Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 140pk Highline (2014) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | Golf Variant 1.4 TSI 140pk Highline |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2014 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand bij aanschaf | 110.000 km |
KM-stand laatst | 152.000 km |
"Groter" dan dat ie is.
- 152.000 km
Auto betreft een Golf variant, 1.4tsi met 140pk, DSG, highline executive plus uitvoering met 17” wielen, sportonderstel en met als extra Dynaudio, inklapbare trekhaak, half (nep)lederen bekleding, comfort stoelen met soort van massage functie, panorama dak, keyless entry (wil niet meer zonder), licht pakket, extra getinte ruiten achter en Discovery pro navigatie. Het is een ex-lease van Alphabet.
Wat bevalt er:
Rijden doet ie uitstekend. Hij stuurt lekker en alles voelt nog ‘strak’ aan. De DSG werkt erg goed. Wel heb ik de indruk dat ie bij wegrijden en stapvoets lang lijkt te rijden op de koppeling. Pas bij meer toeren merk je dat ie echt oppakt. Geen idee of dit altijd zo is bij een DSG, maar het valt me in ieder geval op. O ja, hij is rap. Ik verbaas me ieder keer hoe vlot die is. Die 250Nm trekken er goed aan, geen klachten hier. Navigatie werkt erg goed en kan gratis worden geupdate een autoleven lang. Radio: top. Subwoofer in de kofferbak doet goed zijn werk, ook bij lage volumes. Tot slot is het interieur gewoon top. Alles voelt goed en fijn aan.
Wat bevalt minder:
Ik vind de auto niet super stil op de snelweg. Het is niet irritant of zo, maar ik heb nog steeds de indruk dat zelfs mijn vorige Passat diesel stiller was. Met name bandengeruis is erg aanwezig, zullen wel gecupte banden zijn. Verder valt de ruimte voor de achter passagiers wat tegen.
Verbruik:
Tegenwoordig niet onbelangrijk en ook een van de rationale overwegingen voor mij. Bij normaal rijden schakelt de bak snel op naar een hoger verzet en bij 120 op de teller draait de motor net 2200 toeren. Het lijkt wel een diesel. Tot nu rijd 1:16,3 over 3000 kilometer. Wat mij betreft een prima waarde voor een auto met 140pk.
Update 2022: het verbruik is best okay gebleken de afgelopen jaren. Zeker nu met de hoge brandstopprijzen is dat fijn. In de zomer rijd ik met gemak 1:20 of beter bij 104km op de teller en met cc. Bij 130 stijgt dat naar ca. 1:17/18.
Problemen:
Een van de lampen achter ging na 2 weken kapot. Is kosteloos bij de lokale dealer vervangen. Verder geen problemen zo ver.
Update 2022: Het achterlicht probleem is een blijvertje. Het is niet zozeer de lamp zelf die defect raakt, maar de houder. Op de een of andere manier maakt de lamp moeilijk contact. Beetje pielen en dan doet ie het weer even. Ik moet dit een keer permanent oplossen met een slooponderdeel of zo.
Update 2022 (152.000km):
Zoals hierboven aangegeven bevalt de auto nog steeds. 4 jaar geleden zijn binnen de garantie de beide koppelingen vervangen (dankjewel Alphabet) en verder heb ik eigenlijk geen bijzondere kosten gehad de afgelopen 4 jaar. Ook olieverbruik is er eigenlijk niet. Tussen de beurten (30K) door moet ik geloof ik een keer een halve liter bijvullen. Dat is het. Sinds ik autorijd heb ik eigenlijk iedere 4 a 5 jaar een andere auto genomen, maar de Golf houd ik nog even. Hij bevalt nog steeds goed, past in mijn huidige ‘leven’ en met de tegenwoordige gebruikte autoprijzen laat ik het maar even voor wat het is.
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties5
- Comfort4
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Volkswagen Golf
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Volkswagen Golf VII - Occasion Aankoopadvies

Hyundai i30 vs. Volkswagen Golf - Occasion dubbeltest

Renault Mégane Estate vs VW Golf Variant - Dubbeltest

Renault Mégane Estate - Volkswagen Golf Variant - Opel Astra Sports Tourer

Volkswagen Golf R Variant 2.0 TSI 4Motion R (2016)
