Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD Executive (2020)
autoreview
Signalement
Uitvoering | RAV4 2.5 Hybrid 2WD Executive |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2020 |
Jaar van aanschaf | 2024 |
KM-stand bij aanschaf | 65.000 km |
KM-stand laatst | 66.500 km |
Dag Auris, Welkom RAV4
- 66.500 km
Komend uit een Auris Executive van 2015, was de overstap naar de RAV4 niet de eerste ingeving. De basis was dat we iets meer beenruimte en minimaal dezelfde bagageruimte wilden hebben, het liefst nog iets meer comfort en een iets minder besmettelijke kleur (geen zwart;)). Tevreden over Toyota als merk i.c.m. de hybride techniek daarom als eerste gekeken naar de Corolla. Prachtige auto, maar de TS viel al snel af door de nog lagere en oncomfortabele zit achterin, zou er haast claustrofobisch van worden. De bagageruimte was daarentegen wel prima, zeker i.c.m. de dubbele bodem. Daarna gekeken naar de Corolla Cross. Hiervan was de beenruimte ok door de hogere zit maar de bagageruimte voelde als een stap achteruit. Zeker ook nog door de missende 12volt aansluiting.
Aan de rand van ons maximale budget gloorde hoop. De RAV4 vanaf 2019, met als wensenpakket minimaal dezelfde uitvoering als de Auris qua opties. Gelukkig vonden we voor 33k een geïmporteerde Belgische RAV in Executive Premium uitvoering met trekhaak uit 2020 met Apple CarPlay op de optielijst. Een verreiste voor het in basis teleurstellende multimedia systeem, maar met CarPlay is dat grotendeels opgelost. Zeker icm een draadloze dongel, instappen en meteen een draadloze verbinding met je apps zoals Waze en Spotify. :) Het enige wat ontbrak waren AWD, panoramadak en de JBL installatie. Na gereden te hebben in een uitvoering met deze opties hier niet de noodzakelijke meerwaarde van gemerkt voor onze situatie. De extra opties van het Premium pakket t.o.v. de normale Executive uitvoering waren voor ons de kers op de taart. Waarbij de 360 graden cameraview, voorruitverwarming, stuurverwarming er bij het eerste gebruik al meteen uit sprongen in de afgelopen 3 weken. Benieuwd naar de stoelventilatie zodra het warmer wordt.
Het rijden met de RAV4 is een genot, wat een souplesse van de hybride aandrijflijn… echt indrukwekkend. Met gemak 1 op 16.5 in de koudere periode, benieuwd naar de lente/zomer. Hij daagt je niet uit om sportief te rijden, zeker niet in ECO modus… maar als je wil is die heerlijk rap. De 18 inch banden zorgen t.o.v. de versies met 19 inch banden voor meer comfort onderweg. Dit icm een nieuwe set AllSeasonContact banden van Continental een verademing t.o.v. de Dunlop Grandtrek PT30 die er bij aflevering op zaten. Ook fijn dat de rijhulpsystemen subtiel aanwezig zijn, dit maakt het rijden al met al nog iets veiliger en relaxter.
Na nog een bearlock te hebben laten installeren parkeer ik de RAV4 met een gerust hart. Dit maakt de auto minder interessant en kan ook een afschrikkende werking hebben. Het blijft namelijk wel de meest geliefde auto onder het boevengilde.
Al met al blij dat we deze stap hebben kunnen maken en de kinderen zijn trouwens ook blij met de extra beenruimte en de luxe van stoelverwarming op de in een hoek verstelbare achterbank.
De eerste 1.500 km zijn in ieder geval goed bevallen, op een onder garantie vervangen defect knipperlicht in de buitenspiegel na… nu op naar de 75.000 km beurt!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Toyota RAV4
Had je deze auto's al gezien?

Toyota RAV4 2.5 PHEV AWD LIMITED EDITION NIEUW DIRECT LEVERBAAR JBL-AUDIO 360˚ CAMERA HEAD-UP NAVI PARK-SENSOREN KEYLESS APPLE/ANDROID
- 2025
- 5 km

Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD Style | Lederen bekleding | Stoelverwarming
- 2020
- 33.433 km

Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid AWD Style Limited
- 2023
- 44.051 km