Volkswagen Golf 1.4 eHybrid 204pk Style (2020)

autoreview

Volkswagen Golf 1.4 eHybrid 204pk Style (2020)
Volkswagen Golf 1.4 eHybrid 204pk Style (2020)Volkswagen Golf 1.4 eHybrid 204pk Style (2020)Volkswagen Golf 1.4 eHybrid 204pk Style (2020)Volkswagen Golf 1.4 eHybrid 204pk Style (2020)Volkswagen Golf 1.4 eHybrid 204pk Style (2020)Volkswagen Golf 1.4 eHybrid 204pk Style (2020)Volkswagen Golf 1.4 eHybrid 204pk Style (2020)Volkswagen Golf 1.4 eHybrid 204pk Style (2020)Volkswagen Golf 1.4 eHybrid 204pk Style (2020)

Signalement

UitvoeringGolf 1.4 eHybrid 204pk Style
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf47.200 km
KM-stand laatst42.000 km
Lezerswaardering: 40%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Gewenning

  • 42.000 km

Ik kreeg spijt na 1500 km. Dat is eigenlijk het hele verhaal. Ik kwam uit een BMW 520d (g30) die ik gezien de km stand en positie in de markt had ingeruild op deze Golf. Mijn gedachtegang ging uit naar een klasse terug, maar dan met veel meer opties en een frivolere auto. Ik dacht, das wel te doen...
Na 1500 km was ik er al helemaal klaar mee.
Het lag niet specifiek aan de Golf maar de sprong was echt veel te groot, maargoed, dat had ik kunnen weten.
Bij aanschaf heb ik de golf gelijk een setje 18" lichtmetaal aangemeten met daaraan gekoppeld een Eibach verlaging set 3.5mm.
Dat ding stuurde als een gek en op zich nog best comfortabel, heerlijk rijden.
De irritatie begon een beetje bij het autonome gebeuren. Ongewild begint de auto mee te remmen en te sturen. Je kunt een groot deel wel uitzetten maar sowieso het remmen niet.
Onverwachts bij een rit, midden in de nacht gelukkig, begon de auto spontaan te remmen, gordels werden aangetrokken, en van alles op het scherm te projecteren....
Levensgevaarlijk, wel de dealer gebeld en gevraagd wat dat kon zijn, vuil op sensoren was het antwoord...
Verder vond ik de kofferbak wat aan de krappe kant maar dat komt hoofdzakelijk door de batterij.
Eén heel groot pluspunt vond ik het uitermate zuinig rijden. De wegenbelasting was 16 Euro in de maand en met een volle batterij rijd je zo'n 70 km elektrisch, precies de ritten naar m'n werk, dus tanken heb ik bijna niet gedaan.
Een tijdje later ben ik een BMW 520i tegengekomen waaraan ik mijn hart aan heb verloren....sorry Golf, je was goed, maar niet goed genoeg....

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.