Toyota iQ 1.0 VVT-i Aspiration (2010)
autoreview

Signalement
Uitvoering | iQ 1.0 VVT-i Aspiration |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2010 |
Jaar van aanschaf | 2014 |
KM-stand bij aanschaf | 55.000 km |
KM-stand laatst | 56.875 km |
Ben erg benieuwd
- 55.000 km
Zowel privé als zakelijk rijd ik >90% alleen in de auto. En €68,- per maand aan MRB voor een PT Cruiser of €63 per kwartaal voor de IQ + 1 op 9 of 1 op 18 tot 20 heeft mij doen besluiten deze keuze te maken. Ooit een Smart gereden voor een aantal maanden. Dat was leuk, maar het gestuiter en de versnellingsbak was ik snel zat.
Hoe totaal anders is de IQ. Comfortabel, CVT, cruisecontrol, climatcontrol, alles elektrisch, goede audio, kleinste draaicirkel ter wereld. Ga zo maar door. Na 1 dag sturen kan ik er nog niet veel van zeggen. Update volgt snel.
Bevalt goed...
- 56.875 km
Inmiddels wat kunnen sturen en bijna 1900 km meer op de teller. Het autootje bevalt me erg goed. Ondanks mijn lengte van 1.85 heb ik een perfecte zitpositie gevonden. De stoelen zijn ook op lange afstanden fantastisch. Je stapt ook na 150 km uitgerust uit de auto.
Bij 100 km/u draait het motortje krap 2.000 toeren. Het is net of je met een grote auto op weg bent. Vanzelfsprekend is dat gevoel snel weg als je moet keren of een parkeerplaats indraait. Door de superkleine draaicirkel kun je op een normale weg gewoon een U-bocht draaien. Echt heel grappig. En superhandig parkeren.
Sturen doet ie heel direct, remt geweldig. Accelereren vanaf 0 gaat niet hard, maar is ruim voldoende om mee te komen met het verkeer. Met inhaalacties en de pook in 'S' gaat verrassend snel en soepel.
Alle comfort en luxe (regensensor, automatische verlichting, climatcontrol, cruisecontrol, elektrisch inklapbare spiegels, keyless entry, startknop, etc.) bevallen zeer goed en heb er nog niets op aan te merken. Tot nu toe erg tevreden over mijn beslissing om zo'n kleintje te rijden. En vrijwel iedereen vindt 'm geinig of 'schattig' (dixit mijn dochters :) )
O ja; het verbruik! Niet onbelangrijk. De 1 op 18 haal je wel maar dan rijd je echt als een slak die schildpaddensoep heeft gegeten. Niet te doen. Ik rijd nu tussen de 1 op 16 en 1 op 17. T.o.v. 1 op 8 tot 1 op 9 van de Chrysler PT al een verademing . Maar de fabrieksopgave van 'gemiddeld' 1 op 20 haal je nooit.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.