Volkswagen Golf (2021) #2

autoreview

Volkswagen Golf (2021)

Signalement

Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf26.350 km
KM-stand laatst30.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste ervaring na 4000km

  • 30.500 km

Na uiterst tevreden te zijn over mijn vorige Golf 7.5 1.0 116pk opnieuw voor Golf gekozen.
Ga je dan compleet elektrisch voor de ID3 of kies je de tussenweg met een Golf GTE. We zijn voor de GTE gegaan en dan ook met name omdat we het een erg mooie auto vinden.
We hebben gekozen om deze bij de dealer te kopen met een gunstige kilometerstand van 26400km.
Klein beetje huiverig voor de software, maar met een goede garantie durfde ik het wel aan.
Het rijden:
De GTE is geen lichte auto en dat merk je tijdens het rijden. Toch ben ik heel tevreden over de wegligging.
Je hebt verschillende rij modus, compleet elektrisch, hybride comfort en hybride sport.
Stads verkeer doe ik voornamelijk op elektrisch. Als je naar de goede laadpaal zoekt druk je de kosten ten opzichte van benzine in mijn geval met 40%.
Het elektrisch rijden vinden wij erg fijn rijden, al heb je dan geen super snelle auto, maar een vlot rijdende Golf. Verbruik gemiddeld 17kw/100km

Hybride comfort.
Wanneer ik de snelweg opgaat zet ik hem op hybride en in de comfort stand. Met volle accu en ongeveer 250km rijden komt hij op een gemiddelde van 1 op 25,5.
Met een lege accu kom ik op een gemiddelde van 1 op 19 waarbij de snelheid gemiddeld op 115km zit.

Hybride sport
Ja dat is echt een feestje.
Wat een kanon.
De vering staat strakker en het sturen gaat zwaarder, ook het geluid wordt versterkt waardoor de beleving nog leuker is.
In Duitsland heb ik hem vooral in sport gereden, hij remt dan behoorlijk op de motor af waardoor hij de accu weer vult.

Vervelend
De veiligheidssystemen grijpen snel in en dat is niet altijd fijn.
Deze kan je instellen. Nu staat hij op gemiddeld wat op de snelweg goed is maar in de stad vind ik dit minder.
Nu 3 keer de melding gehad dat de veiligheidssystemen niet werken. Ook valt de radio/ media af en toe uit. Dit gebeurt 1a2 keer per maand. Erg vervelend, dus hij gaat hiervoor terug naar de dealer en deze gaan een update uitvoeren.

Laden
Ik heb een laadpaal op 50 meter van mijn huis. De kosten zijn 39ct per KW en geen starttarief of andere extra kosten. Het is dus even zoeken welke laadpaal en laadpas voor jou het voordeligste is.
De kilometers die ik compleet elektrisch kan rijden met een volle accu varieert van 46 t/m 54 kilometer. Afhankelijk van je rechtervoet, airco aan of uit.
Dit is nu tijdens de zomer.
Ik heb 1 keer de 56 kilometer kunnen halen.

Algemeen
Fijne auto met goede looks. Goede stoelen, mooi interieur al vond ik mijn vorige Golf op sommige punten beter.
De isolatie vind ik minder dan de 7.5, deze was ondanks zijn 3 cilinder motor stiller.
Het ontbreken van een gasveer voor de motorkap doet goedkoop aan.
Kijkend dan naar de prijs, ook tweedehands, is het jammer dat ze daarop bezuinigen.

Al bij al blijft het wel een fijne auto. De toekomst moet uitwijzen hoe de onderhoudskosten zich gaan verhouden ten opzichte van het gebruik.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.