Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Style (2019) #3
autoreview
Signalement
Uitvoering | Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Style |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2019 |
Jaar van aanschaf | 2023 |
KM-stand bij aanschaf | 27.500 km |
KM-stand laatst | 88.000 km |
TOYOTA COROLLA TOURING SPORTS 1.8 HYBRID STYLE (20
- 27.900 km
Goedendag,
Leuk dat je mijn review leest.
Ik heb een TOYOTA COROLLA TOURING SPORTS 1.8 HYBRID uit (2019) gekocht in de Style uitvoering. Zie foto's voor de kleur. Het is een donker bruine kleur, genaamd Phantom Brown metallic.
Ik zal in de komende tijd mijn mening delen, al zijn er veel reviews te vinden. Ik vind het leuk om te doen:). De beoordeling (het aantal sterren) is gebaseerd op meerdere testritten en zal tijdens mijn nieuwe update opnieuw worden beoordeeld/aangepast. Qua comfort voldoet hij aan mij verwachtingen net als de performance.
Tevens ga ik het verbruik bijhouden. Ik rij namelijk veel op de snelweg gem 160km per dag.
Ik zal over een paar 1000 km een nieuwe update geven over de auto.
Update na 1000km
- 29.640 km
Even een kleine update:
Heb nu de auto een paar weken in bezit. Rij de auto voornamelijk voor woonwerkverkeer.
Positieve punten:
- De auto rijdt zeer comfortabel, dit heeft waarschijnlijk te maken door de lekkere lange wielbasis. En de CVT doordat er geen overgangen voelbaar zijn. Het geluid van de CVT valt enorm mee als je rustig met het gaspedaal omgaat. De auto heeft een prettige en directe besturing en ligt zeer goed op de weg. De hulpsystemen (ACC en Line assist) werken voor mij prima.
- Verbruik, zoals te zien (verbruikmonitor) haal ik met deze omstandigheden 1:20 en dat voornamelijk snelweg kilometers.
- Ruimte kofferbak, ik vind de kofferbak zeer ruim en praktisch doordat je de achterbanken vanuit de kofferruimte kan laten zakken. Hierdoor ontstaat er een zeer vlakke laadvloer.
- Stoel en stuurwielverwarming, zijn in deze periode een genot en werken super.
- Beb zelf een update d.m.v. een draagloze android auto dongle uitgevoerd. Hierdoor is er geen gedoe meer met kabeltjes om android auto te activeren.
Nagatieve kanten:
- Het banden geluid is echter soms wel wat te hoog. Dit heeft te maken dat er de standaard banden (Falken) nog onder de auto zijn gemonteerd. Deze worden later vervangen door stillere banden, waarschijnlijk Michelin Primacy 4.
- Opbergruimte in de deurpanelen, zijn wat aan de krappe kant.
- De bedieningsknoppen van automatisch inparkeren, stuurverwarmin etc... zitten niet in het gezichtsveld. Dus je kan soms moeilijk zien welke knop waar zit. Dit is tijdens het rijden niet handig.
Onderhoud heb ik nog niet gehad is bij aflevering uitgevoerd dus daar kan ik nog weinig over vertellen. Behalve dat je via de Toyota website aan de hand van het kenteken je onderhoud inzichtelijk krijgt. De intervals en de kosten voor de verschillende pakket zijn inzichtelijk. Dit in vergelijking met andere merken vind ik dit zeer transparant.
Samenvattend.
Een heerlijke auto tot nu toe om mee te rijden. Zal bij de eerst volgende onderhoud (15000km) een nieuwe update uploaden.
Nieuwe update
- 88.000 km
We zijn weer heel wat kilometers verder. En na 50000 km verder te zijn blijf ik bij mijn vorige positieve en negatieve punten.
Na meerdere onderhoudsbeurten kan ik ook wel zeggen dat dit positief is tov andere merken. Toyota is een stuk goedkoper. Het enige mankement wat ik heb gehad is een bandenspanningsensor die niet meer werkte. Verder kan ik zeggen dat de auto nog steeds goed bevalt. Rij lekker, en je kan veel meenemen. Dit gaan we dan ook snel merken omdat we op vakantie gaan naar zuid frankrijk. We kijken er met plezier naar uit om met deze auto naar het zuiden te rijden.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.