AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI 115pk BlueMotion Connected Series (2016)

autoreview

Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI 115pk BlueMotion Connected Series (2016)

Signalement

UitvoeringGolf Variant 1.0 TSI 115pk BlueMotion Connected Series
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf113.000 km
KM-stand laatst117.000 km
Lezerswaardering: 57%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Golf 7 variant

  • 117.000 km

In november een grijze Golf Variant 7 aangeschaft ondanks de mogelijkheid tot een leaseauto via ons werk. De eigen bijdrage en enkel keuze uit 22% auto's zijn nu niet erg aantrekkelijk gezien het vele thuiswerken. Vooral op zoek geweest naar een zuinige dealeronderhouden c-segment station ivm ruimte voor racefietsen en zonder zorgen allerhande grote bagage te vervoeren. Mooi onderhouden exemplaar van een1e eigenaar gevonden bij een handelaar

Binnen ons budget ook gekeken naar de focus, leon, octavia en auris, maar om deze zijn afgevallen om verschillende redenen. Met name de interieurs van de anderen kwalitatief minder (allen veel hard plastic) of gezapige automaat (Auris) of te zacht geveerd (Octavia). Ondanks de relatief hoge prijs ten opzichte van de andere auto's toch voor de golf gekozen. Dit vanwege de ergonomie, materialen en uitvoering (connected series, cruise control parkeersensoren met camera). De golf sprak vooral aan doordat alles op de juiste plek zit, weinig hard plastic en je rijdt direct weg zonder naar knoppen/functies te moeten zoeken.

Pluspunten:
- comfortabel rijden door (sport)stoelen met lendesteun zijn, prettig bij lange ritten
- ruimte kofferbak (groot opbergvak waar normaal reservewiel zit en vlakke laadbodem) en achterin kan je volwassene 1m85 ook prima zitten
- veel opties connected series (camera, carplay, cc, autohold, dimmende binnenspiegel)
- kosteloos navigatiekaarten updaten
- handige opberg(vakjes) te over

Minpunten:
- auto geeft irritant vroeg aan om op te schakelen naar een hogere versnelling. Als je in de aangegeven versnelling rijdt heb je weinig koppel onderin de versnelling
- adaptieve cruise control, maar vanwege de handbak een relatief gemis
- met een 1.0 driecilinder mis je toch wat vermogen om vlot te rijden, terugschakelen is vaak nodig. Mocht ik nu een golf variant aanschaffen zou het een 1.4 tsi icm met dsg en acc
- hoge drempels vragen om terugschakelen naar de eerste versnelling
- Windgeruis voelbaar voorin als de wind op een bepaalde hoek tegen de auto komt

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.