Volkswagen Golf Variant 1.4 TGI BlueMotion (2014)

autoreview

Volkswagen Golf Variant 1.4 TGI BlueMotion (2014)
Volkswagen Golf Variant 1.4 TGI BlueMotion (2014)Volkswagen Golf Variant 1.4 TGI BlueMotion (2014)Volkswagen Golf Variant 1.4 TGI BlueMotion (2014)Volkswagen Golf Variant 1.4 TGI BlueMotion (2014)Volkswagen Golf Variant 1.4 TGI BlueMotion (2014)Volkswagen Golf Variant 1.4 TGI BlueMotion (2014)Volkswagen Golf Variant 1.4 TGI BlueMotion (2014)Volkswagen Golf Variant 1.4 TGI BlueMotion (2014)Volkswagen Golf Variant 1.4 TGI BlueMotion (2014)

Signalement

UitvoeringGolf Variant 1.4 TGI BlueMotion
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf80.000 km
KM-stand laatst255.000 km
Lezerswaardering: 55%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Na 8 jaar rijden op aardgas en passeren 250.000km

  • 250.000 km

Een eerste review van rijden op cng / aardgas.
Auto met bouwjaar 2014 gekocht in 2018 vanuit de lease van familielid. Km stand 80.000. Nu km stand 250.000.
Betreft een vw golf variant met de juiste opties (naast airco en navi) , zoals glas schuif kanteldak, privacy glas en Madrid velgen.
Ruime auto. Nergens heel erg uitgesproken (niet extreem sportief, niet extreem snel, etc) maar over alle aspecten scoort de auto erg bovengemiddeld. Heerlijke reis auto.
Weinig storingen. Waterpomp na 180000km stuk. Zoals ze allemaal stuk gaan rond die km stand. En een keer remklauwen achter vervangen. Tip : niet laten vervangen, maar gangbaar laten maken. Deze remklauwen zijn stervensduur. Heeft met elektronische rem te maken. Die rem is dan wel weer ideaal voor hellingproef. Die gaat altijd goed.
Paar voordelen van rijden op aardgas:
Als je (ipv 70% of 80% kwaliteit) 100% kwaliteit gas (cng+) kunt tanken, EN je rijdt defensief en ca 105kmpu, dan is het gauw 1 op 30 rijden tijdens woon-werkverkeer (45km heen en 45km terug). Jawel : 1 op 30! Dan is 400km op een tank te doen. Katsjeng. Kassa.
Verder zit op deze serie nog een benzine tank van ca 48 liter onder de auto. Makkelijk voor op vakantie, als je niet gauw een cng tankstation kunt vinden (te vinden in ingebouwde navi!!)
Nadeel cng : het kost al gauw 1,86 euro per kilo (vergelijkbaar met benzine per liter) en wegenbelasting is iets hoger. In 2018 was het ongeveer 1,20 euro per kilo. (Met dank aan Putin en ehhhh heel begrijpelijk: dichtdraaien gaskraan groningen, is het nu dus duurder geworden)
Nog n nadeel : motor is iets teruggeschroefd qua vermogen. Maar dat is acceptabel. Blijft een soepele en stille motor. En terugschroeven vermogen heeft ertoe geleid dat ie de 250.000km deze week is gepasseerd, zonder gezeur wat ik met lpg auto wel gehad heb.
Hulde dus.
Ben positief over deze golf variant op aardgas.
Ga er voorlopig ook maar even mee doorrijden richting 300.000km.

Binnenkort meer info.
Na de keuring denk ik, want dan staat er iets vreemd te gebeuren met de achteras. Wordt vervolgd.

Zal dan ook het verbruik gaan noteren
En wat meer foto's plaatsen.
En iets roepen over de Madrid velgen.

Apk gekeurd

  • 255.000 km

Bij km stand 255.000 is de auto gekeurd. Goedgekeurd.
Apk, kleine beurt en 3 nieuwe ruitenwissers.
En ten slotte is de rechter electrische motor van de klep van de gescheiden airco vervangen. De ratelde en kraakte waarbij de temperatuur rechts bleef staan. Motortje kostte 100 euro.
Bij de keuring bleek ook dat de achteras aan het roesten is. De uitlaat houdt precies halverwege de auto op, vlak voor de achteras. Daardoor (door de uitlaatgassen) wordt de lak aangetast en gaat hij roesten. Volfend jaar wordt het afkeur. Zie foto. Rest onderksnt auto is top en droog. Zie foto's.
Onlangs, door een storing bij mijn vaste pomp DCB Assen, moest ik 80% gas en zelfs 70% gas tanken. Dat merk je mbt vermogen en zuinigheid. Blij dat de pomp gemaakt is en ik weer 100% calorisch gas kan rijden.

Auti bevalt goed. Op nasr volgende keuring en op naar de 300.000km

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.