Volkswagen Golf Variant 1.0 TSI 115pk BlueMotion Connected Se (2016)

autoreview

Volkswagen Golf Variant
Volkswagen Golf VariantVolkswagen Golf VariantVolkswagen Golf VariantVolkswagen Golf VariantVolkswagen Golf VariantVolkswagen Golf Variant 1.0 TSI BlueMotionVolkswagen Golf Variant 1.0 TSI BlueMotionVolkswagen Golf Variant 1.0 TSI BlueMotionVolkswagen Golf VariantVolkswagen Golf VariantVolkswagen Golf VariantVolkswagen Golf VariantVolkswagen Golf VariantVolkswagen Golf Variant

Signalement

UitvoeringGolf Variant 1.0 TSI 115pk BlueMotion Connected Se
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf115.000 km
KM-stand laatst212.000 km
Lezerswaardering: 70%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste indruk zeer positief

  • 115.000 km

Na een lange zoektocht waarbij ik twijfelde tussen een Ford Focus 1.0 (125 pk) of een VW Golf 1.0 TSI is de keuze uiteindelijk op de Golf gevallen, mede omdat ik deze auto aan alle eisen voldeed en dat er aan de bekeken Fords altijd wel een “maar” op te noemen was.
Qua interieur vind ik de Golf ook mooier en vooral rustiger, ook de stoelen van de Golf bevallen beter omdat de zitting net een fractie langer is.
De driecilinder van VW loopt mooier dan die van Ford, wij hebben namelijk als tweede auto een Fiesta 1.0 (100pk) uit 2018. De Ford motor begint te brommen bij toerentallen onder de 2000, dat doet de VW motor dus helemaal niet.
De Golf is echt heel stil, je merkt in het dagelijks gebruik nergens dat je onderweg bent met een driecilinder 1.0. Alleen als je in de tweede versnelling en een laag toerental wilt optrekken heb je veel geduld nodig, of moet je terugschakelen naar de eerste versnelling.
Over het verbruik niets dan lof, veel beter dan verwacht. Afhankelijk van de ritten die je maakt varieert dat van 1:16 tot 1:18. Dat is heel netjes voor een auto van dat formaat.
Hoe de techniek het op langer termijn houdt is voor mij nog even afwachten, maar ik heb goede hoop dat VW de TSI problemen wel onder de knie heeft gekregen.
Tot nu toe ben ik zeer tevreden met de aanschaf van deze auto, echte minpunten heb ik nog niet ontdekt in de eerste 10000 km.

Alweer bijna 5 jaar verder…

  • 212.000 km

Met veel plezier rij ik al weer bijna vijf jaar in de 1.0 tsi Golf variant. De kilometerstand is inmiddels 212000. Vijf jaar geleden was ik heel benieuwd hoe de techniek van het driepittertje het zou houden……….
Op het reguliere onderhoud na heb ik weinig onkosten gehad, een meevaller dus. Ook het verbruik is een heel groot pluspunt, gemiddeld ongeveer 1 op 19!
Vaak lees je dat mensen de Golf saai vinden, het is zeker in de kleur Kliko-grijs geen bijzondere verschijning, maar het is wel een kwalitatief hoogwaardige auto, alles zit op de goede plek en is solide gebouwd. Het werkt allemaal heel intuitief. Als ik toe ben aan een volgende auto zal ik zeker een VW overwegen.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (15)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.