Toyota Corolla 2.0 D Linea Luna (1999)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Corolla 2.0 D Linea Luna |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 160.000 km |
KM-stand laatst | 412.000 km |
ERVARINGEN
- 340.200 km
Door nieuwe baan ging de benzine auto de deur uit.
Ik wilde graag een goedkope diesel, het werd een corolla gekocht zonder garantie met een lease historie. Altijd een gok maar deze pakte goed uit. Iemand die kiest voor een 72 pk lease-bak houdt niet van snelheid en de auto en motor blijken nog prima in orde.
Na 80.000 km is er nog geen enkel probleem, olie bijvullen is niet nodig, het onderhoud (ik ga om de 20.000 naar de garage) beperkt zich tot olieverversen en de banden.
Ik rijd 1:17 130 km/h op de snelweg, redelijk pittig in de bebouwde kom.
Nadelen
- Aluminium velgen worden lelijk,
- Auto is errug lelijk.
- De motor vind ik zwaar ten opzichte van de auto, verkeersdrempels zijn daardoor een aanslag voor de vering en bij het sturen wil de motor duidelijk rechtuit.
Voordelen
- Een diesel is geen stadauto en op de autosnelweg rijdt tie heerlijk.
- Als de motor warm is is de acceleratie in de 4 de versnelling acceptabel.
21-01-2009
305.000 op de teller van deze oude bak. De auto komt 's morgens 06:15 piepend en krakend op gang, eenmaal warm loopt de diesel als een zonnetje. Wekelijks rijdt ik 600 probleemvrije kilometers.
30-07-2009
325.000 op de teller, probleemloos door zuid-frankrijk gereden. Bergop op de rechterbaan, bergaf ging beter
01-12-2009
APK keuring gehad. Grote beurt 500 euro aan kosten (inclusief 2 banden).
Maar goed motor loopt nog als een zonnetje, stoelen zitten nog steeds heerlijk. Ik begin binnenkort met een nieuwe baan. Dus mogelijk gaat deze diesel de deur uit. Ben benieuwd of er nog belangstelling is voor deze prima bak (met wat krassen en deukjes)
PROBLEMEN
Alleen een aanrijding
- dec 2008
Helaas Bij de 280.000 km waterpomp stuk,
Niet op de temperatuur gelet, dus de koppakking was ook kapot. Dan maar gelijk de distributieriem vervangen, kosten een kleine 1000,= euro.
Misschien ligt het aan mij rijstijl, maar mogelijk is het handig om bij de 200.000 of 300.000 km sowieso de waterpomp te laten vervangen. Ik hoorde dat de golfjes het standaard om de 100.000 km doen.
Als de garage mij dit (de kosten) vooraf verteld had was ik na 3 jaar op zoek gegaan naar een japanner met looks (vb de honda). Nu nog 100.000 in mijn toyo
- 360.000 km
Zomerbanden er weer onder en op naar de 4 ton
De velgen bladderen echt af:-( Ben aan het twijfelen of ik de lampjes van het dashboard nog moet laten vervangen en de airco zou laten maken !? Of is dat de moeite niet meer
Ik krijg er niets meer voor deze auto terug en heb sowieso geen geld voor iets anders dus nog even doorhobbelen.
Probleemloze kilometers
- 392.000 km
De motor loopt nog als een zonnetje. Binnenkort de apk en dan beslissen we of deze bak nog eenmaal goed wordt opgeknapt:
- balanseren wielen (nieuwe banden)
- deuken eruit (evt wat spuiten/bijwerken)
- airco nog een keertje laten maken
Financieel is het misschien de moeite niet meer, maar ik zie ertegenop 10.000 neer te tellen voor een 2de hands (met kuren?)
Laatste loodjes
- 412.000 km
Wegens gezinsuitbreiding (3 kids) zijn we op zoek naar wat nieuws, maar we kunnen er nog geen afstand doen dus...
Nog eenmaal een "nieuwe" bandenset (50euro met velg) en dan de winter door.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.