Toyota Yaris 1.3 16v VVT-i Linea Terra (2004)

autoreview

Toyota Yaris
Toyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota YarisToyota Yaris - interieurToyota Yaris - interieur

Signalement

UitvoeringYaris 1.3 16v VVT-i Linea Terra
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf500 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Vanwege een schadegeval heb ik deze auto vier weken in bezit gehad.
Aangezien de hoeveelheid kilometers leek het me toch leuk een review te maken.
Als opvolger van de Starlet zal ik hem een beetje vergelijken om idee te geven.

De yaris is door zijn lichte gewicht en het nieuwere 1.3 16v VVTi motorblok een levendige auto te noemen, en is daarnaast een stuk stiller dan het 1.3 16v blok van de Starlet. Dit zal ook komen door de betere isolatie.
Echt stil is ie niet want boven de 4000 toeren of 140km/h is ie toch echt wel duidelijk aanwezig. Maar het is zeker een hele verbetering.

Het verbruik is wel iets toegenomen. Het is nu eerder 1 op 14 dan 15 gemiddeld.

Schakelen doet hij lekker soepel, al was de versnellingsbak van de Starlet toch minder hakkelig. Rekening gehouden met dat de Yaris nog nieuw is.

De auto laat zich vlot door bochten sturen, en laat zich dan ook door de stuggere veren gemakkelijker over drempels heen komen dan de Starlet.

Remmen, nou daar is de Yaris goed in. Misschien wel te goed.
Dit lichtgewichtkarretje heeft zelfs ABS. Is volgens mij niet eens echt nodig met dit gewicht denk ik. Het is wel weer extra veiligheid.

Verder heeft de Yaris een speels uitziend en net afgewerkt interieur.
Wel jammer dat de deurpanelen van hard plastic en krasgevoellig zijn.
Zuinig zijn is hier het criterium.

Wat vooral wennen was, is het klokkenhuis dat halverwege het dashboard heeft plaatsgenomen. Het ziet er wel leuk en overzichtelijk uit.
Behalve als de zon er pal op staat, dan is het moeilijk af te lezen.

Echte minpunten heb ik niet maar het is me wel opgevallen dat de tankmeter vanaf de helft ineens veel sneller gaat. Verhouding klopt niet.
En de kofferbak, daar ben ik op afgeknapt want anders was ik al lang een proefrit gaan maken met zijn snellere broer T-sport.

De Yaris heeft veel verbeteringen en extra luxe ten opzichte van de Starlet, alhoewel de Starlet minder electronica in huis heeft dat kapot kan gaan. Al blijft het een Toyota

PROBLEMEN

geen

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota Yaris

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.