AutoWeek 2 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 2 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
13

autoreview

Toyota Prius Wagon 1.8 HSD Aspiration (2012) #9

Anoniem
  • Review
13 mei 2015 om 11:56
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringPrius Wagon 1.8 HSD Aspiration
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf84.669 km
KM-stand laatst146.338 km
Gemiddelde lezerswaardering: 81%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste ervaringen

  • 84.669 km
  • 13 mei 2015

13-05-2015 Ik zou nog heel lang doorrijden met de Toyota Corolla Verso. Echter de rugproblemen van zowel mijn vrouw als mezelf noopten om toch naar een automaat om te kijken. Verder wilde ik liever bij Toyota blijven. Volvo vind ik mooier, misschien veiliger en een (subjectief) beter imago hebben, maar ik heb zelf een mindere ervaring m.b.t. de betrouwbaarheid. We hebben vrijwel meteen geopteerd voor de Prius Wagon wegens het hybride concept. De RAV4 en Verso is (nog) niet in hybridevorm verkrijgbaar. En ook al zou dat wel zo zijn weet ik nog niet zeker of ik een andere keuze zou maken. 1 op 18 en ongekende comfort, stilte en zuinigheid haalde mij gemakkelijk om. Ik werd eerst wel afgeschrikt door de opmerkingen van saaiheid, hondenhok, gieren, gevoelloos en niet sportief, maar werd bevestigd door veel eigenaren op fora dat dit slechts subjectieve beelden zijn. Ook ik kan na de eerste kilometers concluderen dat deze auto echt geweldig is. Hij is echt stil, comfortabel, ruim, vlot genoeg en zuinig. Negatieve punten zijn er altijd: ik vind door de derde rij stoelen de kofferruimte wel diep, maar niet hoog. Verder vind ik het jammer dat de spiegels niet automatisch kunnen inklappen, je moet eerst op een knopje drukken (ja, een echte muggenzifter). Verder moet ik nog wennen dat de voorste rij niet zo hoog is als bij de Verso. Dit zal ongetwijfeld te maken hebben met de stroomlijn. Achter kan ik mijn (gehandicapte) dochter van 7 makkelijk in haar kinderstoel tillen, een fijne ruime instap dus.

uitermate tevreden

  • 100.200 km
  • 25 maart 2016

25-03-16: We zijn 10 maanden, een kleine terugroepactie en een beurt verder. Er zit oa een zomervakantie vorig jaar bij met 3 fietsen achterop, volle bepakking en veel bergen. Geen centje pijn, het was echt super comfortabel, stil en ruim vervoer. We rijden verder als gezin zowel korte als lange stukken. Alles gaat in rust, comfort en de CVT voegt veel toe aan het comfort. Ik sluit mij aan bij alles wat er over de aandrijflijn wordt gezegd. Het kan dus lawaaiig zijn als je vol gas geeft, maar dat komt in de praktijk nauwelijks voor. Het is ook inderdaad geen liefhebbers auto met prachtige geluiden, en sportieve dingen. Maar zelfs als autoliefhebber mis ik dat niet. Zeker niet als ik met mijn achtjarige gehandicapte dochter 4 uur in de auto moet zitten van Utrecht naar Maastricht op en neer voor een ziekenhuis opname. Dan blijft over dat de Prius Wagon mij enorm helpt om dat een mooie dag te laten zijn, ondanks dat het elke keer weer een slopende ervaring is. Ik denk wel dat andere moderne auto's misschien nog stiller zijn, sportiever, luxer etc... Maar het totaalpakket is voor mij onverslaanbaar. Als prive rijder is het ook interessant voor de portemonnee. Ik rij 1 op 17 (geen tijd om letterlijk bij te houden). Verder zal iedereen mij voor gek verklaren maar ik vind het zelfs een mooie auto om naar te kijken. Toegegeven, niet vanuit alle hoeken. Nadelen? Natuurlijk. De banden vallen op door lawaai. Het zijn uitstekende banden qua wegligging, gebruiken, en kleven onder alle omstandigheden aan de weg. Maar maken ook veel lawaai. Ik denk ook dat ze licht gecupped zijn. Het gaat hierbij om Vredestein Quatrac all weather, normale maat 205/60/16. Het is niet erg genoeg om te vervangen, als ik dat doe ga ik wel over op Michelin Crossclimate. Verder is de navigatie verouderd, maar niet storend. De materialen binnen en de pearl white lak zijn krasgevoelig. Ik heb nog de achterruitrij piep eruit laten halen, dat scheelt wel in de irritatie. Een andere auto zit er voorlopig niet in. Die RAV4 Hybrid lijkt mij erg gaaf, maar ik moet toegeven dat het in mijn geval rationeel niets toevoegt, dan het strelen van mijn ego. Nou ja, dat zie ik over een paar jaar wel weer. Op naar de volgende 15k.

