Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Launch Edition (2023) #2

autoreview

Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Launch Edition (2023)

Signalement

UitvoeringCorolla Cross 2.0 Hybrid Launch Edition
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst16.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste maanden

  • 16.000 km

In April mijn "oude" corolla touring sports ingeleverd na 3 jaar voor een nieuwe Cross (Auto van de zaak).

Ik was redelijk verwend in de andere corolla omdat ik vrijwel alle opties had, alleen geen schuif dak en dus benieuwd of deze Corolla wederom zo zou bevallen.

Helaas heb ik in 4 maanden al twee keer ruitschaden gehad en nu zelfs een nieuwe voorruit al in de Cross. Kost alleen ruim een maand voordat dit verholpen was. Dat ligt uiteraard meer aan de glasleverancier dan de Cross.

Qua rij gedrag en comfort stelt hij zeker niet teleur.
Mijn mijn "sportieve" rijgedrag haalde ik een verbruik in de TS (Touring Sports, hi-power hybrid en GR Sport edition) van 1 op 16,7 gemiddeld. In de Cross rij ik gemiddel 1 op 18. De hoge instap en en zit is echt een verbetering ten opzichte van de TS en het grotere display voor zowel de digitale tellers als het media systeem is een duidelijke verbetering.

Echter zijn er ook diverse zaken die mij tegenvallen.
750kg max trekgewicht vind ik nog steeds erg weinig alhoewel ik dit natuurlijk al wist voordat ik de auto koos.
Verder is mijn bestuurdersstoel in alle mogelijke standen goed te verstellen omdat ik de Launch Edition heb gekozen dus alles electrisch en (kunst)leer. De pasagiersstoel kan alleen naar voren en achter en rugleuning verstellen naar voor en achter. Dit vind ik echt een min punt, te meer omdat in de TS deze ook in hoogte te verstellen was en juist bij deze hogere zit houding wil de pasagier ook over de weg kunnen kijken en kleinere personen hebben hier duidelijk meer moeite mee.

Er is geen kick sensor meer bij de achterklep, deze gebruikte ik wel vaak, dit zal komen omdat de bumper aanzienlijk hoger licht denk ik.

De vloerplaat boven het reserve wiel is echt van mindere kwaliteit en voelt echt slap aan. Hierdoor verschuift hij ook vrij makkelijk. Achterklep zou van mij nog 1 standje hoger open mogen, ik stoot regelmatig me hoofd aan de rand en ik ben niet bepaald heel groot met me 1,80m

Er is geen geheugen functie beschikbaar voor de bestuurdersstoel, dus elke keer als mijn vrouwe heeft gereden moet ik de stoel al verstellen als ik nog buiten de auto sta, anders zit ik praktisch tegen het stuur aan.

Geen verstelbare armsteun meer tussen de voorstoelen, dit heb ik opgelost door via AliExpress een overzet armsteun te bestellen. Past bijna perfect en met wat vilt ertussen om niets te beschadigen. Hierdoor nu dus op eigen manier wel weer aanwezig. Echt een gemis anders, vooral voor mijn vrouw.

Mediaysteem geeft erg vaak fout dat profiel niet overgedragen word van bestuurder. en jammer dat je Bandenspanning niet continu in 1 van de 3 voorgekozen displays vast kunt zetten, deze verdwijnt telkens als je auto uitzet. Ik houd ervan om de zoveel km deze even te checken.

Is het alleen maar klagen dan? NEE
Ondanks deze ongemakken is het een meer dan fijne auto om in te sturen. Je rijdt vlot mee met het verkeer, is zuiniger geworden en het overzicht is top vanaf de zitpositie. ik rij gemiddeld 1k per week aan km en hij stelt me nooit teleur. Weggedrag is niet super sportief maar hij stelt ook zeker niet teleur als je wel een keer wat steviger de bocht door wilt sturen. En dit alles geeft je veel minder het gevoel dat je snoeihard aan het rijden bent zoals bij de TS. Gevaar is natuurlijk wel dat je sneller te hard rijdt. Oppassen dus met de flitsers.
De versnellingsbak en het extra vermogen geeft een veel rustiger rijervaring.

De toevoeging van de 360gr camera is geweldig, geen stoeprandje die je niet kan zien in de camera en dus beter voor je velgen.
Toevoeging van usb c laadpunten achterin word zeer gewardeerd door de kids.

Het rijden op de B stand is wel wennen, ik gebruik hem nu vaak om tijdens het afremmen op een afrit te schakelen van D naar B en dan zo af te laten remmen. Bij wegrijden zet ik hem dan weer in de D omdat ik dat toch fijner rijden vind.

Inmiddels zoals gezegd 16k op de teller en vandaag staat hij bij de dealer voor eerste onderhoudsbeurt welke hij netjes aangaf net voor de 15k op display.
Schijnbaar was er een terugroepactie omwille van software ook dus de auto daar de hele dag moeten laten staan en geen vervangend vervoer in lease als het korter is als 24uur. Dit zou toyota vind ik wel beter kunnen oplossen door wel beschikbaar te stellen, immers onderhoud ja logisch kost tijd, terugroepactie is fout toyota en kost mij nu een dag de auto.

Ben benieuwd wat er nieuw is in de software en houd deze review up to date.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Toyota Corolla Cross

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.