Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD Business Intro (2019) #2

autoreview

Toyota RAV4 2.5 Hybrid 2WD Business Intro (2019)

Signalement

UitvoeringRAV4 2.5 Hybrid 2WD Business Intro
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf19 km
KM-stand laatst1.142 km
Lezerswaardering: 76%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

RAV4 2.5 Hybrid Business Intro 2019

  • 1.142 km

Recent was het weer tijd voor een nieuwe leaseauto.
Altijd weer spannend….
Dit keer gekozen voor de nieuwe RAV4. Het 2019 model sprak mij al aan sinds de eerste foto’s op internet. In het echt is de RAV nog veel mooier. Vooral in het zwart metallic (met de zon erop zie je een iets blauwe zweem) vind ik hem erg stoer en luxe.
Zie de fotootjes.

Vooraf geen proefrit kunnen maken maar ik had de RAV wel uitgebreid bezichtigd bij de Toyota dealer.
Vanwege de goede ervaringen met de mijn vorige Toyota; een CH-R Hybrid, waren mijn verwachtingen echter hoog. Ook de eerste reviews op het internet waren erg positief.

Inmiddels zitten de eerste week en 1123 km’s erop.
Qua SUV's heb ik ervaring met een C-HR , de Mazda CX-5 en twee keer een Tiguan .
Privé rij ik nog steeds een Tiguan en dat is een hele fijne auto.
De hooggespannen verwachtingen voor de RAV zijn echter nu al overtroffen. Wat een perfecte auto! Een van de fijnst rijdende auto's die ik ooit heb gehad.

Interieur:
de RAV4 is een degelijke auto van binnen.
De instap is ruime toegankelijk en de zit is hoog en tevens erg ruim (ik ben 198). De stoelen zijn Japans (te) kort. Dat geldt voor zowel de rugleuning als de lengte van de zitting Tot 185 lichaamslengte zal het allemaal wel lukken maar voor mij is de stoel net te krap.
De achterbank wordt door mij niet gebruikt maar ondanks mijn lengte kan ik riant achter mijzelf zitten. Zelf met de bestuurdersstoel in ‘mijn” stand.

Het dashboard is luxe en degelijk afgewerkt met (nep) leer en zachte kunststoffen.
Alle instrumenten zijn prima geplaatst. De bediening van de cruise-control zit in vergelijking met de C-HR op het stuur en dat is een hele verbetering. Een nieuwe gadget is de monitor in de achteruitkijkspiegel. Ik weet niet of ik deze stand veel zal gebruiken. Ik kijk liever achteruit in de gewone spiegelstand maar speciaal is het wel.
De moderne digitale instrumenten zijn “ analoog” of digitaal in te stellen. Erg mooi allemaal. Ook praktisch is de elektrisch te openen achterklep. Deze is zowel met de sleutel als vanuit binnen te bedienen.
De navigatie is erop voortgegaan (tov de C-HR) maar de menustructuur is nog steeds niet vlot te noemen.
De spraakbediening werkt daarentegen wel heel goed.
De koppeling met mijn iPhone was makkelijk in te stellen (Apple carplay zit er niet op of ik heb het nog niet ontdekt).
Het geluid van de (JBL)muziekinstallatie is echt prachtig.
De car-kit is echter (voor de andere kant van de lijn) geen topper. Uitgaand volume een streepje verminderen helpt gelukkig wel wat.


Het rijden:
De beste feature van de RAV is de motor/aandrijflijn. Wat een power en wat een souplesse. Tot dusver alleen de normaal stand gebruikt (ECO en Sport kunnen ook) maar het rijdt, stuurt en accelereert allemaal voortreffelijk.
Bij normaal gebruik is de RAV fluisterstil en tot 120 hoor je voornamelijk de banden.
Boven de 120/130 neemt het windgeruis wel wat toe maar het geluid blijft prima binnen de perken. De motor hoor je eigenlijk nauwelijks bij normaal rijden.
Ik rijd als het even kan met de cruise control aan.
De adaptieve instelling werkt, ook in de spits, erg goed en is zeer comfortabel.
Het rijgedrag van de RAV is geweldig. Het lijkt wel een vliegend tapijt (ik rij veel op de snelweg) .
Alle oneffenheden strijkt de RAV met het grootste gemak glad; indrukwekkend.
Ondanks het hoge eigen gewicht blijft de RAV
"rechtop” in de bochten.
Lange bochten zijn snel te nemen al is de RAV natuurlijk geen sportwagen.
De C-HR is op dit punt een heel stuk flitsender.
Je kunt ook zelf schakelen met de flippers achter het stuur. Leuk natuurlijk maar ik laat het schakelen wel over aan de RAV.
Ook de acceleratie even uitgeprobeerd (natuurlijk doen we dat) .
Je hoort de motor dan wel op z’n CVT’s maar niet zo nadrukkelijk als in de C-HR. Niet geklokt maar ruim onder de negen sec zal makkelijk haalbaar zijn.
Snelheidsmeter wijkt nauwelijks af: GPS op 100km is af 103 op de teller. Ook de verbruiksmeter blijkt redelijk nauwkeurig. 1 op 16,4 is 1 op 15,9 in het echt: prima wat mij betreft.
Het waarschuwingslampje brandt al met minstens nog 11 liter te gaan.

Onderweg veel nieuwsgierige blikken omdat er nog niet veel nieuwe RAV's rijden.
Mijn glimlach onder het rijden houdt nog wel even aan vermoed ik.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Toyota RAV4

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.