Volkswagen Golf 1.0 eTSI 110pk Life Business (2023)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Golf 1.0 eTSI 110pk Life Business |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2023 |
Jaar van aanschaf | 2025 |
KM-stand bij aanschaf | 33.000 km |
KM-stand laatst | 53.000 km |
Eerste 20.000 kilometer zit erop
- 53.000 km
Zo, mijn eerste review hier! Niet met de meest spannende auto, maar ik denk wel dat ik een goed beeld kan delen voor de zakelijke rijder. Ik ben 24, werkzaam als accountmanager in Noord Nederland en rijd bijna elke dag 400-500 kilometer. De Golf is een voorloper, over 7 weken ontvang ik mijn IX2 M sport.
3 maanden geleden kreeg ik de Golf met 30.000 op de teller, inmiddels 23000 kilometer verder en in staat om de ervaringen te delen.
Verbruik:
De auto is extreem zuinig! Ik rijd voornamelijk snelweg kilometers en 5,0/100 is standaard te halen, nu met gunstig weer soms 4,5/100. Met 130 kilometer per uur in de avond kom ik aan 5,6/100. Dit is echt enorm gunstig zonder mijn best ervoor te doen.
Comfort:
De stoelen zijn comfortabel, elektrisch verstelbaar en voor bijna iedereen goed. Zelf ben ik 204 cm en dus eigenlijk wel te groot maar met mijn lengte ben ik geen doorsnee bestuurder. De massage in de stoel is heerlijk.
Infotainment:
Infotainment is okay, mits Apple Carplay wordt gebruikt. Standaard Volkswagen infotainment heeft absoluut niet mijn voorkeur qua gebruiksvriendelijkheid. Het geluid van de standaard audio is overigens al top, een upgrade is echt niet nodig. Ik vind wel dat de auto vrij simpel is qua infotainment t.o.v. andere merken.
Ruimte:
Ruimte achterin is te doen als je rond de 175cm bent. Heel veel groter wordt het een lastiger verhaal en kofferbak is echt ruim! Voor werk, boodschappen e.d. is het meer dan voldoende. Over 2 weken met een hond en spullen naar de camping en dat moet prima lukken.
Minpunten:
De auto heeft wat kleine dingetjes. Ik krijg geregeld meldingen met bandenspanning verlies, ik word gek van de hulpsystemen en heel vaak werkt de apple carplay niet. De auto aan en uitzetten is de oplossing. De remmen piepen sinds het begin en de garage geeft aan dat er niks mee is. Als de auto besluit dat je niet oplet (wat je wel doet) maak je een noodstop van jewelste en trekt die je gordels strak.
Soms sportief:
De auto is daarentegen wel stil op de snelweg, comfortabel op alle type wegen en en zeer wendbaar. Ondanks de 1.0 motor lijkt die op momenten best potent bij tussentijds versnellen en invoegen. Cruisen met 130km/u in de avond is heerlijk in deze auto.
Vervanger:
Dit is gelukkig een voorloper! Over 7 weken komt dus de vervanger! Niet de meest verstandige keuze qua range maar het comfort (met name de stoelen) gaven de laatste zet om toch voor de BMW te gaan. Ik heb gekozen voor een IX2 M sport in Skyscraper grey. Het laden zie ik niet als een probleem, dit geeft ook ruimte voor even koffie, mail bijwerken en voorkomen dat ik s'avonds nog alle administratie moet doen. Even getwijfeld tussen de Tavascan Adrenaline, Model Y Juniper en DS8.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren