Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD Style (2023)
autoreview
Signalement
Uitvoering | RAV4 2.5 Hybrid AWD Style |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2023 |
Jaar van aanschaf | 2024 |
KM-stand bij aanschaf | 7.040 km |
KM-stand laatst | 11.500 km |
Gecalculeerde liefde
- 11.500 km
Met de aanschaf van een caravan met een maximaal toegelaten gewicht van 1.600 kilo viel meteen het doek voor de Toyota Verso. Die heeft ons bijna 6 jaar goed gediend, maar kan echt niet met zo'n caravan overweg. Er moest een andere auto komen. Nog even aan elektrisch gedacht. Er zijn elektrische auto's die zo'n gewicht mogen trekken, maar om elke 250 kilometer een laadpaal op te zoeken als we met de caravan naar onze favoriete bestemmingen in Europa onderweg zijn, zagen wij niet zitten. Een plug-in hybride dan? Dan is de keuze helaas beperkt. Van de 'doorsnee' merken heeft de VAG-groep er enkele in de line-up die dat gewicht mogen trekken. Maar die geblazen TSI's zien wij niet zitten. Jammer dat de plug-in RAV4 van Toyota niet meer dan 1.500 kilo mag trekken. De gewone hybride RAV4 mag 1.650 kilo trekken, mits het de AWD-variant is. Proefrit gemaakt. Heerlijk. De e-CVT is iets waar je aan moet wennen, maar met de Auris met CVT op ons auto-CV, zal dat geen enkel probleem vormen.
Uiteindelijk einde 2024 bij een Toyota/Lexus-specialist een Zweedse RAV4 uit 2023 aangeschaft met 7.000 kilometer op de teller.
Inmiddels een kleine 5.000 kilometer gereden. Nog zonder caravan. Die wordt binnenkort geleverd.
Tot op heden alleen maar lovende woorden voor de RAV. Het voelt soeverein als je ermee onderweg bent. Alsof je niets kan gebeuren.
Verbruik 6,3 l/100km.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.