Volkswagen Golf Plus 1.4 16V TSI 140pk Comfortline (2008)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Golf Plus 1.4 16V TSI 140pk Comfortline |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand laatst | 59.500 km |
- 59.500 km
Deze auto vorig jaar juli nieuw gekocht. Na vele positieve verhalen over de tsi motor besloten om eens een proefrit te maken met een 1.4 tsi 140 pk. Ik kreeg een golf plus mee en hier zat tevens een dsg bak in. Na een proefrit was ik verkocht. De Dsg bak voel je absoluut niet meer schakelen en in combinatie met deze motor heb je van 1500 toeren maximale power genieten! Ik reed toen een golf V, maar de golf plus beviel me beter vanwege de hogere zit en iets meer ruimte van binnen. Twee weken na de proefrit een Golf plus comfortline dsg besteld met 140 pk. Naast de standaarduitvoering heb ik een trekhaak en een licht en zichtpakket genomen. Mijn navigatie heb ik over laten zetten. Na 15000 kilometer kan ik het volgende opmerken:
De auto bevalt me perfect, ik heb er tot op 2 problemen mee gehad, te weten een storing in mijn instrumentenpaneel en een storing in mijn dsg bak. Na uitlezen waren de storingen weer verdwenen.
Ik moet zeggen dat dit me wel tegenviel voor een auto van nog geen jaar oud.
Maar voor de rest ben ik zeer tevreden over de golf plus.
het verbruik is nu gemiddeld 7.1 op 100 kilometer, dit is netjes te noemen.
vrijdag 15 mei: foto toegevoegd
meerdere foto's volgen
maandag 8 Juni: Al een paar weken stottert mijn dsg bak bij het optrekken, vorige week bij de dealer langsgegaan en het regelapparaat(megatronic) blijkt kapot. Over paar weken wordt deze vervangen en hopelijk worden het dan weer aangename kilometers.
dinsdag 11 augustus 2009: De dsg-bak is weer gerepareerd en schakelt zoals het hoort, soepel en razendsnel! kilometerstand inmiddels 21500
verbruik 7.0 liter op de 100 km, dit is netjes te noemen
4 februari 2010 heeft de golf plus zijn eerste beurt gehad bij een kilometerstand van net geen 30000 km. Regulier onderhoud uitgevoerd. Geen problemen tot op heden. kosten beurt 250 euro.
23-mei 2010. km stand 33000 Op vakantie gegaan met de caravan naar Frankrijk. Na een paar uur gereden te hebben verloor de auto zijn vermogen. Auto langs de kant gezet en is op transport naar Nederland gezet. Gelukkig vervangde auto gekregen voor de rest van de vakantie. Deze week zal blijken wat er mis met de auto is, waarschijnlijk de turbo.....
20 juni 2010. Auto heeft een week in de garage gestaan. Turbo bleek inderdaad kapot. Gelukkig alles onder garantie anders had het een flinke smak geld gekost.
9-1-2011
inmiddels de 43000 km gepasseerd. Geen problemen met de auto meer gehad sinds de vorige keer. Alleen twee nieuwe voorbanden er op laten leggen. Gemiddelde verbruik 7,3 liter per 100 km, dus netjes te noemen.
31-5-2011
de 50000 km is bijna gehaald. Verbruik 7.0 per 100.
Voor de rest niks bijzonders.
Besloten om een nieuwe Golf Plus dsg met 160 pk aan te schaffen. Over twee weken gaan we hem bestellen.
3 juli 2011
Regelapparaat rechterachterdeur kapot. Deur kan niet meer op slot en raam doet het niet.
Volgende week wordt dit gemaakt.
8 juli 2011
Nieuwe Golf Plus is besteld. Het is een 160 pk dsg 7 highline geworden, met een executive plus pakket. Levering is omstreeks half november.
2 januari 2012
Laatste bericht over deze Golf Plus. Vrijdag kunnen we onze nieuwe Golf Plus ophalen. ik zal t.z.t. een nieuwe review plaatsen.
Al met al kan ik zeggen dat na bijna 60.000 km de auto op de problemen na een fijna metgezel is geweest. Zuinig, comfortabel, en uitstekende prestaties van de tsi in combinatie met de dsg-bak. Ik wens de nieuwe eigenaar er dan ook veel plezier mee.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.