Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D Dynamic (2006)

autoreview

Toyota Corolla Verso
Toyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla VersoToyota Corolla Verso - interieurToyota Corolla Verso - interieurToyota Corolla Verso - interieurToyota Corolla Verso - interieur

Signalement

UitvoeringCorolla Verso 2.2 D-4D Dynamic
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst1 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een nieuwe lease auto

  • 1 km

Na allerlei besluitvorming ben ik in de verso gaan rijden, een ruime auto, fatsoenlijke diesel, met 60000km per jaar als prognose.
De dymamic versie heeft voldoende opties, met automatische airco, cruise control, elektrische ramen en spiegels, parkeer sensoren en privacy glass als belangrijkste.
Ik rijd altijd alleen in deze auto, en de stoel is direkt vervangen voor een scheel stoel (venwege mijn lengte), maar de standaard stoelen zijn erg matig te noemen. Wel erg handig is de achterbank, dat zijn 3 losse stoelen, allemaal apart verstelbaar, en ook verschuifbaar, zodat je kunt kiezen voor beenruimte of bagageruimte.

Qua rijden is er niets bijzonders aan deze auto, hij doet zijn werk en dat is het. Jammer dat hij aan de ene kant slap geveerd is maar ook korte hobbels duidelijk laat voelen.
De motor doet zijn werk goed, in combinatie met de 6 versnellingen klopt het precies, en bij 120 draait hij rond de 2000 toeren, en ook dan kan hij prima versnellen, al gaat dat wel vlotter in 4 of 5. een kruissnelheid van 140-150 is prima uit te houden, al is hij dan minder stil. Gemiddeld kom ik op een verbruik van 1 op 16. Gezien het formaat en alle gewicht erin netjes.
Wat heel jammer is, is dat je constant harder wilt rijden. Mijn andere auto, BMW heeft dat niet, daar voelt elke snelheid goed aan, ook als je 60 kachelt.
Dus dat levert nog wel eens een bon op, zeker als je 136pk onder je rechtervoet hebt.
Deze auto was gekozen mede vanwege het imago van toyota, maar praktijk bleek anders te zijn (met de andere verso op het bedrijf precies hetzelfde).

Problemen:
35000km, verstuivers vervangen
65000km, nieuwe kop
75000km, airco condensor lek (steen inslag, waarom zitten er van die grote openingen in dat rooster ervoor??)
135000km, weer kop vervangen
138000km, lekke waterpomp (gevolg van de vorige reparatie)

Op dit soort reparaties zit je niet te wachten, zeker niet als je kiest voor "s werelds betrouwbaarste auto".
Er is wel een coulance regeling, maar ik zou dit niet graag als privé-rijder willen meemaken.
Hij moet nog naar de 180000km, en dan komt er gen toyota voor terug. Daarvoor zijn de ervaringen met deze verso's bij ons te negatief....

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.