Toyota Corolla Verso 2.0 D-4D Linea Sol (2004)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Corolla Verso 2.0 D-4D Linea Sol |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 90.000 km |
KM-stand laatst | 95.000 km |
Een maatje groter!!!
- 95.000 km
Na het ongeval van mijn citroën C3 (lees ellendig rotding) beslist om een maatje groter te nemen en voor een tweedehands te gaan.
De eisen waren:
- een auto met veel ruimte waarin lange of grote voorwerpen kan getransporteerd worden.
- Krachtige motor dat niet teveel mag verbruiken zolang hij niet meer drinkt als ik is het goed ;-)
- comfortabel en airco.
- betrouwbaar!!!
Ik heb dus deze tweedehands gekocht met 90.000km op de teller wat normaal voor een toyota geen probleem zou mogen opleveren, deze auto wordt prive gebruikt.
Na een kleine zoektocht op internet deze wagen bij een toyotagarage zien staan en maar eens gaan kijken en een testrit gemaakt. Na wat onderhandelen toch nog een goede prijs en wat extra's zoals trekhaak en achtersensoren kunnen los peuteren! Na een maand was het zover ik mocht de blauwe verso gaan ophalen.
na 5000 km is het wat vroeg voor een uitgebreide review maar ik kan toch al een paar dingen kwijt.
Rijgedrag & veiligheid: Dit is zeker geen spannend scheurijzer waarmee je hard door de bochten kan gaan en ongekende limieten opzoeken, hiervoor bestaat ander materiaal. kortom de verso heeft een veilig en neutraal weggedrag en rijdt op autosnelweg mooi rechtuit. Op veiligheid is er niks aan te merken VSC (soort ESP, traction control en ABS ontbreken niet en airbags genoeg mocht het ooit misgaan!
motor: Deze 2.0 D4D komt traag op stoom maar wanneer je de toerenteller voorbij 2500 laat gaan komt de turbo goed tussenin. de motor kan goed mee in het verkeer en tussensprintjes zijn rijdelijk te noemen na 80km/u. trekervaring met kar heb ik nog niet gehad.
interieur & koetswerk: Een ware veraderming die kwaliteit als je uit een citroën komt waarin na 2 jaar alles rammelde, knarste, vibreerde, bonkte en piepte! Deze verso is bijna 5 jaar oud en je hoort bijna niets van geluidjes, af en toe eens een kraakje. De vormgeving is zeer geslaagd en alles is mooi weggewerkt. De vormgeving van het koetswerk vind ik zeker een stap voorwaarts tegenover een corolla, de zilveren dakrails maken het plaatje helemaal af. ieder zijn smaak he ;-)
comfort:
De rijhouding is ronduit goed te noemen, zetels zitten goed en geven degelijke zijdelingse steun, alleen mocht de armleuning ietsje langer zijn. Over de zitmeubels geen kwaad woord, zelf op de 2de rij kan iedere zetel afzonderlijk versteld worden. Ruimte is er zeker in overvloed tot grote tevredenheid van de passagiers. Koffer mocht een tikje groter en jongens toch wat een lastig bagagescherm. soundsystem is redelijk alleen spijtig geen mp3. De airco heb ik nog echt niet kunnen testen aangezien dit ik alleen in de zomer gebruik. Deze zaken maken toch het leuk om kilometers te vreten, de zelfdimmende spiegel en de cc helpen daar zeker bij.
PROBLEMEN: neen toch!
Ooh jawel na 3 weken mocht ik al eens langsgaan voor een trillend stuur en een handrem die zijn functie niet begreep. Klachten zonder morren opgelost en tja slordigheid van de garage daar kan de auto niet aandoen.
Na welgeteld een week na garagebezoek begon de koppeling al zeer zwaar aan te voelen en kraakte als een oude deur (koppeling was zwaar tijdens testrit maar zeker niet alarmerend) probleem voorgelegd maar willen er niets aandoen tot volgend onderhoud. dus mooi bedankt en maar naar mijn vertrouwde garage dus. Die zal het binnen 2 weekjes oplossen, ondertussen is mijn linkerkuit in topconditie!
De sterren zet ik allemaal op voldoende en zal na verloop van tijd aangepast worden.
wordt vervolgd...
(tips zijn altijd welkom)
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.