Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive Business (2013) #3
autoreview

Signalement
Uitvoering | Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive Business |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2013 |
Jaar van aanschaf | 2022 |
KM-stand bij aanschaf | 170.000 km |
KM-stand laatst | 226.000 km |
Zorgeloos en zuinig rijden
- 226.000 km
Voorheen reed ik een Opel Corsa 1.4, maar vanwege het redelijk hoge verbruik en wat storinkjes maar op zoek gegaan naar iets zuinigers en betrouwbaarders. Ik rijd nu al iets langer dan twee jaar in deze Plug-In Prius uit 2013, die erg goed bevalt. In de 55000 km die ik ermee heb gereden is er naast een ruitenwisserblad en een set banden niks kapot gegaan, en is er alleen regulier onderhoud bij de dealer gepleegd.
Over de twee jaar heb ik een verbruik van 1 op 25 gehad, bijgehouden aan de pomp. Dit is dan inclusief een lange roadtrip door de bergen (5000 km) zonder laden. Omdat ik relatief veel snelweg rijd, is het aandeel dat de auto elektrisch rijdt niet zo groot, ongeveer 15%. De actieradius elektrisch is door de kleine accu erg beperkt (13-17 km afhankelijk van seizoen), maar hierdoor is de auto relatief licht en rijdt deze op benzine alsnog zo'n 1 op 22.
Ik ben van plan om de auto in te ruilen voor iets volledig elektrisch wanneer hij de geest gaat geven, maar dat gaat denk ik nog wel even duren.
Voordelen:
- Erg zuinig
- Ultrabetrouwbaar
- Comfortabel op de snelweg
- Eigenlijk best vlot
- Ontzettend ruim van binnen
Nadelen:
- Slecht zicht naar achter
- Door gebrek aan warmtepomp slaat de motor ook in EV-mode aan als je de verwarming aanzet.
- Redelijk duur in verzekering door hoge nieuwprijs
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.