Toyota Mirai FCV Executive (2017)

autoreview

Toyota Mirai
Toyota MiraiToyota MiraiToyota MiraiToyota MiraiToyota MiraiToyota MiraiToyota MiraiToyota MiraiToyota MiraiToyota MiraiToyota MiraiToyota MiraiToyota MiraiToyota MiraiToyota MiraiToyota MiraiToyota MiraiToyota MiraiToyota MiraiToyota MiraiToyota MiraiToyota MiraiToyota MiraiToyota MiraiToyota MiraiToyota MiraiToyota MiraiToyota MiraiToyota MiraiToyota MiraiToyota MiraiToyota MiraiToyota MiraiToyota MiraiToyota MiraiToyota MiraiToyota MiraiToyota MiraiToyota MiraiToyota Mirai

Signalement

UitvoeringMirai FCV Executive
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf39.800 km
KM-stand laatst40.600 km
Lezerswaardering: 40%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Toyota Mirai 2017

  • 40.600 km

In mei georiënteerd naar een elektrische auto, waarbij mijn Espace 2015 170000km ingeruild ging worden. Electrisch rijden kwamen al snel het opladen als een probleem thuis. Mijn 13 zonnepanelen kon ik niet gebruiken, omdat ik van Gemeente Maassluis geen kabeltje toestaat over de stoep zelfs met of zonder kabel protector boven of ondergronds was tegen doven mans oren gericht. De verwijzing naar de huidige oplaad palen was ook al geen optie, omdat deze constant zijn bezet door bedrijfautos.
Een voorlopig alternatief was een waterstof auto en is de Toyota Mirai 2017 geworden met een kilometerstand van 38600. De interieur is gelijkwaardig als de Lexus. Comfortabele vering en een actieradius van 510 kilometer hadden de doorslag gegeven. Ik woon gelukkig wel in de buurt van een waterstof tank punt.
Toyota is een hele andere tak van sport ten opzichte van de Renault Espace. Minder op bergruimte zonder opklapbare achterbanken, maar verder alle denkbare opties inclusief leren stoelen. De Mirai start heel snel op maar doet dat iets minder boven de 120 km met een max snelheid van ruim 180 km. Ik ben verrast door de wat hogere zit en overzicht over het dashbord met goede informatie. Tegen de tijd dat elektrisch laden vanuit mijn woning mogelijk wordt, ga ik genieten van de Mirai waar meningen over dit model nogal verdeeld zijn.
De discussie over waterstof en elektrisch rijden zal uitdraaien op beschikbaarheid van capaciteit in ons elektra net wat problemen gaat vormen zodra elektrisch rijden als de huidige benzine en diesel berijders gaan switchen.
Wordt het hybride, elektrisch of een combi elektrisch/waterstof?. Goede vraag. In ieder geval zal er ook rekening mee moeten worden gehouden met trekvermogen om een sleurhut te mogen trekken. We zullen het afwachten. Ik zal het verloop mijn ervaringen delen over de volgende 10000km

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.