Volkswagen Golf 1.5 eTSI 150pk Style (2022)

autoreview

Volkswagen Golf 1.5 eTSI 150pk Style (2022)

Signalement

UitvoeringGolf 1.5 eTSI 150pk Style
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst198.300 km
Lezerswaardering: 71%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Bijna klaar.

  • 198.300 km

Dit betreft en echte review van mijn leasewagen. Van 4km gereden tot nu 198K+ km in bijna 3,5 jaar. Ik deel mijn ervaringen zodat anderen een goed beeld krijgen van de wagen, zijn voor en nadelen.

Uitvoering :

Het betreft een Golf 8 1,5 Etsi 110Kw met DSG 7 in de style uitvoering, in de bestelling waren alle opties aangevinkt met uitzondering van een paar dingetjes.

De Style uitvoering is verkozen boven de R-line vanwege de ergo active stoelen die echt heel fijn zitten en voldoende steun geven waar je dat nodig hebt.

De 110kw versie met mild hybrid tech is specifiek gekozen vanwege het feit dat men pas vanaf 110kw een onafhankelijke achterwiel ophanging monteert waar alles daar onder een torsie as krijgt.

Ik heb geen 18' velgen, in plaats van deze optie heb ik 17' Ventura aangevinkt en DCC waarmee je de keuze krijgt voor strak of soepel gedempt,

Verder was een headsup display niet aan mij besteed. Zou ik uit zetten zoals ik in mijn proefrit ook deed. Dus die heb ok maar weggelaten.

Vervolgens heb ik geen achteruitrit camera aangevinkt. het idee daar achter is dat als de auto zich zelf kan parkeren op basis van de sensoren, dan moet dat voor mij ook wel voldoende informatie zijn om dat te zo te doen.

Verder best packed met opties,.

Open dak
Matrix verlichting
driver assist
DCC
Park assist
Harman kardon audio
Atlantic blue metallic lak.
en zo voort.....

De Harman Kardon audio is goed, maar als semi audiofiel ook niet veel meer dan dat. Hij gaat luid, blijft onvervormd, maar is niet zo helder en schoon als mijn thuis installatie.

Rijden :

Wat je als eerste opvalt is dat het rijden met de DSG en de mild hybrid tech er eigenlijk geen turbo gat meer is. Deze was bij de 1,5 TSI al best acceptabel, maar nu heb je er echt geen last meer van. De electro motor pakt op waar de turbo nog even moet opspinnen en dat zorgt voor een heel soepele ervaring.

Dat in combinatie met het DCC, adaptieve onderstel op standje doe maar zo veel mogelijk alsof je geen dempers hebt maakt dit echt een hele fijne reisauto voor afstanden. De auto absorbeert de oneffenheden in het wegdek echt heel goed.

Met travel assist aan hoef je ook nog eens weinig andere dingen te doen dan het stuur vasthouden. Rijbaan wisselen is dan wel een van de zaken die je zelf moet doen. Maar daar helpen de dodenhoek sensoren ook prima.

Daarover gesproken is er ergens met een software update ook de uitstap hulp toegevoegd, de dodehoek sensoren worden bij het uitstappen hulpjes om achteropkomende voetgangers, autos en fietsers te detecteren en geeft alarm als je het portier open als er iets gedetecteeerd wordt.

Verder is de auto ruim vlot voldoende om meer dan mee te komen in het verkeer. In Duitsland 230+ op de teller gehad, de auto blijft dan prima stabiel, word nooit zoekerig of niet koersvast. Tussen acceleratie is ook vlot, met even inhalen op een 80km weg zit je zo op de 130 of 140. Vermogens sweetspot zit tussen 3500 en 5200 toeren. De DSG op sport mode wil nog wel wat hoger in toeren, maar dat is denk ik meer voor de beleving dan voor de snelheid, boven de 5500 toeren is de koek echt wel op.

Problemen :

Echte problemen zijn er niet geweest, als ik wat moet noemen is de de DSG7, DQ200 nog wel wat aan de lichte kant voor deze aandrijflijn. De auto heeft mij tot nu toe nooit in de steek gelaten. Maar heeft al wel 2x een nieuw koppelingspakket gehad en mijn gevoel zegt dat de 3e niet heel erg lang op zich laat wachten. 1e keer met ongeveer 115k, bij koppel schakelen klonk er tijdens aangrijpen een luide piep. 2e keer bij 155k, na aangrijpen op oneven versnellingen een aantal korte resonantie / slip momenten waar leek dat het motor management het electro koppel terugzette om de koppeling te beschermen.

Verder alles nog helemaal in orde, gemiddeld verbruik rond de 5,3 liter op 100Km als je echt je best doet kun je 4,9 halen en dat is heel netjes. Olie ongeveer een liter per 20K, maar met 0W 20 is dat ook niet heel raar. Dat spul is echt heel dun.

Nog een week of 4 en dan gaan we naar een EV.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (24)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.