Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD Style (2023)

autoreview

Toyota RAV4
Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4Toyota RAV4

Signalement

UitvoeringRAV4 2.5 Hybrid AWD Style
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf7.040 km
KM-stand laatst22.000 km
Lezerswaardering: 48%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Gecalculeerde liefde

  • 11.500 km

Met de aanschaf van een caravan met een maximaal toegelaten gewicht van 1.600 kilo viel meteen het doek voor de Toyota Verso. Die heeft ons bijna 6 jaar goed gediend, maar kan echt niet met zo'n caravan overweg. Er moest een andere auto komen. Nog even aan elektrisch gedacht. Er zijn elektrische auto's die zo'n gewicht mogen trekken, maar om elke 250 kilometer een laadpaal op te zoeken als we met de caravan naar onze favoriete bestemmingen in Europa onderweg zijn, zagen wij niet zitten. Een plug-in hybride dan? Dan is de keuze helaas beperkt. Van de 'doorsnee' merken heeft de VAG-groep er enkele in de line-up die dat gewicht mogen trekken. Maar die geblazen TSI's zien wij niet zitten. Jammer dat de plug-in RAV4 van Toyota niet meer dan 1.500 kilo mag trekken. De gewone hybride RAV4 mag 1.650 kilo trekken, mits het de AWD-variant is. Proefrit gemaakt. Heerlijk. De e-CVT is iets waar je aan moet wennen, maar met de Auris met CVT op ons auto-CV, zal dat geen enkel probleem vormen.
Uiteindelijk einde 2024 bij een Toyota/Lexus-specialist een Zweedse RAV4 uit 2023 aangeschaft met 7.000 kilometer op de teller.
Inmiddels een kleine 5.000 kilometer gereden. Nog zonder caravan. Die wordt binnenkort geleverd.
Tot op heden alleen maar lovende woorden voor de RAV. Het voelt soeverein als je ermee onderweg bent. Alsof je niets kan gebeuren.
Verbruik 6,3 l/100km.

22000 kilometer; zeer prettig

  • 22.000 km

Inmiddels zijn er door ons een kleine 15.000 kilometer bijgereden. Dat is ons prima bevallen. De auto rijdt zeer prettig en ontspannen. Hij nodigt niet uit om door bochten te sjezen en als je dat wel doet, merk je dat ie daar duidelijk niet veel zin in heeft. Rustig, ontspannen, comfortabel en steady zijn de woorden die bij mij opkomen als ik het karakter van de RAV moet beschrijven. Past prima bij ons.

Onhebbelijkheden:
1. rolhoes van de kofferruimte laat een grote spleet open als de rugleuningen van de achterbank rechtop staan. Die kan in 3 standen gezet worden. Een aftermarket rolhoes via Amazon heeft dit opgelost. Toyota heeft die niet voor de RAV, terwijl er in de Verso standaard 1 zat. Vreemd.
2. de hulpsystemen. Of beter gezegd de adaptive cruise control. Deze gebruik ik weliswaar veel, maar de werking is niet altijd even subtiel. In druk verkeer is het geen plezier.
3. de passagiersstoel. Deze is in onze uitvoering niet in hoogte verstelbaar. Ik ben vrij lang en dan voelt het alsof je je hoofd in moet trekken. dat is feitelijk niet nodig, maar zo voelt het wel. Gelukkig zit ik meestal achter het stuur.
4. de elektrische achterklep. Deze reageert niet altijd als je de knop indrukt. Heeft regelmatig wat aansporing nodig door een tweede knopdruk.
5. geluid. De auto is niet de stilste. Vooral geluiden van onderstel (banden) en langsstromende lucht bij snelheden boven 110/120 km/h. Dit is een bekende eigenschap en ik zou de RAV er nooit om laten staan, maar andere merken hebben dit beter voor elkaar. Het geluid van motor/e-cvt valt reuze mee, tenzij de het gaspedaal plotsklaps helemaal indrukt. Dat hoor je dan, maar de versnelling is net zo indrukwekkend.

Met een caravan van 1.600 kilo heeft de RAV geen enkel probleem. Versnellen en remmen gaat perfect. Stabiliteit is goed, mits er 80 kilo kogeldruk wordt aangehouden. Toyota adviseert iets minder kogeldruk, maar dan kan het onrustig aanvoelen. Bij 80 kilo of iets meer voelt het echter zeer stabiel.

Binnenkort de beurt (elke 15.000 km). Daar verwacht ik weinig spannends. En dat is precies wat deze RAV typeert.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Toyota RAV4

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.