Toyota RAV4 2.0 16v VVT-i Linea Sol (2007)

autoreview

Toyota RAV4
Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4 - interieurToyota RAV4 - interieur

Signalement

UitvoeringRAV4 2.0 16v VVT-i Linea Sol
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 42%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Bij mijn keuze voor de RAV4 waren drie argumenten van doorslaggevende betekenis: de hoge instap/zit (mede als gevolg van rugklachten heb ik hiervoor 12 jaar in verschillende Renault Scenics gereden), het uiterlijk( stoer, maar toch ook sportief)en het feit dat er een aanhanger/caravan tot 2000kg mee getrokken mag worden.
De hoge instap (hoger dan die van de Scenic) bevalt mij prima. Het model vind ik nog steeds prachtig; niet zo’n vierkant blok zoals zoveel andere SUV’s (is natuurlijk een kwestie van smaak). Met het trekken van de caravan heb ik nog geen ervaring opgedaan. In mei hoop ik hierover ook iets positiefs te kunnen vermelden.
In vind het geluidsniveau in de auto tegenvallen; vooral de banden laten zich goed horen. Tegen de 3500 toeren ( 130 km in de 5de versnelling) maakt de motor ook een irritant resonerend geluid.
Het benzineverbruik is gemiddeld 9 liter op 100 km. In de stad 11 op 100. Op de snelweg bij een snelheid van 120 km per uur ( met cruise control) over een afstand van zo’n 90 km is het verbruik 9,5 liter op 100 km ( dat valt mij wat tegen).
Over het geheel genomen ben ik zeer tevreden over deze auto.

Inmiddels heb ik ervaring opgedaan met het trekken van een caravan.
De caravan is een Burstner Trecento 470 TL Het leeggewicht is 1250 kg (incl o.a mover)Beladen weegt de caravan 1500 kg. De totale lengte (incl. dissel) bedraagt 7 meter.
Ik heb inmiddels zo’n 1500 km gereden over de Duitse (grotendeels) autowegen. Het gemiddeld verbruik is 1 op 7,5 Op de autowegen reed ik 95/100 km per uur. Dat is op vlakke stukken in de 5de versnelling goed te doen.
Als het omhoog gaat dan zul je al snel terug moeten schakelen naar de 4de en soms derde versnelling ( 8% helling)
Opvallend is dat het verbruik met ingeschakelde cruise control hoger ligt dan wanneer ik de c.c.uit schakel.
Flink doortrekken tot 4000 toeren en dan schakelen levert de beste resultaten.
De deur van de RAV is met aangekoppelde caravan tot 1/3 te openen voordat hij tegen de stabilisator stoot. Zonder aangekoppelde caravan maar met de (afneembare) trekhaak erop gaat de deur probleemloos helemaal open.
Al met al is deze eerste rijervaring met caravan mij goed bevallen.

PROBLEMEN

De veer, die de rugleuning van de passagiersstoel, bij het ontgrendelen, naar voren moet duwen werkte niet. Daarvoor is een nieuw frame besteld en gemonteerd. De bekleding van de ’oude stoel’ is daarop bevestigd. Door garagebedrijf overigens prima afgehandeld.
Verder geen problemen.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Toyota RAV4

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.