Toyota Camry 2.2i GL (1998)

autoreview

Toyota Camry
Toyota CamryToyota CamryToyota CamryToyota CamryToyota CamryToyota CamryToyota Camry - interieur

Signalement

UitvoeringCamry 2.2i GL
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf116.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Comfortabele reisauto met zachte soepele vering en is redelijk stil (duidelijk stiller dan veel andere
auto’s) tot zo’n 120, daarna maakt het wat meer (voornamelijk windgeruis/banden)lawaai.
Deze auto heb ik voornamelijk vanwege het geluid, comfort en de veronderstelde (Japanse) Toyota
betrouwbaarheid / lage onderhoudskosten gekocht.

Achterin en voorin is voldoende ruimte, bekerhouders wel wat ver naar achter geplaatst.
De auto stuurt goed door de bocht, maar trekt met standaard banden 205/65/15’ wel graag in
spoorvorming.

Wel een auto voor wat rustigere rijstijl volgens mij, bij wat stevig remmen duikt de auto aardig
voorover. Zeker in een bocht voelt dit wat vreemd aan. Accelereren doet ie wel, maar je voelt dat er
incl bestuurder snel zo’n 1500 kg voorbewogen dient te worden.
Op LPG (Vialle LPi systeem) rijdt de auto erg goed.
Enige puntje van kritiek is tijdens loslaten gaspedaal/ontkoppelen en de de motor nog redelijk koud
is. In dat geval zakt toerental heel snel naar zo’n 900 tpm waardoor het wat ’hakkerig’ rijdt de
eerste drie minuten indien je geen extra gas geeft bij schakelen.

De automatische climate control is wat erg enthousiast, gaat vaak op orkaankracht (koude)lucht
blazen. Ik gebruik hem daarom vrijwel nooit.

Rempedaal kun je heel goed doseren, maar wel ver intrappen om echt stevig te remmen.

De achterbak is niet te zien voor mij, dus wel goed uitkijken bij achteruitrijden zeker omdat er een
trekhaak achterop zit.


Ik ben kritisch en zuinig geweest met uitdelen van punten.


Update 29-08-2006 bij 195 Kkm

De auto rijdt nog steeds goed en relaxed vind ik, Heb altijd nog steed het idee een beetje over de
weg te glijden. Dan maar naar de puntjes die me zijn opgevallen.
Als het regent en de luchtvochtigheid hoog is beslaan de ramen wel snel ondanks gebruik aanjager
zodat je de airco er wel bij moet gebruiken.
Het enige vreemde dat me vier keer is overkomen is dat bij warm weer de auto op gas is afgeslagen
nadat ik het gaspedaal had losgelaten ( drie keer voor een stoplicht en een keer op de autosnelweg).
Is nu alweer ruim een jaar geleden en daarna niet meer opgetreden gelukkig. Het vreemde was wel
dat de auto direct weer startte en ook op gas gelijk goed zijn rondjes draaide.
Tot nu toe 1 keer een voorlampje vervangen, dat komt denk ik door de zachte vering.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.