Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid AWD Bi-Tone Plus (2021) #2
autoreview

Signalement
Uitvoering | RAV4 2.5 Plug-in Hybrid AWD Bi-Tone Plus |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2021 |
Jaar van aanschaf | 2024 |
KM-stand bij aanschaf | 51.000 km |
KM-stand laatst | 62.000 km |
Rav4 een meer dan fijne auto
- 62.000 km
Na 15jaar en ruim 300000km onze Avensis verkocht een een RAV4 plug-in uit Duitsland gehaald. Dit omdat ik vooral zwarte, grijze en witte auto zie en ik de rode met een zwart dak echt veel mooier vind en deze in Nederland niet beschikbaar waren
De auto zelf via Mobile.de gevonden. Hij stond in de verkoop bij de dealer die hem nieuw had verkocht en waar de auto in onderhoud was geweest. Mr Wheelson ingeschakeld om de import te regelen en daarna wachten totdat de auto thuis werd afgeleverd.
Ruim 2 weken na het besluit de RAV4 te kopen werd deze thuis afgeleverd en nu 10 maanden verder geheel gewend aan de auto welke een enorme vooruitgang is ten opzichte van de 15jaar oude Avensis.
De auto bevalt enorm goed en hoewel ik er niet op geselecteerd heb ben ik wel heel blij met de vele extra comfort verhogende opties die op deze auto zitten.
Wat het rijden betreft kan ik alleen maar positief zijn, de auto is heerlijk stil ten opzichte van wat ik gewend was en het rijden met automaat is heerlijk. Hij trekt ondanks zijn relatief hoge gewicht zo makkelijk en soepel op dat je maximum snelheid overschrijdt voordat je er erg in hebt.
Het verbruik is lastig te peilen, we kunnen verreweg de meeste ritten volledig elektrisch doen voor ons is een actieradius van ruim70km meer dan voldoende. Alleen in de winter periode lukt het net niet om heen en weer naar mijn werk te rijden en moest ik de laatste 5km op benzine naar huis. Al met al tanken we maar eens in de 6 weken en dat na ruim 10000km rijden. Met de lader ingesteld op laden met zonne-energie lukt het momenteel om zeker 75% volledig op zone energie te rijden. Alleen op echt bewolkte dagen moet de lader ingesteld worden om ook vanuit het met bij te laden.
Ook het trekken van een caravan van 1300kg is een feest. Wat rijden betreft voel je vrijwel niets van de caravan en trek zonder enkel probleem net zo snel op als andere auto’s zonder caravan. Het verbruik met caravan heb ik wel kunnen bekijken en dat is fors, ruim 11L/100km dus net aan 1 op 9. Helaas werken de rijhulp systemen wat tegen bij achteruitrijden van de caravan met fietsenrek op de dissel. Auto geeft continu meldingen en grijpt zelfs in als je een krappe bocht maak om de caravan op zijn plaats te zetten.
Gelukkig nog steeds zeer tevreden over deze keuze en ik verwacht ook met deze auto weer minimaal 10jaar te rijden.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren