Volkswagen Golf 1.4 eHybrid 245pk GTE (2020)

autoreview

Volkswagen Golf 1.4 eHybrid 245pk GTE (2020)

Signalement

UitvoeringGolf 1.4 eHybrid 245pk GTE
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf43.500 km
KM-stand laatst44.375 km
Lezerswaardering: 68%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Golf GTE: wat een fijne complete en sportieve auto!

  • 44.375 km

Na 3 generaties Audi A3 te hebben gereden waarover grote tevredenheid, wou ik eens wat anders. 6 weken geleden kocht ik een Mercedes CLA 180 AMG-line uit 2017 en na een paar weken was ik er al over uit: wat een saaie auto en bovendien niet bijzonder zuinig. Vandaar uit ben ik opzoek gegaan naar een sportieve en economische vervanger en kwam ik uit Bij een Golf GTE uit 2020 in de kleur Moonstone Grey bij een Dealer in Hengelo, welke de GTE had geadverteerd op DasWeltAuto als Volkswagen Approved Occasion.

Eenmaal aangekomen bij Huiskes-Kokkeler in Hengelo stond de auto keurig klaar, de GTE valt meteen op door de mooie kleur, 18 inch wielen en verlagingsset wat de auto toch even afmaakt: standaard staat een GTE wat hoog op de wielen. Tijdens de proefrit ontdekte ik al snel dat de GTE bijzonder soepel rijdt, de DSG snel & comfortabel schakelt. Puur elektrisch komt de auto goed mee met het verkeerd en optrekken met een zware rechtervoet is elektrisch zeker ook leuk. Overschakelen naar hybride verloopt ook naadloos en ook dan is de auto comfortabel en stil. In de hybride modus kun je wanneer je weinig gas geeft zoals in de bebouwde kom elektrisch rijden en schakelt de auto zelf over op de verbrandingsmotor op bijvoorbeeld de auto- of snelweg. Wanneer je een auto wilt inhalen of wat sportiever wil rijden en het gaspedaal wat verder intrapt komt het gecombineerde vermogen van 245PK echt los en dan gaat de auto er als een speer vandoor, voor de wat sportievere rijders onder ons levert dat wel elke keer een glimlach op. Of het net zo sportief als een GTI is kan ik niet beoordelen, maar het is zeker nog leuker dan een A3 met 1,5 TFSI 150PK motor welke zeker al niet traag was.

Hoewel ik de auto pas net een goede week in het bezit heb ben ik er echt heel tevreden over, opladen (13k accu) is in ca 3,5 uur geregeld. Mijn woon-werk verkeer is ongeveer 30km en ik kom op een acculading ongeveer 40 a 45 kilometer ver en dan rij ik wel aardig door. Inpluggen thuis in de wallbox is echt een kleine moeite en went snel. Al met al is zo'n GTE perfect voor een woon-werk afstand van 30 a 40km; dan kun je met een volle lading vertrekken, op het werk weer laden en volledig elektrisch heen- en weer van huis-werk-huis.

Het verbruik so far op 1.344km:
Brandstof: 2,9L/100KM
Elektra: 9,8/100KM
Alles onder de 100 km/h probeer ik elektrisch te doen en daarboven schakel ik over op hybride modus.

Verder is de auto heel compleet uitgerust met een panoramadak(je), stoelverwarming, stuurverwarming, head-up display (best handig en makkelijk), adaptive cruise, lane assist, climate control, parkeerassistentie en dus sensoren rondom en natuurlijk een volledig digitale cockpit. Ik was gezien de ervaringen van anderen huiverig voor een digitale cockpit uit 2020 want je leest best wat klachten over een traag of haperend systeem maar dat valt alles mee. Wanneer je de auto net start moet je niet alles tegelijk willen bedienen want dan raak het touchdisplay wat gestressed maar als je eenmaal rijdt werkt alle bediening echt prima en voldoende snel. Je hebt geen fysieke knoppen meer voor de climate control maar deze mis ook niet echt; je bent toch niet elke 5 minuten de temperatuur aan het aanpassen.

Al met al is de eerste indruk heel goed: wat een mooie sportieve complete auto, de led verlichting in het interieur en rondom in de deurklinken zijn in het donker ook echt gaaf. Gevoelsmatig zit alles er op- en er aan voor een betaalbare prijs.

Aankoop via een goede dealer is zeker aan te raden; nog resterende fabrieksgarantie(18mnd), huisgarantie (12mnd), gepoetst, volgetankt, afgeleverd thuis op de stoep inclusief een uitgebreide onderhoudsbeurt zonder lullige meerkosten. Gewoon all-in, op en top service zoals het hoort!

Ik zal de review verder bijwerken als we wat verder in de tijd zijn en er wat meer kilometers in gereden zijn.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.