Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid AWD Bi-Tone Plus (2022) #2

autoreview

Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid AWD Bi-Tone Plus (2022)

Signalement

UitvoeringRAV4 2.5 Plug-in Hybrid AWD Bi-Tone Plus
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf20 km
KM-stand laatst34.776 km
Lezerswaardering: 68%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Rav4 super auto

  • 21.244 km

Ik rijd al sinds 2009 verschillende Toyota Hybride modellen. Ik kan niet genoeg krijgen van die zeer vooruitstrevende en tevens eenvoudig en betrouwbare hybride techniek die Toyota toepast. Geen schakelende tandwielen, geen koppelingsplaten. De zogenaamde E-CVT is eigenlijk alleen maar software.
Vorig jaar de gewone RAV4 AWD hybride ingeruild voor de Plugin Versie.
Deze 306 PK sterke RAV4 rijdt echt geweldig, is stil en zeer comfortabel. Helt voor een SUV weinig over in snelle genomen bochten en voelt zeer stabiel aan. In 6 sec zit je op 100 km/h. Met een leeg gewicht van 2 Ton is de wagen bijzonder snel en zeer zuinig en ook zonder elektrisch te laden is 1 op 18 haalbaar op benzine. De elektrische actieradius van 75km is zeer bruikbaar voor mijn woon-werk verkeer. Bij rustig toeren tijdens vakanties haalde in soms 100km elektrisch.
Met mijn plugin laadgedrag is mijn gemiddeld benzine verbruik beter dan 1 op 28

Verbruik in de Zwitserse bergen

  • 34.776 km

Auto reed in de Zwitserse bergen bijzonder plezierig. Je hoeft niet op het warmlopen van je remmen te letten bij het afdalen, want dat probleem kent deze auto niet.
Dus ik remde continu en gelijdelijk gedurende de gehele afdaling, zodat je niet extra hard voor de bochten moet afremmen, waarmee je de fysieke remmen alsnog zou activeren. Dat rijdt ook een stuk comfortabeler.
Alles gaat netjes terug in de accu. Per 500m afdaling stijgt volgens de boordcomputer de elektrische acceradius met c.a. 13 km.
Dat getal is natuurlijk gebasseerd op vlakkeweg kilometers.

Dus na het afdalen van een Furka pass heb je er weer 40 km elektrische acceradius op de vlakkeweg bij. Bij het stijgen reed ik in hybride mode. De Rav4 kan dan redelijk met de porsches meekomen.
Elektrisch laden was beperkt tot een halve accu lading
7kWh, want ik had maar 1 uur gratis op een betaalde parkeerplaats in Oberdorf.
Op sommige dagen was de accu bij terugkomst nog te vol om te laden en sloeg ik het over.

De Zwitsere vakantie heb ik bijna 4000km gereden met een gemiddeld verbruik van 4.52L/100km

Ik ben nagegaan hoeveel Elektrische Laden hierbij heeft plaatsgevonden,
dat komt neer op 1,3 kWh/100km

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota RAV4

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.