Volkswagen Golf 1.0 TSI 110pk Life (2022)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Golf 1.0 TSI 110pk Life |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2022 |
Jaar van aanschaf | 2025 |
KM-stand bij aanschaf | 58.000 km |
KM-stand laatst | 58.000 km |
De eerste ervaringen
- 58.000 km
Onlangs mijn zoveelste Golf aangeschaft. Dit keer een Golf 8 1.0 TSI Live van ruim 2 jaar oud..
Het voelt allemaal erg vertrouwt aan als je met de Golf rijdt, niets spannends gewoon erg goed. Je merkt aan (bijna) alles dat dit een evolutie is van het vorige type. Over de Golf 7,5 die ik hiervoor had was ik bijzonder tevreden. Benieuwd of ik hetzelfde gevoel ga krijgen over de Golf 8.
Bij het instappen merk je wel dat het interieur erg clean is geworden met 2 schermen ipv analoge meters. Je moet veel door menu's heenworstelen als je iets aan of uit wil zetten. Waar is de tijd gebleven dat de Golf de ergonomie koning in zijn klasse was? De sfeerverlichting in de deuren maakt de boel wel weer een beetje gezellig. De connectiviteit is goed met apple carplay en de VW app. Wat wel opvalt is de kwaliteitsbeleving van de materialen. Er is veel meer hard plastic gebruikt in het interieur en als je de deuren en kofferklep dichtslaat hoor je een veel blikkeriger geluid en het voelt minder degelijk aan.
De stoelen zitten als vanouds prima en zijn goed in te stellen. De ruimte in het interieur is prima voor elkaar.
Rijden gaat net even wat lekkerder dan zijn voorganger. In de 7,5 had de 1-pitter nog wel een hinderlijke brom als je 80 in de 6e versnelling reed. Nu voelt het veel soepeler aan en hoef je minder vaak terug te schakelen. De wegligging is comfortabel maar de auto ligt wel strak op de weg. Het schakelen gaat soepel met mooie korte schakelwegen. De auto voelt vlot aan ondanks de kleine motor, je hebt absoluut niet het gevoel tekort te komen met de 110 pk. De snuit van de auto lijkt lager dan die van zijn voorganger. Ik raak nu verkeersheuvels die ik voordien niet raakte.
Wat valt tegen op dit moment.
Het kwaliteitsgevoel/materiaal gebruik.
De vele menu's die je door moet worstelen.
Rijstrookassistent is erg nadrukkelijk aanwezig. Je moet hem iedere rit opnieuw uitzetten.
In 2 weken tijd 3 storings meldingen, 2x front assist en 1 x banden.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Volkswagen Golf
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Volkswagen Golf Variant BWJ 2022 1.0 111 PK eTSI Life Business APPLE CARPLAY | ANDROID AUTO | STOELVERW. | NAVI | CLIMA | ADAPTIVE CRUISE | DAB | LMV | PDC
- 2022
- 126.812 km

Volkswagen Golf E-DITION 136 pk | Navigatie | Parkeersensoren | Adaptieve cruise control | Stoelverwarming |
- 2020
- 88.280 km

Volkswagen Golf E-DITION Ecc Airco
- 2020
- 107.214 km
Lezersreacties (0)
Reageren