Toyota Prius THSD Tech (2009)

autoreview

Toyota Prius THSD Tech (2009)

Signalement

UitvoeringPrius THSD Tech
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf129.000 km
KM-stand laatst191.750 km
Lezerswaardering: 90%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Weer een Prius

  • 130.000 km

Deze auto aangeschaft nadat mijn vorige lease Prius aan het einde van zijn contract was gekomen. Ik heb gekozen voor dit Prius II model omdat deze gunstig als occasion was aan te schaffen en zakelijk goed is in te zetten door de standaard navigatie en handsfree bellen, hoewel niet alle GSM's de telefoonlijst kunnen overdragen op het systeem. Hiervoor bevat de auto ook nog een aanvullend Parrot systeem. Ook zit er een trekhaak bij, dus wellicht wordt dat meer fietsen in de vrije tijd. De wagen had wat steenslag op de motorkap, maar dit is hersteld door de leverende partij. Steenslag op het raam door Autototaalglas laten repareren, dit viel kosteloos onder de verzekering. Ook waren de deur armsteunen vóór, vreemd genoeg, van binnenuit gebroken, dus de deurpanelen heb ik zelf hersteld door ze los te nemen en van binnenuit de armsteunen te lijmen; clips van de bovenste deurspeakers met dubbelzijdig tape weer vastgezet. Tevens een set nieuwe banden bij aflevering. De auto kan er nu weer tegen, voor een te verwachte lage kilometerprijs.

Mei 2013: De betrouwbaarheid en verwachte lage km prijs blijkt wat minder dan mijn vorige Prius, want een wiellager is versleten en moet vervangen worden. Ook reageert de airco soms traag, vooral bij buitentemperaturen tussen 15 en 20, hoewel er nog voldoende koelmiddel inzit, de sensor lijkt stuk. Tevens zijn de voorste schijfremmen al behoorlijk ingesleten, dus daar komen ook kosten aan binnen afzienbare tijd.

Bijna 2 jaar later

  • 180.000 km

Deze Prius heeft tot op heden geen verdere problemen gehad. Alleen normaal onderhoud. Het gemiddelde verbruik ligt op 22km per liter.Iedere 30.000km een beurt blijkt genoeg. Natuurlijk wel het oliepeil bijhouden. Volgend jaar zijn de voorste remschijven en de banden aan vervanging toe bij een verwachte kilometerstand van 195.000km.

Verkocht

  • 191.750 km

De auto heb ik verkocht om vervolgens een nieuwere aan te schaffen met minder kilometers. Een Prius model 3 type Dynamic.
De auto heeft het prima gedaan, alleen 2 beurten in 2 jaar en 60.000km. Geen banden vervangen. Geen remschijven vervangen. Een keer was de kleine accu achterin leeg, mijn eigen fout, ik had het contact aan laten staan op mijn werk en niet afgesloten. Dat is een risico bij keyless entry. Zonder keyless entry kun je de sleutel niet meenemen als het contact aanstaat. Na enkele uren was de accu leeg. Ik kon niet meer starten en stond vast op het parkeerterrein bij het kantoor. Twee Toyota dealers gebeld in de buurt van Utrecht maar ze wilden niet komen, geen tijd. Na een uur kon een lokale garage (geen Toyota) me gelukkig wel helpen met starten. Even via de achterbank de jumpstart aansluiten, want de kofferklep ging ook niet meer open. Accuspanning thuis gecheckt op het display en deze bleek nog in goede staat.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota Prius

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.