en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
71 reacties
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Na een GTi was het natuurlijk wachten op een nieuwe R op basis van de Volkswagen Golf VIII. De basis bleef: 2.0 turbomotor en vierwielaandrijving. Maar toch gebeurde onderhuids heel wat, met name de komst van een drift-modus belooft toch een en ander. Roy ging met de 75.000 euro dure Golf op pad en keek waar hij toe in staat is.
Merk | Volkswagen |
---|---|
Model | Golf 2.0 TSI R 4Motion |
Carrosserie | 5-deurs, hatchback |
Transmissie | 7 versnellingen, automaat met dubbele koppeling |
Aandrijving | 4wd |
Prijs | € 65.460 |
Brandstof | benzine |
Motor | 4-cil. in lijn |
Cilinderinhoud | 1.984 cc |
Maximaal vermogen | 235 kW / 320 pk |
Maximaal koppel | 420 Nm bij 2.100 tpm |
Inhoud brandstoftank | 50 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.287 mm / 1.789 mm / 1.478 mm |
Wielbasis | 2.627 mm |
Massa leeg | 1.551 kg |
Laadvermogen | 479 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 0 kg / 0 kg |
Banden | 225/40R18Prijzen |
Topsnelheid | 250 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 4,7 s |
Brandstofverbruik | 7,8 l/100km |
CO2-uitstoot (WLTP) | 177 g/km |
Lezersreacties (71) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.