Toyota Prius THSD Business (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Prius THSD Business |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand laatst | 78.000 km |
ERVARINGEN
- 78.000 km
Na een dramatische ervaring in een Toyota Corolla Verso kon ik met de Toyota dealer overeenkomen dat ik met veel korting een uitgebreide Prius kon gaan rijden.
Ik zat nog erg te twijfelen over de Honda Civic Hybride of de Toyota Prius want wilde gewoon een auto nemen die erg zuinig is maar niet al teveel kost.
Dus na proefritten gemaakt te hebben in beiden auto\'s was het voor mij snel duidelijk de Toyota Prius was gewoon de betere keus.
De Honda had niet de ideale rijeigenschappen die ik van een auto verwacht en was na onderhandelingen ook uitermate duurder dus dat was ook niet echt een voordeel.
Dus was het voor mij duidelijk het moest voor mij zo\'n zuinige rakker worden met subsidie.
Nadat de aflevering prima was verlopen kan ik nu de ervaring delen met mede Priusrijders.
ik vind zelf dat de Prius zeker niet de mooiste in het straatbeeld is maar in deze kleur zwart is het geen gekke auto.
De auto is goed uitgerust met airco , deurvergendeling , navigatiesysteem , velgen , parkasstent enzovoort gewoon goed uitgerust.
Het verbruik van 1 op 18 is zeker goed te noemen bij hogere snelheden is de Prius helaas wel wat rumoerig maar het verbruik is zeker met 1 op 16 lekker te noemen.
Dat noem ik nog eens zuinig dat zal zeker niet met alle auto\'s lukken.
Voor veel weggebruikers is de Prius niet zo\'n aangename verschijning zeggen sommigen.
Jaloers ik weet het niet!
Maar om de Prius nou een ouwe lullen auto is nou nee!
Wel is de auto vanbinnen gewoon degelijk te noemen.
Het ruimtegebruik is optimaal en de kwaliteit is vooruitstreffend.
Een ware toekomstauto maar wel moet ik hierdoor zeggen dat de auto niet meer op de bestuurder gericht is en daardoor je toch wat minder rijplezier hebt.
Voor de rest valt me op dat de Prius uitermate geruisloos is en dat is zeer prettig te noemen behalve voor de veiligheid van voetgangers dan.
Zo hoor ik ook veel mensen klagen over dat de zuinigheid niet zo hoog is dat klopt bij hogere snelheden is de auto wel minder zuinig maar soms is de auto zuiniger dan 1 op 20 en dat is natuurlijk fantastisch.
Wel heeft de auto een prima wegligging maar moet ik zeggen dat de auto wat last heeft van zijwindgevoeligheid.
Maar wat is de auto toch met de automaat heerlijk te noemen.
Het comfort en het milieu zijn de belangrijkste aanschafredenen maar het comfort viel toch wat tegen dat ik er een nieuwe stoel heb ingeplaatst maar moet zeggen het stuurt en zit gewoon prima.
Wel is het uitzicht niet optimaal naar alle kanten.
Update 78000 kilometer :
Kijk met gemengde gevoelens terug naar de Toyota Prius het is een heerlijke auto veelal probleemloos ( die van mij toch niet helemaal ben ik de enige?????) maar de minpunten en positieve punten zijn ongeveer gelijk.
Toch heeft de auto mij weten te overtuigen maar moet zeggen als ik toch zuinig wil gaan rijden overstap naar VW Blue Motion , BMW , Mercedes Blue Efficiency , Ford Flexifuel of wat dan ook omdat je daar een auto hebt die wat mooier eruit ziet.
Maar de Toyota blijft een degelijke keuze maar niet iedereen zal het bevallen.
PROBLEMEN
- 78.000 km
Problemen gelukkig niet zoveel!
25000 kilometer : bestuurderstoel vervangen slecht comfort , ruitenwissers vervangen
34000 kilometer : Weer rammels te horen ( waarom nou het is een Toyota maar de vorige had het ook al).
50000 kilometer : elektrische storing
67000 kilometer : startprobleem en afgevoerd naar garage.
Update:78000:
Auto is ingeruild tegen een de nieuwe Golf 6.
Na enkelen Toyota\'s gereden te hebben was ik toe aan wat anders en ook waren de laatste niet geheel probleemloos.
Maar denk toch met een lachend gezicht terug aan de Prius.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.