Toyota iQ 1.0 VVT-i Aspiration (2010)

autoreview

Toyota iQ 1.0 VVT-i Aspiration (2010)

Signalement

UitvoeringiQ 1.0 VVT-i Aspiration
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf55.000 km
KM-stand laatst56.875 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ben erg benieuwd

  • 55.000 km

Zowel privé als zakelijk rijd ik >90% alleen in de auto. En €68,- per maand aan MRB voor een PT Cruiser of €63 per kwartaal voor de IQ + 1 op 9 of 1 op 18 tot 20 heeft mij doen besluiten deze keuze te maken. Ooit een Smart gereden voor een aantal maanden. Dat was leuk, maar het gestuiter en de versnellingsbak was ik snel zat.

Hoe totaal anders is de IQ. Comfortabel, CVT, cruisecontrol, climatcontrol, alles elektrisch, goede audio, kleinste draaicirkel ter wereld. Ga zo maar door. Na 1 dag sturen kan ik er nog niet veel van zeggen. Update volgt snel.

Bevalt goed...

  • 56.875 km

Inmiddels wat kunnen sturen en bijna 1900 km meer op de teller. Het autootje bevalt me erg goed. Ondanks mijn lengte van 1.85 heb ik een perfecte zitpositie gevonden. De stoelen zijn ook op lange afstanden fantastisch. Je stapt ook na 150 km uitgerust uit de auto.

Bij 100 km/u draait het motortje krap 2.000 toeren. Het is net of je met een grote auto op weg bent. Vanzelfsprekend is dat gevoel snel weg als je moet keren of een parkeerplaats indraait. Door de superkleine draaicirkel kun je op een normale weg gewoon een U-bocht draaien. Echt heel grappig. En superhandig parkeren.

Sturen doet ie heel direct, remt geweldig. Accelereren vanaf 0 gaat niet hard, maar is ruim voldoende om mee te komen met het verkeer. Met inhaalacties en de pook in 'S' gaat verrassend snel en soepel.

Alle comfort en luxe (regensensor, automatische verlichting, climatcontrol, cruisecontrol, elektrisch inklapbare spiegels, keyless entry, startknop, etc.) bevallen zeer goed en heb er nog niets op aan te merken. Tot nu toe erg tevreden over mijn beslissing om zo'n kleintje te rijden. En vrijwel iedereen vindt 'm geinig of 'schattig' (dixit mijn dochters :) )

O ja; het verbruik! Niet onbelangrijk. De 1 op 18 haal je wel maar dan rijd je echt als een slak die schildpaddensoep heeft gegeten. Niet te doen. Ik rijd nu tussen de 1 op 16 en 1 op 17. T.o.v. 1 op 8 tot 1 op 9 van de Chrysler PT al een verademing . Maar de fabrieksopgave van 'gemiddeld' 1 op 20 haal je nooit.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.