Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4WD Executive (2016)

autoreview

Toyota RAV4 Hybrid
Toyota RAV4 HybridToyota RAV4 HybridToyota RAV4 HybridToyota RAV4 HybridToyota RAV4 HybridToyota RAV4 HybridToyota RAV4 HybridToyota RAV4 HybridToyota RAV4 HybridToyota RAV4 HybridToyota RAV4 HybridToyota RAV4 HybridToyota RAV4 HybridToyota RAV4 HybridToyota RAV4 HybridToyota RAV4 HybridToyota RAV4 HybridToyota RAV4 HybridToyota RAV4 HybridToyota RAV4 HybridToyota RAV4 HybridToyota RAV4 HybridToyota RAV4 HybridToyota RAV4 HybridToyota RAV4 HybridToyota RAV4 Hybrid

Signalement

UitvoeringRAV4 2.5 Hybrid 4WD Executive
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf10.300 km
KM-stand laatst22.000 km
Lezerswaardering: 79%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Met een full Hybride een caravan trekken?

  • 16.500 km

Deze auto kwam ik tegen op het internet, particulier aangeboden in Wallonië voor een spotprijs. 30000€ voor een hybride suv van 10 maanden oud en 10000km op de teller. Nog nooit zoveel aan een auto uitgegeven maar dit konden we niet laten voorbij gaan! En we hebben er nog geen moment spijt van gehad.

Wat rijdt deze auto fijn en vooral bijzonder stil. De cvt, die sommige autojournalisten storend vinden, is fantastisch. Geen schakelmomenten ook niet als je eens stevig gas geeft voor even. Een splinternieuwe Mercedes e-klasse heeft het wel en dat vind ik storend. En elke auto die fel dient te versnellen maakt lawaai, tenzij je volledig elektrisch rijdt natuurlijk. Het is de duurste uitvoering die je kon kopen. Lederen zetels vooraan verwarmd, veel rijhulpsystemen, waarvan de waarschuwing dat er iemand achter je auto passeert (ook te voet) als je achteruit rijdt de meeste impact heeft op de veiligheid. Opendak panoramisch; een waar genot! Verkeersbordherkenning (snelheid) zit er ook op maar heb ik uitgeschakeld. Is in verkeerschaoslandje Belgie niet bruikbaar.

Plaats is er meer dan voldoende ook achteraan en in de koffer. De auto weegt leeg met een volle tank en een trekhaak 1800kg (gewogen op containerpark). Zo weet je meteen hoeveel je er nog kan in laden, handig voor de vakanties. Vermogen is er ruim voldoende, bij een rustige rijstijl hoor je de motor nauwelijks. Gemiddeld verbruik geeft 5,5l op 100km aan. Heb op een rit van 23km eens 4,7l gehaald!! Hierbij werd gereden aan toegelaten snelheden op 80km wegen en bebouwde kom. Dit is het ideale terrein om zeer lage verbruiken te kunnen noteren. Op snelwegen zonder caravan nog niet veel gereden; bij 120km/u ken ik het verbruik nog niet.

Met caravan van 1300kg en 230cm breedte; het rijdt helemaal anders dan de diesel die met 340nm en 140pk niets hoefde te vrezen (maar wel met flink wat herrie). De vakantie naar de haut Languedoc via de a75 was de beproeving voor de RAV4; hellingen op de snelweg van 7%!! Dan gaat het langzamer dan de diesel; een 60km/u met een aanvaardbaar geluidsniveau; d.w.z. de krachtmeter op de aanduiding PWR, dit is ongeveer 3/4 van het totale vermogen. Ook op de vlakke weg en licht glooiende terrein heb ik het ook iets langzamer gedaan; geen 100km op de teller maar een 95km. Op de ganse heenreis waren we zo 1 uur langer onderweg dan met de honda. Maar dit heeft totaal niet gestoord, het comfort is vele male groter dan in de honda. Deze RAV4 is gemaakt om te reizen; super comfortabel. Verbruik met caravan 11,2l/100km en dat is zeer aanvaardbaar en minder dan een liter meer dan de honda. Ook met caravan zijn er stukken volledig elektrisch te rijden! St Affrique een middelgrote stad onder Millau bijna volledig elektrisch doorgereden! In de afdalingen kan je goed regenereren om daarna in de helling op de elektromotoren goed te voelen bijstand geven. Vertrekken vanuit stilstand gaat zeer makkelijk ook op hellingen.

Enige puntje van kritiek; geluidskwaliteit stereo is ronduit slecht. Dat ligt niet aan de luidsprekers volgens mij maar aan de versterker die veel te veel bassen wil versterken. Treble staat op +2 à 3 en bass op -1 à -2 en dan kan het net.

Update

  • 22.000 km

Voor het eerst eens zonder caravan een langere afstand gereden naar de Elzas. Met de winterbanden er onder ligt het verbruik toch behoorlijk hoger dan in de zomer. Kwam uit op 7 liter bij snelheden van 110km/u op de gps (je mag ook niet sneller op de tolvrije snelwegen in de Elzas).

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota RAV4

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.