Volkswagen Golf 1.0 TSI 110pk Life (2022)

autoreview

Volkswagen Golf
Volkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen GolfVolkswagen Golf

Signalement

UitvoeringGolf 1.0 TSI 110pk Life
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf58.000 km
KM-stand laatst58.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste ervaringen

  • 58.000 km

Onlangs mijn zoveelste Golf aangeschaft. Dit keer een Golf 8 1.0 TSI Live van ruim 2 jaar oud..
Het voelt allemaal erg vertrouwt aan als je met de Golf rijdt, niets spannends gewoon erg goed. Je merkt aan (bijna) alles dat dit een evolutie is van het vorige type. Over de Golf 7,5 die ik hiervoor had was ik bijzonder tevreden. Benieuwd of ik hetzelfde gevoel ga krijgen over de Golf 8.
Bij het instappen merk je wel dat het interieur erg clean is geworden met 2 schermen ipv analoge meters. Je moet veel door menu's heenworstelen als je iets aan of uit wil zetten. Waar is de tijd gebleven dat de Golf de ergonomie koning in zijn klasse was? De sfeerverlichting in de deuren maakt de boel wel weer een beetje gezellig. De connectiviteit is goed met apple carplay en de VW app. Wat wel opvalt is de kwaliteitsbeleving van de materialen. Er is veel meer hard plastic gebruikt in het interieur en als je de deuren en kofferklep dichtslaat hoor je een veel blikkeriger geluid en het voelt minder degelijk aan.
De stoelen zitten als vanouds prima en zijn goed in te stellen. De ruimte in het interieur is prima voor elkaar.
Rijden gaat net even wat lekkerder dan zijn voorganger. In de 7,5 had de 1-pitter nog wel een hinderlijke brom als je 80 in de 6e versnelling reed. Nu voelt het veel soepeler aan en hoef je minder vaak terug te schakelen. De wegligging is comfortabel maar de auto ligt wel strak op de weg. Het schakelen gaat soepel met mooie korte schakelwegen. De auto voelt vlot aan ondanks de kleine motor, je hebt absoluut niet het gevoel tekort te komen met de 110 pk. De snuit van de auto lijkt lager dan die van zijn voorganger. Ik raak nu verkeersheuvels die ik voordien niet raakte.

Wat valt tegen op dit moment.
Het kwaliteitsgevoel/materiaal gebruik.
De vele menu's die je door moet worstelen.
Rijstrookassistent is erg nadrukkelijk aanwezig. Je moet hem iedere rit opnieuw uitzetten.
In 2 weken tijd 3 storings meldingen, 2x front assist en 1 x banden.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.