Toyota Corolla 1.8 Hybrid First Edition (2019)

autoreview

Toyota Corolla 1.8 Hybrid First Edition (2019)

Signalement

UitvoeringCorolla 1.8 Hybrid First Edition
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst500 km
Lezerswaardering: 76%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De vorige was goed, deze is nog beter!

  • 500 km

Vier dagen voor Kerstmis 2018 kreeg ik de sleutels van deze lichtblauwe Toyota Corolla Hybrid 1.8. Dit model is in Nederland nog niet leverbaar, maar ik woon in Nieuw Zeeland en daar is de nieuwe Corolla sinds November op de markt. Hiervoor had ik ook een Corolla (Auris in Europa) Hybrid 1.8 en was daar zo tevreden over dat de overstap naar het nieuwe model logisch was.

De auto is voorzien van een 1.8 motor met de bekende Toyota hybrid synergy drive; ik had de overstap naar de nieuwe krachtiger 2.0 hybrid overwogen maar die wordt in Nieuw Zeeland niet geleverd. Overigens kom ik met deze niets tekort: ten opzichte van het vorige model is met name de motor-versnellingsbak afstelling stukken verbeterd. Waar het oude model wat zompig kon overkomen reageert deze veel directer op het gaspedaal. Daar komt bij dat de auto langer in EV stand blijft doorrijden voordat de benzinemotor bijspringt. Een grote verbetering!

Kwalitatief staat de Corolla weer op een heel hoog niveau. De afwerking van de wagen is perfect, er zijn mooie materialen gebruikt en alles voelt zeer solide aan. Bovendien is de wagen erg stil. Onze auto is voorzien van duel zone climate control, navigatie, radar cruise control, electrisch verwarmbare en inklapbare spiegels en een hele riedel aan veiligheidsvoorzieningen, tot en met verkeersbordherkenning aan toe. Deze is gemaakt in Japan, hopelijk zijn de Europese Corolla’s net zo goed afgewerkt.

Uitvoeringen aan onze kant van de aardbol hebben andere namen dan in Nederland, en ik weet nog niet welke Nederlandse uitvoering het dichtst aan staat tegen de mijne – ik heb in de titel van mijn review ‘Hybrid First Edition’ maar aangeklikt.

De auto heeft eigenlijk maar één nadeel: de kleine bagageruimte. Deze uitvoering kan 208 liter verstouwen (tegenover ruim 300 liter in onze vorige auto) en voor een middenklasser is dat karig. De oorzaak hiervan is de plaatsing van het reservewiel (thuisbrenger) en de wens van Toyota om een vlakke bagagebodem te creëren. Dat laatste is gelukt, maar wel ten koste van veel nuttige ruimte. Er is een uitvoering die in plaats van het reservewiel een reparatiekit heeft met een grotere bagageruimte als resultaat, maar die uitvoering is hier nog niet leverbaar.

Wij hebben nog te weinig met de auto gereden om iets zinnigs te kunnen zeggen over verbuik, maar na ruim 500km lijkt her erop dat een actieradius van 900km makkelijk haaalbaar is (gebaseerd op een volle tank benzine).

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Toyota Corolla

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.