Toyota Prius 1.8 Hybrid Executive (2016)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Prius 1.8 Hybrid Executive |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2016 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 20.000 km |
KM-stand laatst | 23.400 km |
Begin
- 20.000 km
Erg mooi vond ik de Prius plugin.
Daar 3 x een proefrit in gemaakt.
Electrisch reed hij geweldig,mooi veel electronica,erg aparte lampen voor,achterkant heel hi tech.
Maar:niet de mogelijkheid om iets te trekken,fietsendrager kan evt wel,via een dealer,officieeel niet.
Een aanhangwagen trekken kan echt niet.
Bagage ruimte is toch wel klein ,de tildrempel is lager dan de bodem van de bagage ruimte.
Ook twee maal een proefrit met de normale,dus niet-pugin versie gemaakt.
Deze rijdt toch "lichtvoetiger", gedeeltelijk door het lagere gewicht en verder door de iets andere banden.
En zodra de plugin niet meer electrisch rijdt is de niet-plugin rustiger,heeft minder toeren nodig,en is ook nog zuiniger.
Dus toch gekozen voor de niet-plugin,jammer dat het uiterlijjk minder futuristisch is,maar nog wel vooruitstrevend.
Vind de electronica leuk,vandaar een executive.
Tot nu toe ivm vakantie nog niet veel gereden maar 1:20 lijkt realistisch.
Ben geen rustige rijder en mn vrouw nog minder ,ben benieuwd naarhet uiteindelijk resultast.
- 23.400 km
Verbruik is nu ongeveer 4,5 l/100 km.Gecombineerd autoweg,stad,secundaire wegen.
Dynamic cruise control werkt erg goed,maakt het rijden veel meer ontspannen.
Veel ruimte zowel voor als achter,uitzicht naar achteren is soms een lastig punt,mn schuin naar achteren.
Wbt de bochten rijdt de auto vlot en makkelijk.
Auto is redeliijk stil ook met optrekken,banden soms war lawaaig.
Bagageruimte mooi ruim,alleen de hoogte valt wat tegen door aflopende daklijn.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.