Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid First Edition (2022) #2

autoreview

Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid First Edition (2022)

Signalement

UitvoeringYaris Cross 1.5 Hybrid First Edition
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst3.260 km
Lezerswaardering: 51%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Geweldige auto, snel zuinig en wendbaar

  • 3.260 km

Sinds juni dit jaar hebben we de Yaris cross, en voor het eerst kloppen de fabrieksopgaves wat betreft verbruik goed tot zeer goed.
Verbruik is gemiddeld 1:25 en zeker in stedelijk gebied haal je 1:26 of zuiniger ofwel 3,8 liter/100 km, rijd je wat vaker op de snelweg is het verbruik ietsje hoger.
Wat daarbij opvalt is dat het rijden zowel in de stad als op de snelweg op elektrisch sneller plaatsvindt als men op cruisecontrol rijdt

De adaptieve cruisecontrol werkt goed, al had het voor mij wat verfijnder gemogen, zeker icm Lane assist, zo dien je bij elke rijbaan-wissel je richtingaanwijzer te gebruiken omdat het anders wil tegensturen.
Ook is het jammer dat je na iedere rit de ingestelde afstand tot je voorligger moet aanpassen.
De ingestelde snelheid kun je in stapjes van 1 km/h of 5 km/h verhogen/verlagen.

Wat ook prettig is dat je met een flink geluid wordt gewaarschuwd net voordat een plotseling voor je rijdende auto vol op de rem trapt zodat je nog op tijd gewaarschuwd wordt ook flink op de remmen te trappen, dit is het verschil tussen wel/niet erachter op zitten

Acceleratie is verbluffend snel te noemen voor deze 3 cilinder, je hoort deze dan wel in het interieur, maar is geen vervelend hinderlijk geluid.

Zitting is aan de korte kant, zeker voor de langere ritten is deze niet fijn, ook jammer dat er geen lendesteun aanwezig is.

Prettig is  CarPlay, en siri die je middels een knop aan je stuur kunt activeren.

Zeker als je van gadgets en apps houdt is Mytoyota een mooie app, je kunt zien waar het voortuig zich bevindt, je kunt met de app je auto op slot zetten mocht deze niet gesloten zijn, je km's kun je zien, je kunt ook vooraf de temperatuur in je auto instellen zodat je met een verwarmde auto instapt, dit is met de huidige minder strenge winters niet echt nodig.

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota Yaris Cross

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens