het best sportief om te zien. De 16 inch wielen passen er prima bij. (had liever 18 inch gehad maar was met bijtelling en moeilijk doende leasemaatschappij niet mogelijk). Maar tevredenheid siert de mens. Auto is echt erg stil en de motor stelt niet teleur. Pakt goed op, heeft meer dan voldoende koppel en topsnelheid van 204 km/u is ook niets om je voor te schamen. Meer dan voldoende ruimte achterin.

3. Wat maakt me zo blij met de auto?
- Zoals gezegd het rijden. Ligt goed op de weg, is stil en heeft voldoende power.
- de Xenon Plus maakt hem stoerder en heeft echt goede lichtopbrengst
- het sound system is zeer de moeite waard, heldere klanken en als je wilt zware bassen. En vervormt nooit.
- De achterbak is geweldig.
- Alles is echt zeer intuïtief te bedienen. Dat hebben ze echt knap gedaan. Telefoon wordt direct herkend, contacten geïmporteerd en zeer eenvoudig om 5 nummers in scherm te zetten die je veel belt. Navigatie is fluitje van een cent en DAB+ zorgt voor kraakhelder geluid.
- Groot navigatie scherm is zeker een aanrader. Staat mooier en is zeer goed af te lezen.
- Verder zorgt de DSG elke dag voor een glimlach op mijn gezicht, wil nooit meer anders.

4. Is er dan niets te zeuren?

Nou heel weinig eigenlijk. Vind dat de DSG wel erg zuinig schakelt soms. In de zesde versnelling bij 50 km/u. Dat zorgt nog wel eens voor een brom. De oplossing hiervoor is of een klein beetje gas bijgeven of de auto in de sportstand zetten. Verder trilt de auto wat nadat het start stop systeem hem weer aanzet. En is de auto wat hard geveerd achter.

Maar nogmaals, deze "zeur" punten nemen mijn glimlach niet weg. Kortom, een zeer tevreden golf rijder hier! Vind het tot nu toe elke dag een plezier om de auto in te stappen, mijn muziek aan te zetten en gas te geven.

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Volkswagen Golf? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Volkswagen Golf
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

INFO
XLEasy
XLEasy
Volkswagen Golf 1.0 TSI 110pk Life (5D/6H)
€ 569
Bekijk nu ⟩
ANWB
ANWB
Volkswagen Golf 1.0 eTSI 110pk Life (5D/7A)
€ 574
Bekijk nu ⟩
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen Golf 1.0 TSI 110pk Life (5D/6H)
€ 579
Bekijk nu ⟩
Arval
Arval
Volkswagen Golf 1.4 eHybrid 204pk Style (5D/6A)
€ 560
 
Volkswagen Golf in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI BlueMotion Comfortline GARANTIE/NAVI/CLIMA/PDC/CRUISE/STOELVERW. rijklaarprijs!

    Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI BlueMotion Comfortline GARANTIE/NAVI/CLIMA/PDC/CRUISE/STOELVERW. rijklaarprijs!

    • 2016
    • 252.533 km

    € 9.895

    Volkswagen Golf 1.0TSI 110Pk Comfortline NAVI/CLIMA/PDC.V+A/ELEK.RAM/ELEK.SPIEGELS/BLUETOOTH/LMV

    Volkswagen Golf 1.0TSI 110Pk Comfortline NAVI/CLIMA/PDC.V+A/ELEK.RAM/ELEK.SPIEGELS/BLUETOOTH/LMV

    • 2017
    • 101.798 km

    € 14.750

    Volkswagen Golf 1.4 TSI GTE Executive Plus [ Full led Navi Adapt. demping ]

    Volkswagen Golf 1.4 TSI GTE Executive Plus [ Full led Navi Adapt. demping ]

    • 2015
    • 76.177 km

    € 21.445

Meer Volkswagen Golf occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Volkswagen Golf VIII

    406
    • 14 december 2021

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Volkswagen Golf specificaties
  • Volkswagen Golf occasions
  • Volkswagen Golf video's
Advies en informatie
  • Volkswagen Golf tests
  • Volkswagen Golf gebruikersreviews
  • Volkswagen Golf index
PREMIUM
Renault Mégane Estate - Volkswagen Golf Variant - Opel Astra Sports Tourer

Renault Mégane Estate - Volkswagen Golf Variant - Opel Astra Sports Tourer

Renault heeft nu ook een station-uitvoering van de bijzondere vierde generatie Mégane. Tegen...

Lees meer
 

Volkswagen Golf reviews

  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI 150pk Highline (2014)

    Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI 150pk Highline...

    2
    • 9 augustus 2021
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI 115pk BlueMotion Connected Series (2016)

    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI 115pk BlueMotion...

    5
    • 21 februari 2021
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI 115pk BlueMotion Connected Se (2016)

    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI 115pk BlueMotion...

    14
    • 18 juli 2019
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 140pk Highline (2014)

    Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 140pk Highline...

    12
    • 3 juni 2019
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI 115pk BlueMotion Comfortline (2015)

    Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI 115pk BlueMotion...

    7
    • 18 april 2019
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 140pk Highline (2014)

    Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 140pk Highline...

    4
    • 10 maart 2019
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 110pk Business Edition (2016)

    Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI 110pk Business...

    • 5 februari 2018
meer reviews
Volkswagen Golf VII - Occasion Aankoopadvies

Volkswagen Golf VII - Occasion Aankoopadvies

422

Ooit zorgde de Volkswagen Golf voor de defintieve doorbraak van de compacte hatchback. Sindsdien...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.5 eTSI 150pk R-Line (2021)

    Volkswagen Golf 1.5 eTSI 150pk R-Line (2021)

    1
    • 17 augustus 2022
  • PREMIUM
    Volkswagen Polo GTI vs. Volkswagen Golf GTI - Dubbeltest

    Volkswagen Polo GTI vs. Volkswagen Golf...

    • 16 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 2.3 V5 Highline (2000)

    Volkswagen Golf 2.3 V5 Highline (2000)

    • 13 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.4 TGI BlueMotion Comfortline (2014)

    Volkswagen Golf 1.4 TGI BlueMotion Comfortline...

    1
    • 5 augustus 2022
  • Nieuws
    Komst nieuwe Volkswagen Golf nog onzeker

    Komst nieuwe Volkswagen Golf nog onzeker

    230
    • 3 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 2.0 TSI R 4Motion (2021)

    Volkswagen Golf 2.0 TSI R 4Motion (2021)

    7
    • 19 juli 2022
  • Volkswagen e-Golf - 2017 - 81.142 KM - Accudegradatie

    Volkswagen e-Golf - 2017 - 81.142 KM -...

    141
    • 7 juli 2022
Merk
Merk
  • Nieuws
    Bewezen: knoppen zijn beter dan schermen

    Bewezen: knoppen zijn beter dan schermen

    161
    • 19 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 115pk Style (2019)

    Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 115pk Style...

    5
    • 18 augustus 2022
  • Nieuws
    Volkswagen ID Buzz niet aan te slepen

    Volkswagen ID Buzz niet aan te slepen

    151
    • 18 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen Golf 1.5 eTSI 150pk R-Line (2021)

    Volkswagen Golf 1.5 eTSI 150pk R-Line (2021)

    1
    • 17 augustus 2022
  • Nieuws
    Volkswagen ID Buzz pick-up stapje dichterbij

    Volkswagen ID Buzz pick-up stapje dichterbij

    21
    • 16 augustus 2022
  • PREMIUM
    Volkswagen Polo GTI vs. Volkswagen Golf GTI - Dubbeltest

    Volkswagen Polo GTI vs. Volkswagen Golf...

    • 16 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Volkswagen ID5 77kWh 204pk Pro (2022)

    Volkswagen ID5 77kWh 204pk Pro (2022)

    • 15 augustus 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden