Toyota Corolla Verso 2.2 D-4D D-CAT Linea Luna (2006)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Corolla Verso 2.2 D-4D D-CAT Linea Luna |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 1 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
De Verso gekocht omdat dit een van de eerste Toyota´s is die me aanspreekt voor wat betreft het uiterlijk. De achterlichten kunnen wat mij betreft nog een herzien worden. Met de 177 pk / 400 Nm motor, is er altijd en bij elk toerental trekkracht aanwezig. Ik heb al een lange rit door Duitsland achter de rug en het is een genot om met deze auto op pad te zijn in Duitsland. Als het nodig is, kan het ook zuinig (5,6 ltr/100km bij 100 km/uur), maar het is leuker om het pedaal van tijd tot tijd te vloeren. De auto heeft een fenomenale acceleratie en blijft rustig in het interieur en tot 180 mooi stabiel. Topsnelheid is volgens TomTom 206 km/uur en de teller geeft dan 230 aan.
Het interieur is vrij van rammels en ziet er degelijk uit en voelt ook zo aan.
Ik heb de Verso op 16 inch winterbanden staan (Vredestein Snowtrack II) en de orginele 17 inch wielen liggen in mijn garage.
De dealer levert de IceLink adapter om een IPod aan de orginele Toyota audio te koppelen en dat werkt naar behoren. De IPod is vanaf de radio en het stuur te bedienen en de MP3 info is op het radio display af te lezen.Bediening is soms wat sloom.
In de koplampen zitten nu eens geen H7 lampen, maar HB4 en ik ben benieuwd of die een wat langere levensduur hebben. De dim verlichting volstaat, maar kon een betere scheidingslijn laten zien tussen licht en donker. het groot licht (HB3) is goed.
Minder fijn zijn:
Grote draaicirkel.
Vergrendeling voor de achteruitversnelling.
Bestuurderstoel had iets verder omhoog mogen gaan.
De opening voor het vulpistool van de diesel is klein.
Klepje op centrale deel van het dashboard (boven radio) heeft geen fijne sluiting.
Update: 11-04-2006 - 10800 km
De Corolla Verso gaat nog steeds lekker. Tot op heden geen problemen en de auto bevalt goed.
In gebruik valt mij op dat de regensensor eigenlijk wat te nerveus is en ook op de ongevoeligste stand is naar mijn mening de ruitenwisser nog te druk bezig met het wissen van een paar druppels.
Ook de aanduiding van de brandstof meter en boordcomputer hadden voor mij wel iets beter gekund. De brandstof meter kan op een ritje van 10 kilometer soms ineens een kwart tank minder aan te geven, om bij de volgende rit weer die kwart tank erbij te doen en soms ook weer niet.
Update 01-01-2007
De auto is ingeruild. Ik heb er 39k km mee gereden en heb me aan veel dingen geergerd. Veel zaken zijn al eerder genoemd.
- Er zit een resonantie in de achterklep die maar niet te vinden is en die al regelmatig onderzocht is.
- Die grote draaicircel levert meerdere malen problemen op bij parkeren en manouvreren.
- Twee verstuivers defect (stil onderweg. afgesleept). Volgens de dealer komt dit door het gebruik van VPower, maar juist dat heeft er nog nooit ingezeten.
- EGR klep vast (kon nog 30 km/h. afgesleept). Gereinigd.
- Krukas poelie losgelopen (stil onderweg. afgesleept). Krukas poelie vastgezet en nieuwe multiriem gemonteerd. Nu een resonantie in de motor bij ong 1800 omw/min.
- Een van de leuningen van de achterstoelen kan niet meer voorover.
- Binnen verlichting valt uit elkaar.
PROBLEMEN
Geen problemen tot nog toe en de Toyota betrouwbaarheid krijgt het voordeel van de twijfel, maar moet zich nog bewijzen.
Update 11-04-2006 - 10800 km
Geen problemen, de Toyota begint zich te bewijzen.
Na 10800 km nog geen olie bij hoeven te vullen.
Update 01-01-2007
In 27 jaar autorijden 4 maal afgesleept waarvan 4 maal met het betrouwbare merk. De Toyota heeft zich niet bewezen bij mij en gaat vanaf 19 januari op zoek naar een nieuwe baas.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.