Recht zo die gaat

  • 119.300 km
  • 29 oktober 2017

29-10-2017 Bijna 120k op de teller. Ik schrijf deze update omdat ik anders 1,5 jaar niets laat horen. Maar het gaat nog altijd prima. Ik heb vorig jaar nog een APK uit laten voeren en in het voorjaar nog een kleine beurt. En bij beide gelegenheden zijn twee banden vervangen met Michelin Crossclimates, totaal dus alle vier. Wat een verschil met de gecupte Vredesteins! Ik besef nu pas hoe stil de Prius Wagon eigenlijk is. En rustgevend. Je gaat gewoon als vanzelf rustig rijden, en valt steeds weer op hoe iedereen jakkert. Jammer genoeg weer veel parkeerschades opgelopen. Zowel voor als achter. Soms mijn schuld, soms mijn vrouw, en soms een ander. Verder wordt de Wagon niet meer in het buitenland gebruikt wegens de aanschaf van een nieuwe camper(Carado met Fiat Ducato 2.3 multijet, dat rijdt heel anders). Terug na 5 weken was de accu dood. De accu was slechts vier jaar oud. Ik had veel gelezen over hoelang een Prius mag stilstaan. Het zou moeten kunnen. Dus dit jaar weer geen maatregelen genomen en ja hoor, na vier weken startte hij prima. ANWB had vorig jaar een 40 AMP exemplaar gemonteerd i.p.v. de standaard 35 AMP af fabriek. Deze doet zijn werk prima en doet vermoeden dat Toyota een slechte accu monteert. Op naar weer veel rustige kilometers en een beurt plus APK voor september 2018.

Parkeer en stadslicht vervangen

  • 128.000 km
  • 17 augustus 2018

De Prius wagon heeft een APK en grote beurt gehad. Alleen een stadslicht en kentekenlicht is vervangen voor de APK. O ja, een de achterruitwisser. Kortom ik heb bijzonder weinig te melden, behalve dat de witte zoefsloep het erg goed doet. Stil, comfortabel, zuinig en ruim. Ik kijk nog steeds met een schuin oog naar een opvolger, maar op dit moment vind ik de RAV4 nog steeds iets te duur en onnodig groot. De CHR heb ik in proefgereden maar de kinderen worden achterin niet vrolijk. En de Auris is achterin weer iets te klein. Dus voorlopig gaan we door met de wagon. Tot volgend jaar!

Weer niets aan de hand

  • 138.000 km
  • 15 september 2019

En weer is een jaar omgegaan en is er haast niets gebeurd. Ja een paar krassen. En veel kijken op autoweek en garages of ik een andere auto neem. En nog steeds is er niets voorbij gekomen. Ik vind de Corolla zeker interessant echter jammer dat de hatchback zo claustrofobisch is van binnen. Zeker als je de Prius wagon gewend ben. De sedan en hatchback zou interessant kunnen zijn ware het niet dat ik een kortere wil. De CHR is qua formaat ideaal alleen wederom claustrofobisch, vooral achterin en zo donker. Het liefste zou ik een Yaris crossover willen. Ben benieuwd of die er komt.

Daar zijn we weer

  • 146.338 km
  • 8 juli 2020

Zojuist heeft de witte zoefsloep een grote beurt gehad. Airco gevuld, banden gewisseld, bumper uitgedeukt, nieuwe ruitenwissers, voortrein gesmeerd. Wat opviel is dat de crossclimates aan de buitenkant meer waren gesleten dan in het midden. Ik ga de druk nu op 2.8 zetten. Qua comfort geen probleem. Of het in de winter handig is valt te bezien. De remmen achter zijn bijna aan vervanging toe. Verder blijf ik Toyota volgen. De Yaris Cross lijkt mij interessant maar dan wil ik eerst foto’s zien in een normale kleur, want dat goud is mij iets te. Ondertussen gaan we weer met de priuswagon gezellig verder en gaan we voor het zesde jaar weer op pad en genieten van de ruimte, comfort en rust. En de jaren miskomen hem niet, ik vind het model mooier worden, maar goed, smaken verschillen. Verder ga ik nu geen andere auto rijden want de Corona stress heeft echt een hap uit het zorgintensieve gezin gehaald. Dus hou ik de hoeveelheid verandering tot een minimum beperkt.

0,0
  • Betrouwbaarheid
    0
  • Prestaties
    0
  • Comfort
    0
  • Kosten
    0
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de Toyota Prius Wagon
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Toyota Prius Wagon specificaties
  • Toyota Prius Wagon occasions
  • Toyota Prius Wagon video's
Advies en informatie
  • Toyota Prius Wagon tests
  • Toyota Prius Wagon gebruikersreviews
  • Toyota Prius Wagon index
PREMIUM
Toyota Yaris - Oud en Nieuw

Toyota Yaris - Oud en Nieuw

Het lijkt wel alsof de Toyota Yaris pas gisteren zijn première beleefde. Toch is het alweer...

Lees meer
 

Toyota Prius Wagon reviews

  • Review
    Toyota Prius Wagon 1.8 HSD Aspiration (2012)

    Toyota Prius Wagon 1.8 HSD Aspiration (2012)

    3
    • 26 december 2018
  • Review
    Toyota Prius Wagon 1.8 HSD Dynamic Business (2013)

    Toyota Prius Wagon 1.8 HSD Dynamic Business...

    2
    • 6 juni 2018
  • Review
    Toyota Prius Wagon 1.8 HSD Aspiration (2012)

    Toyota Prius Wagon 1.8 HSD Aspiration (2012)

    3
    • 12 januari 2018
  • Review
    Toyota Prius Wagon (2012)

    Toyota Prius Wagon (2012)

    4
    • 15 augustus 2017
  • Review
    Toyota Prius+ (2012)

    Toyota Prius+ (2012)

    8
    • 18 maart 2017
  • Review
    Toyota Prius Wagon 1.8 HSD Aspiration (2012) #9

    Toyota Prius Wagon 1.8 HSD Aspiration (2012)...

    13
    • 13 mei 2015
  • Review
    Toyota Prius Wagon 1.8 HSD Aspiration (2013)

    Toyota Prius Wagon 1.8 HSD Aspiration (2013)

    1
    • 11 mei 2015
meer reviews
Rij-impressie Toyota Prius Wagon

Rij-impressie Toyota Prius Wagon

108

Toyota verdubbelt het aantal Prius-varianten met de Wagon-versie van het model. En daarmee...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    Toyota Prius Wagon 1.8 HSD Aspiration (2012)

    Toyota Prius Wagon 1.8 HSD Aspiration (2012)

    3
    • 26 december 2018
  • Review
    Toyota Prius Wagon (2012)

    Toyota Prius Wagon (2012)

    4
    • 15 augustus 2017
  • Review
    Toyota Prius+ (2012)

    Toyota Prius+ (2012)

    8
    • 18 maart 2017
  • Review
    Toyota Prius Wagon 1.8 HSD Aspiration (2013)

    Toyota Prius Wagon 1.8 HSD Aspiration (2013)

    1
    • 11 mei 2015
  • Autonieuws
    Toyota Prius Wagon bijna vier mille goedkoper

    Toyota Prius Wagon bijna vier mille goedkoper

    52
    • 31 december 2014
  • Review
    Toyota Prius Wagon 1.8 HSD Dynamic Business (2013)

    Toyota Prius Wagon 1.8 HSD Dynamic Business...

    3
    • 30 december 2014
  • Review
    Toyota Prius Wagon 1.8 HSD Comfort (2012)

    Toyota Prius Wagon 1.8 HSD Comfort (2012)

    3
    • 24 november 2014
Merk
Merk
  • Review
    Toyota Starlet 1.3i Friend (1994)

    Toyota Starlet 1.3i Friend (1994)

    • 17 januari 2021
  • Autonieuws
    Toyota onthult hybride hypercar voor 24 Uur van Le Mans

    Toyota onthult hybride hypercar voor 24...

    38
    • 15 januari 2021
  • Review
    Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Aspiration (2012)

    Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Aspiration...

    1
    • 12 januari 2021
  • Autonieuws
    Klassieke Toyota Land Cruiser als EV

    Klassieke Toyota Land Cruiser als EV

    19
    • 11 januari 2021
  • Autonieuws
    Toyota maakt meer bekend over hypercar

    Toyota maakt meer bekend over hypercar

    5
    • 6 januari 2021
  • Autonieuws
    Vijf zevenzitters voor minder dan € 7.000

    Vijf zevenzitters voor minder dan € 7.000

    40
    • 5 januari 2021
  • Review
    Toyota Avensis Verso 2.0 16v VVT-i Linea Sol (2003)

    Toyota Avensis Verso 2.0 16v VVT-i Linea...

    2
    • 3 januari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep