Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Business Intro (2019) #3
autoreview
Signalement
Uitvoering | Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Business Intro |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2019 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand bij aanschaf | 15.000 km |
KM-stand laatst | 209.000 km |
Prettige metgezel
- 15.000 km
De Corolla TS rij ik in de kleur precious silver en is een leaseauto. Gekozen in verband met het gunstige leasetarief en de voorkeur voor een ruime stationwagon en een automaat. Inmiddels heb ik er ruim 15000 opzitten en ik ben over het algemeen zeer tevreden over deze auto. De stoelen zijn prettig, het interieur is erg mooi afgewerkt, de audioinstallatie klinkt zeer behoorlijk, de adaptieve cruise control is erg fijn en er is rust in de auto bij constante snelheden. Ook de head up display is erg prettig. De auto ziet er zeker niet spectaculair uit maar is verre van saai. Regelmatig complimenten hierover. De 17inch velgen staan de Corolla prima.
Wennen blijft de CVT automaat, zeker als je van een diesel met veel koppel komt. Zolang je rustig optrekt gaat het allemaal prima maar bij snel optrekken ben ik nog steeds niet gewend aan het geloei van de motor. Is het toerental laag is dan is er weer een aangename stilte. Daar kan een diesel dan weer niet aan tippen. Indien het wegdek minder goed is dan dringt er iets te veel bandengeruis door in het interieur. Verder blijft het navigatiesysteem matig; de schermweergave is niet fraai en ook de knopjes op het scherm doen goedkoop aan. Een update is wenselijk.
In verband met de vakantie een Frankrijk nog even de prijs van een dakdrager opgevraagd, ergens rond 265 euro kom je dan uit. Belachelijk veel geld. Gelukkig heeft Atera een goed alternatief. Het verbruik zat voor de vakantie zo rond 4.6 liter, na de vakantie is dit opgelopen naar 5.2 liter.
Tot zover voor nu. Behoudens de genoemde punten ben ik zondermeer tevreden over de Corolla.
Probleemloos
- 37.000 km
Inmiddels staan we op ruim 37000 waarvan naar schatting de helft op snelwegen. Verbruik blijft mooi laag: 4,8 liter gemiddeld. Bij een ritje onlangs naar Zuid Duitsland loopt het op naar 5,3 (bij 130/140 km uur).
De Corolla is hierbij comfortabel en stil zolang je een rustige rijstijl aanhoud. Snel optrekken of een lange klim op snelwegen blijft door het sterk oplopende toerental erg wennen. De adaptieve cruise control is super, soms wat te abrupt remmen voor een voorganger maar verder erg prettig. Inmiddels zijn Vredestein Snowtrac winterbanden gemonteerd; een grote verbetering tov de standaard Falken die wat mij betreft veel te rumoerig zijn. Afdekdoekje (of hoe je het wilt noemen) tussen stuur en dashboard oogt erg goedkoop en past niet bij de verder hoogwaardige afwerking.
Verder tot nu toe zondermeer tevreden.
70000 km onderweg
- 70.000 km
Deze fijne metgezel geeft geen krimp. Vanzelfsprekend probleemloos en met een zeer acceptabel gebruik: 4,8 liter (vakantie Duitsland 5,2 liter)
Ik rij meestal in de eco stand, niet zozeer ivm het verbruik maar ivm het aangename rijgedrag, De Falken banden zijn gelukkig vervangen door een set Vredesteins; het bandengeluid is hierdoor sterk verminderd!
Trouwe vriend
- 124.000 km
Nog steeds probleemloos onderweg. Gewoon een fijne metgezel. Al lang gewend aan de CVT. Rijden in de ECO stand werkt perfect, gewoon niet te hoog in de toeren komen. Verbeterpunt: isolatie wielkasten, zeker bij slecht wegdek te veel geluid.
In de lease gewoon een erg mooi aanbod. Heel compleet en kwalitatief hoogwaardig. Ik denk stiekum aan de 2.0 GR als opvolger...
De laatste maanden
- 180.000 km
De Corolla heeft er bijna 4 jaar opzitten. Behalve een defecte accu 0 storingen. Dat is echt top. Voldoende rijplezier. Minder afrolgeluiden zou fijn zijn. Ben benieuwd naar de facelift. Is zeker een optie. (wel stukken duurder) De Corolla Cross valt kwa uiterlijk tegen, wel een proefritje nog te plannen.
Verder zijn er weinig geschikt alternatieven in de categorie full hybrid. De Arkana is een mooie bak, kan vrees ik echter niet tippen aan de Corolla kwa verfijning en leasetarief.
Twee ton gepasseerd
- 209.000 km
Rij nog steeds in de Corolla in afwachting mijn nieuwe auto. Vanzelfsprekend probeemloos na een vakantie in Frankrijk en Italie. Ivm de gunstige regeling in het bedrijf nu gekozen voor de overstap naar elektrisch. Na vergelijkend warenonderzoek is de Tesla Model Y als duidelijke winnaar uit de buis gekomen. Ben benieuwd..
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Toyota Corolla
Had je deze auto's al gezien?

Toyota Corolla Touring Sports 1.2 Turbo First Edition | Trekhaak | Navigatie | Adaptive Cruise | Clima | Camera | 17 inch
- 2019
- 56.716 km

Toyota Corolla 2.0 Hybrid Executive
- 2021
- 83.000 km

Toyota Corolla TOURING SPORTS 1.8 HYBRID EXECUTIVE I AUTOMAAT I SPORTSTOELEN I ADAPTIVE CRUISE CONTROL I APPLE CARPLAY
- 2021
- 85.481 km